Nissan Fan Club - Hungary

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése


Közösségi média: Neked egy kattintás, nekünk elismerés!
Hasznosnak ítéled az oldalt és ajánlanád ismerőseidnek? Tudod mit kell tenned. Wink

Mitsunisi

Mitsunisi

Ezt a klubtársak okulására nyitom, hogy egy régi, de jó állapotú járművet is lehet minimális ráfordítással modernebbé tenni.

Ez egy kicsit hosszú lesz érzem.

A történet annakidején úgy kezdődött, hogy vettem egy új autót, de egy-két év után keveseltem az 1.6-os 110 lóerős teljesítményt, ezért vettem egy P10 Primera eGT-t hobbi autónak. Olcsó is volt, de ki kellett javítani pár elhanyagolt dolgot, de a lényeg a kaszni rendben volt. Pár hónap után azt vettem észre, hogy munkábajárásra is csak azt használtam, menthetetlenül beleszerettem. Így a még mindíg fiatal autót megkapta édesanyám, azóta jó dolga van az autónak. Pár évvel később a GT motorját kicseréltem egy SR20VE-re és még jópár dolgot módosítottam, így meg már sajnáltam elhasználni a mindennapi munkábajárásra. Így kerestem valami olcsó megoldást, keresgéltem egy szintén régebbi jó állapotú kisebb kocsit. A család kedves ismerőse, nyolcvan év körüli uriember megvált 1987-es Mitsubishi Coltjától. Kinézetre olyan volt, mintha a szalonból gördült volna ki, ez nem csak a ritka használatnak (89 ezer km) volt a következménye, hanem a zárt garázsnak és hogy télen és városban sem volt soha használva. Eredetileg diesel-ben gondolkodtam, de az állapota és csábító, jelképes ára megfogott.

Mivel 1.5-ös karburátoros (lambda szondás) volt, ezért az olcsóbb üzemeltetés érdekében autógázt tetettem bele.

Tényleg megbízható, olcsó megoldás lett így. És itt be is fejezhetném, ha nem zavart volna a néha a kipuffogóban visszadurranó gáz, ill. a karburátor a két üzemre való együttes behangolhatatlansága. Ha injectoros lett volna a járműre tökéletes autógáz szabályozást lehet volna csinálni.

Ehhez és a későbbi Colt-okhoz röhejes árakon lehet bontott alkatrészekhez jutni és maradt a régi Primera GT motorról minden elektronika, így jött az ötlet legyen injectoros. De nem olyan a késöbbi Colt-okat jellemző egyszerű MAP szenzoros vezérlésre gondoltam, hanem az annál jóval kifinomultabb Nissan Primera GT-jére, amit jól tudok programozni. Így nem csak a karburátor a millió vákuumcsövével és tekerentyűjével válik a múlté, hanem a röpsúlyos gyújtáselosztó is.

A terv szerint hármas üzeművé kívántam alakítani, vagyis benzin/E85/autógáz. Ebből most a benzin/E85 valósult meg, de nemsokára működni fog az injectoros autógáz is, csak még hezitálok, hogy saját fejlesztéssel (a GT vezérlés illesztésével), vagy a begyűjtött Stargas cuccal oldjam-e meg. Addig is elpöfögök az etanollal.

A vezérlés átalakítása mellett (amire később térek ki), raktam bele kormámyszervót is, a Mitsubishi bontósok csodájára is jártak, mert még nem láttak ilyen koru Colt-ot kormányszervóval.

Mi is változott a Colt-ban:
A 8 szelepes 71 lóerős hengerfejet lecseréltem a 92-es évjáratú 84 lóerős 12 szelepesre
Szélesebb vezérműszíjat és feszítő mechanizmust kapott
Újabb nagyobb vízpumpát
Nagyobb kapacitású olajszivattyút
A szívótorok is más 240ml/perc injectorokkal
Külső elektromos benzinszivattyút kapott
A GT alapjárati szabályozóit,
ECU-jét,
légtömegmérőjét
és gyújtáselosztóját kapta
A GT légszűrőházát beoperáltam
P10 GT biztosíték és relay táblák beépítése
P11-es térképolvasólámpa
Sebesség jelagó összekötése az ECU-vel, a fordulatsuzám kijeleztetése az eredeti mutatón
Hidraulikus kormányszervó beépítése

Ez persze rengeteg előre nem is látható mechanikus munkával, ill. elektromos kábelezéssel járt. Ezért aztán én csodálkoztam a legjobban, mikor az első indítási kisérletre azonnal pöccre indult. (Azért elötte kézzel párszor átforgattam.)

Igy az autó karakterisztikája jelentősen megváltozott, sokkal rugalmasabb lett, emellett takarékosabbá vált. E85-el még a legnagyobb hidegben is elsőre indul.

A következőkben fényképekkel ilusztrálva próbálom bemutatni az átalakítás sokszor buktatókkal teli fázisait.

Folytatása következik...

menyus
Parkváros
useravatar
Offline
639 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Mitsunisi

cool
Szép munka, várjuk a képeket!

Toyo: http://images.spritmonitor.de/411288_5.png
SX: http://images.spritmonitor.de/411289_5.png

Adamo_sx
Budapest
useravatar
Offline
549 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Mitsunisi

Adamo_sx írta:

cool
Szép munka, várjuk a képeket!

Kösz Ádi, akkor folytatom.

Pár kép a járműről:
http://kepfeltoltes.hu/100214/DSCN3714_ … es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100214/DSCN3715_ … es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100214/DSCN3738_ … es.hu_.jpg

Előszor nem akartam a hengerfejet cserélni, de itt a gyújtáselosztó merőlegesen volt a vezérműtengelyre, így a GT-jét nehéz lett volna illeszteni és persze csábított a nagyobb teljesítmény, miközben nagyon szükség nem volt rá.

Így nézett ki a régi 8 (+4 jet valve) és az új 12 szelepes hengerfej. A képekből látszik, hogy az újabb már görgős himbákkal rendelkezik.
http://kepfeltoltes.hu/100214/DSCN3705_ … es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100214/DSCN3706_ … es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100214/DSCN3707_ … es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100214/DSCN3708_ … es.hu_.jpg

A 12 szelepes egy 92-es 1.3-as coltból származott, szerencsére külön nem vacakoltak a Mitsu-ék az 1.5-öshöz hengerfejet fejleszteni. Ez felújítás után, ill. a hengerfejről 1mm levétele után került a régi helyére. (Az E85 és az autógáz esetén optimálisabb a nagyobb kompreszió.)

Ilyen volt a régi gyújtáselosztó, látszik, hogy köze sinncs a Nissan féléhez, ami közvetlenül a vezérműtengely végére csatlakozott:
http://kepfeltoltes.hu/100214/DSCN3712_ … es.hu_.jpg

És a vezérműtengely vége:
http://kepfeltoltes.hu/100214/DSCN3711_ … es.hu_.jpg

A vezérműtengely végén lévő bemarás természetesen nem egyezett meg a Nissan-éval, ezért a GT gyújtáselosztó végére másik bütyköt kellett készíteni. De a gyújtáselosztó lyukja is nagyobb volt itt, mint az SR20DE-nél. Ervin kolega volt olyan jó és kiesztergált egy Mitsu elosztóházból egy illesztő darabot, ill. egy új kereszt bütyköt. A felfogatáshoz az illesztő alkatrészt már én készítettem.

A hengerfej levételekor derült ki, hogy a dugattyúk a régi motorban nagyon öblösek és az új hengerfej szelepei beleérnének. Sajnos akkor még igen szűkös Mitsu leírással rendelkeztem, és az utolsó pillanatig használtam a Mitsu-t, így ez nagyon meglepett. Kivenni a motort nem akartam és költeni a bemaratásra ill. kiderült a laps dugattyúk már másmilyen hajtókarokkal jártak. Így fogtam és kimartam rotormaróval a dugattyúkon a szelepek helyeit. Evvel a szépen kiszámolt kompressziót szépen le is rontottam, de nem volt más lehetőség.

Ezután egy bontott erősebb és 92-es motorról átraktam a vízpumpát, olajszivattyút, valamint mindent, ami a szélesebb vezérműszíjhoz kellett. A kormámyszervó szivattyú alkatrészei is a helyükre kerültek, amihez a tartó konzolok megtalálása igen nagy kihívás volt. Mivel ez egy későbbi változatban volt, ezért nem volt egyszerű maga a kormánymű rögzítése sem. Mivel más volt a kormánymű kialakítása, ezért a kormány oszlopon is módosítani kellett, úgy döntöttem a vágás helyett magasabbra teszem a kormánykereket. Ez a plussz kb. 3 cm jól is jött, mert így kényelmesebbé vált az üléspozíció, na meg a kormány tekerése lehelletkönnyűvé.

Talán ez volt az egyszerűbb része a munkáknak, jött az elektronikus egységek elhelyezése és bekötése.

Folytatása következik...

menyus
Parkváros
useravatar
Offline
639 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Mitsunisi

Pár kép a kormányszervó elemeiről, ami lemaradt az elöbb:
http://kepfeltoltes.hu/100214/DSCN3719_ … es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100214/DSCN3720_ … es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100214/DSCN3732_ … es.hu_.jpg

Jut eszembe még a leömlővel is szórakoznom kellett, mert a régi hengerfejnek kerekek, az újnak négyszögletesek voltak a kipuffogó portjai. Ezt is marással oldottam meg.
http://kepfeltoltes.hu/100214/DSCN3732_ … es.hu_.jpg

Folytatása következik...

menyus
Parkváros
useravatar
Offline
639 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Mitsunisi

Ha a másik gombra klikkelsz, akkor a linkelt képet meg is jeleníti, nem csak a linket rakja be. (A boríték és a földgömb között). Így fog kinézni, amikor szerkeszted a hozzászólást:

Kód:

[img]http://kepfeltoltes.hu/100214/DSCN3732_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

Toyo: http://images.spritmonitor.de/411288_5.png
SX: http://images.spritmonitor.de/411289_5.png

Adamo_sx
Budapest
useravatar
Offline
549 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Mitsunisi

Háát mit is mondhatnék......
Azt hiszem gratulálok nem semmi mutatvány variálni ezeket a dolgokat.
A nemrégiben csatakozott kolega ( "nissanturbo" mondta hogy nincs bátorságunk és képzelőerőnk itt a clubbon) Azt hiszem van akinek van és ehhez hálistennek hozzáértés is társult pl nálad.
Gartula csak így tovább.

Nissan Silvia CA18ET
Nissan Sunny 1.6 SR

peet
Törzsgárda tag
useravatar
Offline
416 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Mitsunisi

Menyus: simét megerősítetted bennem, hogy igazi műszaki ember vagy, annak minden őrültségével együtt! smile Én tuti vagy motort cseréltem volna kompletten, vagy autót! De gratula, mert hihetetlen ez a munka amit elvégeztél! smile

Leon
useravatar
Offline
806 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Mitsunisi

Szia! Régi a poszt, de csak most bukkantam rá keresés közben. A Colt régi gyújtáselosztójára lenne szükségem, ha megvan még, és persze ha megválnál tőle. Üdv: Gabesz

86colt
Új tag
useravatar
Offline
3 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Mitsunisi

86colt írta:

Szia! Régi a poszt, de csak most bukkantam rá keresés közben. A Colt régi gyújtáselosztójára lenne szükségem, ha megvan még, és persze ha megválnál tőle. Üdv: Gabesz

Ez karburátoros motor elosztója volt, vagyis sima hall generátoros, a végén pedig fogaskerék. Ha erre gondoltál, akkor megnézhetem, de nem hiszem hogy még megvan.

menyus
Parkváros
useravatar
Offline
639 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Mitsunisi

menyus írta:

86colt írta:

Szia! Régi a poszt, de csak most bukkantam rá keresés közben. A Colt régi gyújtáselosztójára lenne szükségem, ha megvan még, és persze ha megválnál tőle. Üdv: Gabesz

Ez karburátoros motor elosztója volt, vagyis sima hall generátoros, a végén pedig fogaskerék. Ha erre gondoltál, akkor megnézhetem, de nem hiszem hogy még megvan.

Hi!

Azt nekem adtad még az Isuzu projekthez. Nálam még meg van ha kell.
Alkudoznod Menyussal kell rá.

üdv,
Verte

100nx & Wp12

VerteNX
useravatar
Offline
322 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Mitsunisi

VerteNX írta:

menyus írta:

86colt írta:

Szia! Régi a poszt, de csak most bukkantam rá keresés közben. A Colt régi gyújtáselosztójára lenne szükségem, ha megvan még, és persze ha megválnál tőle. Üdv: Gabesz

Ez karburátoros motor elosztója volt, vagyis sima hall generátoros, a végén pedig fogaskerék. Ha erre gondoltál, akkor megnézhetem, de nem hiszem hogy még megvan.

Hi!

Azt nekem adtad még az Isuzu projekthez. Nálam még meg van ha kell.
Alkudoznod Menyussal kell rá.

üdv,
Verte

Igen, karburátorosé! Nekem is 1.5-ös van, mint neked. Személyesen át tudnám venni, van cseredarab, össze tudjuk hasonlítani, hogy tényleg olyan-e amilyen nekem van. Ha írsz/írtok egy pm-et megbeszélhetjük mikor/mennyiért. Ha a karburátor is megvan esetleg, lehet az is érdekelne, a hidegindító modulja az enyémnek már réges-rég beadta a kulcsot. Hátha a keveset futott ép még.

86colt
Új tag
useravatar
Offline
3 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Mitsunisi

86colt írta:

Igen, karburátorosé! Nekem is 1.5-ös van, mint neked. Személyesen át tudnám venni, van cseredarab, össze tudjuk hasonlítani, hogy tényleg olyan-e amilyen nekem van. Ha írsz/írtok egy pm-et megbeszélhetjük mikor/mennyiért. Ha a karburátor is megvan esetleg, lehet az is érdekelne, a hidegindító modulja az enyémnek már réges-rég beadta a kulcsot. Hátha a keveset futott ép még.

Igen, már emlékszem az Isuzu projekthez vitte el Verte az elosztót. Akkor és most sincs rá szükségem, úgyhogy ha az Isuzuhoz mégsem kellett, akkor egymás közt kell megegyeznetek.

Sajnos karburátor ügyben elkéstél, mert több évi kerülgetés és rakosgatás után kb. egy hónapja kihajítottam. Amúgy valószínűleg nem lett volna jó, mert ez Svájci rendszerű lambda szondás Mikuni karburátor volt. De meg van még a régi hengerfej, főtengely, csapágyak, mert azokat is az újabb változatra cseréltem. Ezek kb. 100 ezet futottak, vagyis jó állapotúak.

menyus
Parkváros
useravatar
Offline
639 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Mitsunisi

menyus írta:

86colt írta:

Igen, karburátorosé! Nekem is 1.5-ös van, mint neked. Személyesen át tudnám venni, van cseredarab, össze tudjuk hasonlítani, hogy tényleg olyan-e amilyen nekem van. Ha írsz/írtok egy pm-et megbeszélhetjük mikor/mennyiért. Ha a karburátor is megvan esetleg, lehet az is érdekelne, a hidegindító modulja az enyémnek már réges-rég beadta a kulcsot. Hátha a keveset futott ép még.

Igen, már emlékszem az Isuzu projekthez vitte el Verte az elosztót. Akkor és most sincs rá szükségem, úgyhogy ha az Isuzuhoz mégsem kellett, akkor egymás közt kell megegyeznetek.

Sajnos karburátor ügyben elkéstél, mert több évi kerülgetés és rakosgatás után kb. egy hónapja kihajítottam. Amúgy valószínűleg nem lett volna jó, mert ez Svájci rendszerű lambda szondás Mikuni karburátor volt. De meg van még a régi hengerfej, főtengely, csapágyak, mert azokat is az újabb változatra cseréltem. Ezek kb. 100 ezet futottak, vagyis jó állapotúak.

Csütörtökön tudom megkeresni az elosztót. Megnézni a XVI. ker-ben v. Kistarcsán tudod már az nap est. A Megyeri hídnál dolgozom, pénteken nap közben ott is találkozhatunk.

100nx & Wp12

VerteNX
useravatar
Offline
322 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Mitsunisi

VerteNX írta:

menyus írta:

86colt írta:

Igen, karburátorosé! Nekem is 1.5-ös van, mint neked. Személyesen át tudnám venni, van cseredarab, össze tudjuk hasonlítani, hogy tényleg olyan-e amilyen nekem van. Ha írsz/írtok egy pm-et megbeszélhetjük mikor/mennyiért. Ha a karburátor is megvan esetleg, lehet az is érdekelne, a hidegindító modulja az enyémnek már réges-rég beadta a kulcsot. Hátha a keveset futott ép még.

Igen, már emlékszem az Isuzu projekthez vitte el Verte az elosztót. Akkor és most sincs rá szükségem, úgyhogy ha az Isuzuhoz mégsem kellett, akkor egymás közt kell megegyeznetek.

Sajnos karburátor ügyben elkéstél, mert több évi kerülgetés és rakosgatás után kb. egy hónapja kihajítottam. Amúgy valószínűleg nem lett volna jó, mert ez Svájci rendszerű lambda szondás Mikuni karburátor volt. De meg van még a régi hengerfej, főtengely, csapágyak, mert azokat is az újabb változatra cseréltem. Ezek kb. 100 ezet futottak, vagyis jó állapotúak.

Csütörtökön tudom megkeresni az elosztót. Megnézni a XVI. ker-ben v. Kistarcsán tudod már az nap est. A Megyeri hídnál dolgozom, pénteken nap közben ott is találkozhatunk.

Menyus: Nagy kár hogy kihajítottad. Ritka kincs volt. Nekem is svájci lambdaszondás van. Ami megmaradt cucc azokat mennyiért adnád egybe? Az egyetlen bibi, hogy a tiéd a faceliftes C10 Colt (87-88 közti), az enyém meg az az előtti (84-86, hosszú oldal indexes). 95%, hogy ugyanaz a moci van mindkettőben, habár az enyémnek a kódja G15B, a tiédnek valószínűleg 4G15, de szerintem ez a 4Gxx csak a Mitsubishi újabb fajta jelölésrendszere. Ha dobnál egy alvázszámot privátba, akkor szerelő ismerőssel rákerestetnék és fény derülne mindenre.

VerteNX: Hétvégén nem jó esetleg? Akkor érnék rá inkább.

86colt
Új tag
useravatar
Offline
3 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Mitsunisi

86colt írta:

VerteNX írta:

menyus írta:

86colt írta:

Igen, karburátorosé! Nekem is 1.5-ös van, mint neked. Személyesen át tudnám venni, van cseredarab, össze tudjuk hasonlítani, hogy tényleg olyan-e amilyen nekem van. Ha írsz/írtok egy pm-et megbeszélhetjük mikor/mennyiért. Ha a karburátor is megvan esetleg, lehet az is érdekelne, a hidegindító modulja az enyémnek már réges-rég beadta a kulcsot. Hátha a keveset futott ép még.

Igen, már emlékszem az Isuzu projekthez vitte el Verte az elosztót. Akkor és most sincs rá szükségem, úgyhogy ha az Isuzuhoz mégsem kellett, akkor egymás közt kell megegyeznetek.

Sajnos karburátor ügyben elkéstél, mert több évi kerülgetés és rakosgatás után kb. egy hónapja kihajítottam. Amúgy valószínűleg nem lett volna jó, mert ez Svájci rendszerű lambda szondás Mikuni karburátor volt. De meg van még a régi hengerfej, főtengely, csapágyak, mert azokat is az újabb változatra cseréltem. Ezek kb. 100 ezet futottak, vagyis jó állapotúak.

Csütörtökön tudom megkeresni az elosztót. Megnézni a XVI. ker-ben v. Kistarcsán tudod már az nap est. A Megyeri hídnál dolgozom, pénteken nap közben ott is találkozhatunk.

Menyus: Nagy kár hogy kihajítottad. Ritka kincs volt. Nekem is svájci lambdaszondás van. Ami megmaradt cucc azokat mennyiért adnád egybe? Az egyetlen bibi, hogy a tiéd a faceliftes C10 Colt (87-88 közti), az enyém meg az az előtti (84-86, hosszú oldal indexes). 95%, hogy ugyanaz a moci van mindkettőben, habár az enyémnek a kódja G15B, a tiédnek valószínűleg 4G15, de szerintem ez a 4Gxx csak a Mitsubishi újabb fajta jelölésrendszere. Ha dobnál egy alvázszámot privátba, akkor szerelő ismerőssel rákerestetnék és fény derülne mindenre.

VerteNX: Hétvégén nem jó esetleg? Akkor érnék rá inkább.

Hát elég zsúfolt a hétvégém, de megpróbálhatjuk.

100nx & Wp12

VerteNX
useravatar
Offline
322 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Mitsunisi

86colt írta:

Menyus: Nagy kár hogy kihajítottad. Ritka kincs volt. Nekem is svájci lambdaszondás van. Ami megmaradt cucc azokat mennyiért adnád egybe? Az egyetlen bibi, hogy a tiéd a faceliftes C10 Colt (87-88 közti), az enyém meg az az előtti (84-86, hosszú oldal indexes). 95%, hogy ugyanaz a moci van mindkettőben, habár az enyémnek a kódja G15B, a tiédnek valószínűleg 4G15, de szerintem ez a 4Gxx csak a Mitsubishi újabb fajta jelölésrendszere. Ha dobnál egy alvázszámot privátba, akkor szerelő ismerőssel rákerestetnék és fény derülne mindenre.

Ez is G15B, a 4G15 nem újabb motor. A G15-t úgy hozták létre, hogy fogtak egy 4G15 motort és hozzáadtak hengerenkét egy plussz kisméretű szelepet (Jet valve), evvel és még pár aprósággal teljesíteni tudták az újabb szigorúbb emissziós követelményeket. Emiatt gyengébb is 4 lóerővel. A többit privátban írom, nem szennyezem tovább a Nissan fórumot evvel.

menyus
Parkváros
useravatar
Offline
639 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Mitsunisi

menyus írta:

86colt írta:

Menyus: Nagy kár hogy kihajítottad. Ritka kincs volt. Nekem is svájci lambdaszondás van. Ami megmaradt cucc azokat mennyiért adnád egybe? Az egyetlen bibi, hogy a tiéd a faceliftes C10 Colt (87-88 közti), az enyém meg az az előtti (84-86, hosszú oldal indexes). 95%, hogy ugyanaz a moci van mindkettőben, habár az enyémnek a kódja G15B, a tiédnek valószínűleg 4G15, de szerintem ez a 4Gxx csak a Mitsubishi újabb fajta jelölésrendszere. Ha dobnál egy alvázszámot privátba, akkor szerelő ismerőssel rákerestetnék és fény derülne mindenre.

Ez is G15B, a 4G15 nem újabb motor. A G15-t úgy hozták létre, hogy fogtak egy 4G15 motort és hozzáadtak hengerenkét egy plussz kisméretű szelepet (Jet valve), evvel és még pár aprósággal teljesíteni tudták az újabb szigorúbb emissziós követelményeket. Emiatt gyengébb is 4 lóerővel. A többit privátban írom, nem szennyezem tovább a Nissan fórumot evvel.

Szerintem mások is egyetértenek velem, hogy nem szennyezel semmit!
Én legalábbis mindig nagy élvezettel olvasom az összes posztodat, márkától, típustól, sőt témától függetlenül. smile

Üdv, SAti (Primera P11-144 HB, QG18DE, 2001)

SAti
useravatar
Offline
958 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Mitsunisi

SAti írta:

menyus írta:

86colt írta:

Menyus: Nagy kár hogy kihajítottad. Ritka kincs volt. Nekem is svájci lambdaszondás van. Ami megmaradt cucc azokat mennyiért adnád egybe? Az egyetlen bibi, hogy a tiéd a faceliftes C10 Colt (87-88 közti), az enyém meg az az előtti (84-86, hosszú oldal indexes). 95%, hogy ugyanaz a moci van mindkettőben, habár az enyémnek a kódja G15B, a tiédnek valószínűleg 4G15, de szerintem ez a 4Gxx csak a Mitsubishi újabb fajta jelölésrendszere. Ha dobnál egy alvázszámot privátba, akkor szerelő ismerőssel rákerestetnék és fény derülne mindenre.

Ez is G15B, a 4G15 nem újabb motor. A G15-t úgy hozták létre, hogy fogtak egy 4G15 motort és hozzáadtak hengerenkét egy plussz kisméretű szelepet (Jet valve), evvel és még pár aprósággal teljesíteni tudták az újabb szigorúbb emissziós követelményeket. Emiatt gyengébb is 4 lóerővel. A többit privátban írom, nem szennyezem tovább a Nissan fórumot evvel.

Szerintem mások is egyetértenek velem, hogy nem szennyezel semmit!
Én legalábbis mindig nagy élvezettel olvasom az összes posztodat, márkától, típustól, sőt témától függetlenül. smile

Igen legalább tanulunk smile

NISSAN16V
Veterán tag
useravatar
Offline
3046 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Mitsunisi

Ez van nálam. Sajnos kint volt a kocsiban, uh egy kicsit az időjárás megviselte.
http://kepfeltoltes.hu/130712/IMG_20130712_081453_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130712/IMG_20130712_081507_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130712/IMG_20130712_081521_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130712/IMG_20130712_081540_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Telszámom: harmin-834-hét-9-négy-4

100nx & Wp12

VerteNX
useravatar
Offline
322 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Fóruminfó

Fórum-statisztika:
 
témakör:
233
szavazás:
1
hozzászólás:
32348
mai hozzászólás:
2
Felhasználó infó:
 
felhasználók:
3719
legújabb felhasználó:
zoli65
vonalban levő tagok:
0
vonalban levő vendégek:
63

Vonalban: 
Jelenleg egy tag sincs vonalban

Jelmagyarázat:

 Témakör
 Új
 Lezárt
 Kiemelt
 Aktív
 Új/Aktív
 Új/Lezárt
 Új kiemelt
 Lezárt/Aktív
 Aktív/Kiemelt
 Kiemelt/Lezárt
 Kiemelt/Aktív/Lezárt

Móka Smile

Ketten támasztják a pultot a kocsmában.
- Látom üres a poharad. Kérsz még egyet?
- Dehogy kérek! Mit kezdjek két üres pohárral?!

Friss hirdetések

Friss fórum hozzászólások

 Általános Almera topic (7109)
Beküldő: zoli11 
Tegnap 22:33:32
 Maxima (520)
Beküldő: Primera_P11 
Tegnap 11:51:48
 Általános kérdések (Primera) (5198)
Beküldő: dstsem 
2018.06.16 22:54:44
 Primera P12 (1092)
Beküldő: Kip31 
2018.06.09 08:13:34
 Nissan Almera fordulati problémák (91)
Beküldő: NISSAN16V 
2018.06.06 17:23:45