Nissan Fan Club - Hungary

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése
Home Hírek Legfrissebb hírek Olvasói vélemény az elfogulatlan, objektív újságírásról. Szubjektíven!


Közösségi média: Neked egy kattintás, nekünk elismerés!
Hasznosnak ítéled az oldalt és ajánlanád ismerőseidnek? Tudod mit kell tenned. Wink

Olvasói vélemény az elfogulatlan, objektív újságírásról. Szubjektíven!

E-mail Nyomtatás PDF

Tisztelt Cartársak!

Van újabban egy olyan álláspont a médiában, miszerint az újságíró írjon, az olvasó meg olvasson, nincs szükség se pozitív, se negatív visszacsatolásra. Időnként viszont elkel az olvasói segítség, főleg az ILYEN cikkekkel kapcsolatban. Nemcsak arról van szó, hogy egy Almera GTi-t blamál valaki (persze arról is), hanem a hitelesség, az objektív véleményformálás és a szakmai hozzáértés (látszólagos?) hiányáról.

Mert mi történt valójában? Annyi, hogy a cikkíró kifogott egy űberf.s példányt tesztalanynak egy ritka típusból, ami alapján írt egy (TC-s mértékkel mérve is) negatív kritikát, kijelentő módban, az ellenvélemény lehetősége nélkül.

Az alábbiakban változtatás nélkül közöljük egyik klubtagunk (k0ri) Stump Andrásnak (Totalcar.hu) a fenti cikkel kapcsolatban írt véleményét:

„Tisztelt Stump András!

Előre bocsátom, a nissanfanclub.hu oszlopos tagjaként írok, tehát munkálkodik bennem némi elfogultság a márka bizonyos típusai iránt. Ettől függetlenül tisztában vagyok vele, hogy a márkán belül vannak kevésbé jól sikerült modellek, de azt gondolom hogy az N15 Almera pont nem ilyen.

Igen megörültem, amikor az ismerősöm átküldte a cikkre mutató linket, gondoltam végre egy jó kis teszt az N15 GTI-ről. Hát nem is tudom, felemás érzéseket kelt bennem a cikk. Olyan, mintha Ön valami zsigeri megvetéssel/undorral/prekoncepcióval írna az autóról. Attól hogy nincs a köztudatban, ritka, nem kajtatnak utána mindenféle csiribiri hülyegyerekek (ők vegyék csak a VTI Civiceket meg a Golf GTI-ket), attól még nem kéne ilyen otrombán lehúzni az autót. Habár, amikor egy teszt az autó színének elemezgetésével kezdődik (wtf?), sejthető hogy nem sok jóra lehet számítani.

Saját autóként Almera N15 1.6 SLX-et hajtottam, GTI-t még nem, de ennyire biztosan nem lehet sz.r. Pontosabban, a konkrét tesztelt darab lehet hogy valóban egy széthullott levitézlett sz.r, ki tudja mit kapott már az élettől, milyen hungarikum jellegű kókányolásoktól vérzik a torka. Erről nem szól a cikk. A konkrét autót nem egyszer láttam a hahu-n felbukkanni, jó ideje hirdetik, és nem nagyon kapkodott utána senki, vajon miért?

Az persze nyilvánvaló pl. hogy a lebutított hátsó merevhidas futómű nem említhető egy szinten a független lengőkarossal (N14 Sunny!), tény hogy az emissziós korlátok közé szorított 140 lovas SR20DE low-port szívómotor valszeg nem ugrik úgy, ahogy elsőre gondolná az ember.

Azt főleg nem értem, miért kell az SR20DET turbómotort emlegetni a cikkben, ráadásul a 200SX hátsókerék hajtású változatát. Ha már elsőkerekes, akkor a belpiacos Nissan Avenir 225 lovas elsőkerekes motorjára hivatkoznék.

Hiányolom az objektivitást, a szakmaiságot, nem szeretek ítélkezni, de kissé felületes, elnagyolt a cikk. "Buta kis Almera", meg hogy inkább az 1.4-es változat a tuti?! Ugyan már, inkább a cikkíró fogalmatlanságát minősítik az ilyen megállapítások, mint az autót. Na mindegy, lényeg hogy véleményem szerint a cikk szakmai színvonala hagy némi kívánnivalót maga után. Kíváncsi lennék, a márka történetét betéve ismerő Karotta úr mit szólt hozzá. Smile

Az SR20 motorról még annyit, hogy ha valami igazi ütős kuriózumot szeretnének tesztelni a jövőben, ajánlom figyelmükbe a jelenlegi hobbiautómat, egy Sunny N14 2.0 GTI-t, amely nemrég kapott egy felújított SR20VE NeoVVL belpiacos motort, könnyített cr-mo lendkerékkel és egyedi cnc alu szíjtárcsával, etanolos üzemben, 4-2-1 leömlővel 60 mm rendszerrel, uretán szilentekkel. A motor gyári teljesítménye főtengelyen 187 Le.

Maradok tisztelettel,

XXXXXXX XXXXX
Tel. XX/XXX-XXXX

Ui. elnézést ha a levél kissé csapongó stílusban íródott, nem volt időm finomítani.”

 

Update 2013.08.16 (by k0ri).

Outlaw klubtárs említette, hogy az Auto Motor und Sport c. német autós szaklapban anno (1996-ban) megjelent egy összehasonlító teszt 8 kortárs GTI modellről, köztük az Almera GTI-t is tesztelték. Ebben a tesztben érdekes módon nem húzták le az autót, legalábbis nem annyira otrombán mint egyesek. (Fontos momentum, hogy a németek gyakorlatilag új autókat teszteltek.)

Az eredeti teszt a köv. linken olvasható német nyelven: http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/acht-gti-modelle-im-vergleich-753745.html.

Alábbiakban közöljük az Almera GTI-re vonatkozó rész fordítását:

„Az Almera GTI visszafogott, szerény megjelenése miatt szürke egér jellegű kompakt GTI benyomását kelti: igazából sem az autó külsején, sem a belsejében nem lelhetők fel az autó sportos karakterére utaló jelek. Mindenesetre, legalább a 143 lóerős kétliteres motorral elérhető menetteljesítmények miatt nem kell szégyenkeznie. (Körmönfont bonyolult német megfogalmazás de azt jelenti hogy jól megy!!!) Sokkal inkább zavaró a négyhengeres motor tolakodó hangja a felső fordulatszám-tartományban, amely a kényelmetlen ülésekkel és korlátozott rugózási komforttal együttesen azt az érzést keltheti az utasokban, hogy egy kevésbé kényelmes autóban ülnek. Az utastér méretével nincs probléma annak ellenére sem, hogy a Golf és a Bravo még ennél is tágasabb.

Az Almera GTI-szerű lelkületét elsősorban remek kezelhetősége igazolja: a kormányzás sima és pontos, és gyors kanyarokban a Nissan közel semlegesen, illetve enyhén alulkormányzottan viselkedik. A határokon autózva a hirtelen terhelésváltozásokra meglepetésszerű hátsó hintázással reagál. Ennél azonban sokkal kritikusabb az Almera a gyenge fékezési képessége, hiába szerelik elől-hátul modern tárcsafékkel: a fékút 100 km/h sebességről fékezve 51,5 méter, még hideg fékekkel is.

Osztályon belüli összehasonlításban a 35.695 német márkás vételár alacsonynak mondható, de a fogyasztás miatt mégsem tűnik gazdaságosnak: a tapasztalt 11,5 literes fogyasztás két literrel meghaladja a Golf, a Rover és a Civic mért értékeit. (Ezt cáfolja a cikk alján található méltatlankodó hozzászólás: az illető városon belül 8 liter, autópályán 6,7 literrel eljár.)”

( 17 értékelés )

 

Móka Smile

A sípcsont az a testrész, ami segít a sötét szobában megtalálni a bútorokat.

Friss hirdetések

Friss fórum hozzászólások

 Általános Almera topic (7146)
Beküldő: Jaca 
Ma 07:50:37
 Villamosság (355)
Beküldő: 1laciapu 
2018.10.14 20:07:40
 Primera P12 (1098)
Beküldő: Wzsolt 
2018.10.04 13:04:32
 Maxima (532)
Beküldő: palidevarga 
2018.09.26 21:16:54
 Rejtett hibák, azaz okuljunk egymás tapasztalataib... (88)
Beküldő: Igabor74 
2018.09.23 20:04:11