Nissan Fan Club - Hungary

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése


Közösségi média: Neked egy kattintás, nekünk elismerés!
Hasznosnak ítéled az oldalt és ajánlanád ismerőseidnek? Tudod mit kell tenned. Wink

QG15DE

QG15DE

Sziasztok!
Kutakodtam alkatrész után katalógusban és találtam qg15de motorból egy pár verziót.
Tudja valaki hogy ezek között - 3 verzió van - mi a differencia?
van belőle 90 104 11x lovas is.
csak az elektronika/hangolás más? smile

Almera n16 2002 qg15 +E85

sanyka
useravatar
Offline
494 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: QG15DE

sanyka írta:

Sziasztok!
Kutakodtam alkatrész után katalógusban és találtam qg15de motorból egy pár verziót.
Tudja valaki hogy ezek között - 3 verzió van - mi a differencia?
van belőle 90 104 11x lovas is.
csak az elektronika/hangolás más? smile

Persze nem ismerem az N16-os QG motorokat, de általánosságban a szívó motorok verzióbeli különbségei (pl. teljesítmény) nem inkább a programban keresendőek, hanem a mechanikában. A nagyobb teljesítményűhöz általában más a leömlő, a vezérműtengely. De még a kompressziója a motornak is eltérhet az egyes verziók esetén. Sok esetben a nagyobb teljesítményű motort nagyobb kapacitású olaj és vízpumpával szereiik, és a csapágyak is mások lehetnek. Pl. az SR20DE készült 130, 140 és 150 LE-s változatban (és még volt egy halom köztes teljesítmény). Ehhez a különböző teljesítményhez vagy háromféle vezérműtengely, ill. szelepnyitvatartási idő volt. A leömlő a GT esetén más, stb. De az üzemanyag és gyújtás program is változatos az export területnek megfelelően. Pl. a mechanikusan egyforma európai P10 Primera eGT és USA-beli korai G20 motor teljesítményben eltérő, 151, ill. 143 LE. Ennek oka a gyengébb USA üzemanyagban keresendő. (Talán még az emmisszós normák is beleszóltak ebbe.)

De ilyen szolid teljesítményű motoroknál, mint pl. a QG15DE köznapi használhatóság fontosabb, mint a számszaki legnagyobb teljesítmény. Mert, habár szolidabb vezérműtengellyel pár lóerővel csökken a max. teljesítmény cserében a fogyasztás némileg csökken, ill. alul a nyomaték jelentősen nőhet. Vagyis az átlag felhasználó számára jobban megfelel, mert ugye nem nagyon használja a csúcs teljesítnény környékén pörgetve a motort.

menyus
Parkváros
useravatar
Offline
639 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: QG15DE

menyus írta:

sanyka írta:

Sziasztok!
Kutakodtam alkatrész után katalógusban és találtam qg15de motorból egy pár verziót.
Tudja valaki hogy ezek között - 3 verzió van - mi a differencia?
van belőle 90 104 11x lovas is.
csak az elektronika/hangolás más? smile

Persze nem ismerem az N16-os QG motorokat, de általánosságban a szívó motorok verzióbeli különbségei (pl. teljesítmény) nem inkább a programban keresendőek, hanem a mechanikában. A nagyobb teljesítményűhöz általában más a leömlő, a vezérműtengely. De még a kompressziója a motornak is eltérhet az egyes verziók esetén. Sok esetben a nagyobb teljesítményű motort nagyobb kapacitású olaj és vízpumpával szereiik, és a csapágyak is mások lehetnek. Pl. az SR20DE készült 130, 140 és 150 LE-s változatban (és még volt egy halom köztes teljesítmény). Ehhez a különböző teljesítményhez vagy háromféle vezérműtengely, ill. szelepnyitvatartási idő volt. A leömlő a GT esetén más, stb. De az üzemanyag és gyújtás program is változatos az export területnek megfelelően. Pl. a mechanikusan egyforma európai P10 Primera eGT és USA-beli korai G20 motor teljesítményben eltérő, 151, ill. 143 LE. Ennek oka a gyengébb USA üzemanyagban keresendő. (Talán még az emmisszós normák is beleszóltak ebbe.)

De ilyen szolid teljesítményű motoroknál, mint pl. a QG15DE köznapi használhatóság fontosabb, mint a számszaki legnagyobb teljesítmény. Mert, habár szolidabb vezérműtengellyel pár lóerővel csökken a max. teljesítmény cserében a fogyasztás némileg csökken, ill. alul a nyomaték jelentősen nőhet. Vagyis az átlag felhasználó számára jobban megfelel, mert ugye nem nagyon használja a csúcs teljesítnény környékén pörgetve a motort.

Menyus köszi a kimerítő választ!
Azért érzem, meg olvastam is hogy qg15de-t cserével lehet csak erősebbé tenni, de gondoltam ha csak ecu/program cserebere a megoldás annyit bevállalok.
szétszedni nem nagyon akarom most volt a 45-ös szervize, és elhasználtam már egy váltót sad
Mégeszer köszi az infókat!

Almera n16 2002 qg15 +E85

sanyka
useravatar
Offline
494 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: QG15DE

Én úgy tudom, hogy a magyar piacra csak 90,és 98 lovas volt. A 98 lovasban van a szívó tengelyen hangoló. Ennek köszönhető a +.

TASEK
Új tag
useravatar
Offline
60 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: QG15DE

Vol 105 lovas verzio is. Nem europaban.

TLantos
Új tag
useravatar
Offline
53 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Fóruminfó

Fórum-statisztika:
 
témakör:
233
szavazás:
1
hozzászólás:
32459
Alvó:
Felhasználó infó:
 
felhasználók:
3719
legújabb felhasználó:
zoli65
vonalban levő tagok:
0
vonalban levő vendégek:
31

Vonalban: 
Jelenleg egy tag sincs vonalban

Jelmagyarázat:

 Témakör
 Új
 Lezárt
 Kiemelt
 Aktív
 Új/Aktív
 Új/Lezárt
 Új kiemelt
 Lezárt/Aktív
 Aktív/Kiemelt
 Kiemelt/Lezárt
 Kiemelt/Aktív/Lezárt

Móka Smile

A jelenlegi pénzügyi világválságra való tekintettel, az energiaköltségek csökkentése érdekében átmenetileg kikapcsoljuk a fényt az alagút végén...

Friss hirdetések

Friss fórum hozzászólások

 Általános Almera topic (7180)
Beküldő: egonca 
2018.12.05 18:44:15
 Adok-veszek (Primera) (1240)
Beküldő: Blo107 
2018.11.23 23:16:46
 Általános kérdések (Primera) (5204)
Beküldő: Blo107 
2018.11.23 23:15:05
 Nissan Almera fordulati problémák (92)
Beküldő: deco 
2018.11.13 18:03:45
 Primera P12 (1099)
Beküldő: Vlad 
2018.10.16 19:35:17