Nissan Fan Club - Hungary

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése


Közösségi média: Neked egy kattintás, nekünk elismerés!
Hasznosnak ítéled az oldalt és ajánlanád ismerőseidnek? Tudod mit kell tenned. Wink

Olaj topic

Olaj topic

Sziasztok! A régi fórumon volt ilyen topic, de itt nem találtam.

Elérkezett az olajcsere, bár szívesen látnék véleményeket, hogy egy 15 éves autónál hány Km-ként kellene olajat cserélni..

Lenne kérdésem az olajszűrővel kapcsolatban:

Ami benne van: Tecneco OL 474 (66/54/62 H=90)

És ez jó e bele: Filtron OP 612 (65/62/50 H=86.5)

A menetük 3/4" 16-os ami stimmel, de a többi adat kicsit más.. Szóval mi az ami belevaló, nem akarok rosszat rendelni.
Ti milyen szűrőt raktok bele? És kell e valami specko szerszám hozzá vagy csak simán ki kell csavarni? Eddig szerelő csinált mindent, de most már elegem van belőlük lehúzós banda a legtöbb.

Benzinszűrőt is szeretnék cserélni, hasonló instrukciókra lennék kíváncsi!

Filtron PP 836
Méretek: (81,5/8/8 H=156)

Olajban mit érdemes beletenni? És pl mit ajánl a gyár? Milyen márkát tesznek a mai Nissanokba?

Témaindításként jó pár kérdést feltettem, várom a válaszokat.

Nissan Primera W10 SLX 2.0 i 1998cc 115LE Aut.

zufe01
Új tag
useravatar
Offline
37 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Olaj topic

zufe01 írta:

Sziasztok! A régi fórumon volt ilyen topic, de itt nem találtam.

Elérkezett az olajcsere, bár szívesen látnék véleményeket, hogy egy 15 éves autónál hány Km-ként kellene olajat cserélni..

Lenne kérdésem az olajszűrővel kapcsolatban:

Ami benne van: Tecneco OL 474 (66/54/62 H=90)

És ez jó e bele: Filtron OP 612 (65/62/50 H=86.5)

A menetük 3/4" 16-os ami stimmel, de a többi adat kicsit más.. Szóval mi az ami belevaló, nem akarok rosszat rendelni.
Ti milyen szűrőt raktok bele? És kell e valami specko szerszám hozzá vagy csak simán ki kell csavarni? Eddig szerelő csinált mindent, de most már elegem van belőlük lehúzós banda a legtöbb.

Benzinszűrőt is szeretnék cserélni, hasonló instrukciókra lennék kíváncsi!

Filtron PP 836
Méretek: (81,5/8/8 H=156)

Olajban mit érdemes beletenni? És pl mit ajánl a gyár? Milyen márkát tesznek a mai Nissanokba?

Témaindításként jó pár kérdést feltettem, várom a válaszokat.

Szia!
itt tuddsz keresni:
http://www.olyslager-lubricants.nl/cast … Id=9017691
Ha automata akkor a váltó olaj/szűrő cserét se felejtsd el.
ajánlom figyelmedbe a letöltéseket, ott vannak leírások mit ajánl a gyár.
leszedőszerszámok:
svédfogó
tesco gazdaságos szűrőfogó (kb 1000huf.)

Üdv: S

Almera n16 2002 qg15 +E85

sanyka
useravatar
Offline
494 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Olaj topic

Üdv!
Ismeri valaki őket? http://www.autoteka2000.hu/ Részemről Castrol magnatec 10w40-t használok, és eddig ez a legolcsóbb hely. Vásárolt már valaki innen? Mennyire megbízhatóak? Tuti Castrol olaj van a kannában?

SLX 2.0 16V 92kW smile

boldiati
Új tag
useravatar
Offline
39 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Olaj topic

boldiati írta:

Üdv!
Ismeri valaki őket? http://www.autoteka2000.hu/ Részemről Castrol magnatec 10w40-t használok, és eddig ez a legolcsóbb hely. Vásárolt már valaki innen? Mennyire megbízhatóak? Tuti Castrol olaj van a kannában?

Igen vettem tőle jó párszor olajat, de alkatrészt is. Gyakorlatilag a honlap üzemeltetőjének Szentendrén van autósboltja és rendszeresen jár beszerezni a szükséges dolgokat Angyalföldre. Megbeszélt helyen átadta a megrendelt cuccot, általában valahol Angyalföldön. Elég megbízható, tudom ajánlani. Rég vettem tőle, mert a Castrol-ról áttértem másra, alkatrészt meg máshol olcsóbban tudok.

menyus
Parkváros
useravatar
Offline
639 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Olaj topic

menyus írta:

boldiati írta:

Üdv!
Ismeri valaki őket? http://www.autoteka2000.hu/ Részemről Castrol magnatec 10w40-t használok, és eddig ez a legolcsóbb hely. Vásárolt már valaki innen? Mennyire megbízhatóak? Tuti Castrol olaj van a kannában?

Igen vettem tőle jó párszor olajat, de alkatrészt is. Gyakorlatilag a honlap üzemeltetőjének Szentendrén van autósboltja és rendszeresen jár beszerezni a szükséges dolgokat Angyalföldre. Megbeszélt helyen átadta a megrendelt cuccot, általában valahol Angyalföldön. Elég megbízható, tudom ajánlani. Rég vettem tőle, mert a Castrol-ról áttértem másra, alkatrészt meg máshol olcsóbban tudok.

Rendszeresen vásároltam tőlük én is Castrol olajokat (most is Magnatec 10w-40 van a kocsiban) és eddig minden rendben. Külön szimpatikus, hogy egy kis rábeszélésre a helyembe hozták a cuccot a 13., 14. kerületbe, ahogy Menyus is mondta. Merem ajánlani őket én is.

Üdv, SAti (Primera P11-144 HB, QG18DE, 2001)

SAti
useravatar
Offline
958 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Olaj topic

http://the-filtershop.com/
Nézzétek meg ezt, szerintem ez az oldal elég olcsó!-számomra biztosan, mert itt Baranyában magasak az árak!
Rendeltem már tőlük, és korrektek!
Alkatrésznél a www.fekmester.hu - t ajánlom, tőlük is rendeltem és korrektek ők is!
Remélem tudtam segíteni valakinek!

Kékvillám
Új tag
useravatar
Offline
55 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Olaj topic

Olvastam egy eléggé részletes értekezést olaj témában, - megpróbálom majd megkeresni, - de a lényeg, hogy nekem az jött le belőle, hogy érdemes alacsony, 0 vagy 5 értékű, vagyis pl. 0W-30 vagy 5W-40 olajakat használni, mert a tévhittel ellentétben az olajnak elsősorban nem tömítő, hanem kenő szerepe van ugyebár, és minél előbb jut el a kenési pontokra, annál rövidebb a hideg-állapoti kopás (amitől voltaképp a motor "elkopik"Wink. Vagyis, az alacsonyabb értékű "hígabb" olaj előbb jut el a kenési pontokra, következésképp hatékonyabb a kenés. Én ezért 0W-40-et, illetve jelenleg 5W-40-et használok. (A minőségen pedig nem spórolok.) Jól megy a kocsi, a fogyasztása príma, - mit mondjak még? Nyilván van, aki nem ért velem egyet, de szerintem érdemes utánajárni a témának. A motornak ugyanis nem mindegy.

Tommy
Új tag
useravatar
Offline
29 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Olaj topic

Tommy írta:

Olvastam egy eléggé részletes értekezést olaj témában, - megpróbálom majd megkeresni, - de a lényeg, hogy nekem az jött le belőle, hogy érdemes alacsony, 0 vagy 5 értékű, vagyis pl. 0W-30 vagy 5W-40 olajakat használni, mert a tévhittel ellentétben az olajnak elsősorban nem tömítő, hanem kenő szerepe van ugyebár, és minél előbb jut el a kenési pontokra, annál rövidebb a hideg-állapoti kopás (amitől voltaképp a motor "elkopik"Wink. Vagyis, az alacsonyabb értékű "hígabb" olaj előbb jut el a kenési pontokra, következésképp hatékonyabb a kenés. Én ezért 0W-40-et, illetve jelenleg 5W-40-et használok. (A minőségen pedig nem spórolok.) Jól megy a kocsi, a fogyasztása príma, - mit mondjak még? Nyilván van, aki nem ért velem egyet, de szerintem érdemes utánajárni a témának. A motornak ugyanis nem mindegy.

Letöltés- egyebek- motorolajok 1-5, motorolajok 5-10  wink

autójavítás, lakatolás, épület lakatos munkák.
http://www.youtube.com/watch?v=wSPNIFCciN0

NISSAN
Megszállott tag
useravatar
Offline
663 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Olaj topic

Ja, ismerjük az írást, sőt itt a fórumon az olaj témát parázs vita keretében jól kiveséztük, ha érdekel keresd vissza. Részemről, az írásban van pár csúsztatás és leegyszerűsítés, inkább tekints véleménynek. Ha a gyári előírású olajokat használsz (esetleg kicsit térsz csak el) és sűrűbben cserélsz olajat az előírtnál, akkor ezzel már jó vagy. (Városi és/vagy ritka használat esetén nem a megtett km számít!!!)

NISSAN írta:

Tommy írta:

Olvastam egy eléggé részletes értekezést olaj témában, - megpróbálom majd megkeresni, - de a lényeg, hogy nekem az jött le belőle, hogy érdemes alacsony, 0 vagy 5 értékű, vagyis pl. 0W-30 vagy 5W-40 olajakat használni, mert a tévhittel ellentétben az olajnak elsősorban nem tömítő, hanem kenő szerepe van ugyebár, és minél előbb jut el a kenési pontokra, annál rövidebb a hideg-állapoti kopás (amitől voltaképp a motor "elkopik"Wink. Vagyis, az alacsonyabb értékű "hígabb" olaj előbb jut el a kenési pontokra, következésképp hatékonyabb a kenés. Én ezért 0W-40-et, illetve jelenleg 5W-40-et használok. (A minőségen pedig nem spórolok.) Jól megy a kocsi, a fogyasztása príma, - mit mondjak még? Nyilván van, aki nem ért velem egyet, de szerintem érdemes utánajárni a témának. A motornak ugyanis nem mindegy.

Letöltés- egyebek- motorolajok 1-5, motorolajok 5-10  wink

menyus
Parkváros
useravatar
Offline
639 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Olaj topic

Szerintem - és ez csak egy vélemény - nem sok olyan motor van (japán autó természetesen), amibe a gyári előírású olajat teszik, a gyár által megadott intervallumonként és mégis hamar elkopik. (Típushibáktól eltekintve, pl CA18DET) Illetve nem láttam még olyan párhuzamos tesztet, hogy két egyforma motort különböző olajjal használnak hasonló körülmények között és 100, 200e km után darabjaira szedik, mérik, stb. Sokkal inkább az a véleményem, hogy egy megfelelő minőségű olaj és inkább gyakrabban cserélni, pl 10e km helyett 7,5e km, ha már annyira kedvezni akarok a motornak.
Komolyabb tuninghoz meg javaslom az "Accusump"-ot. Már az indítózás alatt is tud olajnyomást produkálni, vagy akár leállítás után tovább olajozza a turbót... Szerintem - ilyen kihegyezett esetben - remek dolog és nem is annyira horror árú...

Tommy írta:

Olvastam egy eléggé részletes értekezést olaj témában, - megpróbálom majd megkeresni, - de a lényeg, hogy nekem az jött le belőle, hogy érdemes alacsony, 0 vagy 5 értékű, vagyis pl. 0W-30 vagy 5W-40 olajakat használni, mert a tévhittel ellentétben az olajnak elsősorban nem tömítő, hanem kenő szerepe van ugyebár, és minél előbb jut el a kenési pontokra, annál rövidebb a hideg-állapoti kopás (amitől voltaképp a motor "elkopik"Wink. Vagyis, az alacsonyabb értékű "hígabb" olaj előbb jut el a kenési pontokra, következésképp hatékonyabb a kenés. Én ezért 0W-40-et, illetve jelenleg 5W-40-et használok. (A minőségen pedig nem spórolok.) Jól megy a kocsi, a fogyasztása príma, - mit mondjak még? Nyilván van, aki nem ért velem egyet, de szerintem érdemes utánajárni a témának. A motornak ugyanis nem mindegy.

Toyo: http://images.spritmonitor.de/411288_5.png
SX: http://images.spritmonitor.de/411289_5.png

Adamo_sx
Budapest
useravatar
Offline
549 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Olaj topic

Adamo_sx írta:

Szerintem - és ez csak egy vélemény - nem sok olyan motor van (japán autó természetesen), amibe a gyári előírású olajat teszik, a gyár által megadott intervallumonként és mégis hamar elkopik. (Típushibáktól eltekintve, pl CA18DET) Illetve nem láttam még olyan párhuzamos tesztet, hogy két egyforma motort különböző olajjal használnak hasonló körülmények között és 100, 200e km után darabjaira szedik, mérik, stb. Sokkal inkább az a véleményem, hogy egy megfelelő minőségű olaj és inkább gyakrabban cserélni, pl 10e km helyett 7,5e km, ha már annyira kedvezni akarok a motornak.
Komolyabb tuninghoz meg javaslom az "Accusump"-ot. Már az indítózás alatt is tud olajnyomást produkálni, vagy akár leállítás után tovább olajozza a turbót... Szerintem - ilyen kihegyezett esetben - remek dolog és nem is annyira horror árú...
yabb a kenés. Én ezért 0W-40-et, illetve jelenleg 5W-40-et használok. (A minőségen pedig nem spórolok.) Jól megy a kocsi, a fogyasztása príma, - mit mondjak még? Nyilván van, aki nem ért velem egyet, de szerintem

Nekem 60ezret ment már a felújítás óta a motor. 1x volt benne drága 10w60 castrol,ennél az olajnál fülre lehetett hallani, hogy sűrű neki fordulaton, nincs meg a megfelelő mennyiség, mert idő előtt leszabályozott a pumpa,  azóta csak legolcsóbb winni,jelenleg Q8  5w40 ez volt most olcsón.5000km-ként cserélem. Az írás lényege, hogy a fordulathoz megfelelő olajmennyiséget szállítson az olajpumpa és a tiltás környékén szabályozzon le az is. Akkor már nagy kárt nem tudsz benne tenni.Nagy terhelésen sok olajat mosson át a csapágyakon hűtve ezzel a felületet, és a hűtésen van a hangsúly...... 30-as olajokkal én sem értek egyet, azt még régebben tettem más típusokba és nem volt megfelelő, az szerintem kicsit északabbra való!
Nagyon ritka az olajokról való vélemények részletes leírása. 10 éve volt nekem 3 oldal újságcikk ami ezzel foglalkozott! De eddig ez a legjobb cíkk amit eddig olvastam logikusan is magyarázva.
Amit én eddig tapasztaltam, hogy 5w40 és a 10w40 olaj között minimális különbség van csak. az 5-s reggel picit gyorsabb de nagyobb terhelésnek kitéve nagyon kicsit zajosabb, mint a 10-s. Aki általános használatban használja a motort azoknak tökmindegy!
Ha esetleg találtok majd valami hasonló értékelést az olajokról, nyugodtan felrakhatjátok mert érdekel engem is....wink

autójavítás, lakatolás, épület lakatos munkák.
http://www.youtube.com/watch?v=wSPNIFCciN0

NISSAN
Megszállott tag
useravatar
Offline
663 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Olaj topic

NISSAN írta:

Adamo_sx írta:

Szerintem - és ez csak egy vélemény - nem sok olyan motor van (japán autó természetesen), amibe a gyári előírású olajat teszik, a gyár által megadott intervallumonként és mégis hamar elkopik. (Típushibáktól eltekintve, pl CA18DET) Illetve nem láttam még olyan párhuzamos tesztet, hogy két egyforma motort különböző olajjal használnak hasonló körülmények között és 100, 200e km után darabjaira szedik, mérik, stb. Sokkal inkább az a véleményem, hogy egy megfelelő minőségű olaj és inkább gyakrabban cserélni, pl 10e km helyett 7,5e km, ha már annyira kedvezni akarok a motornak.
Komolyabb tuninghoz meg javaslom az "Accusump"-ot. Már az indítózás alatt is tud olajnyomást produkálni, vagy akár leállítás után tovább olajozza a turbót... Szerintem - ilyen kihegyezett esetben - remek dolog és nem is annyira horror árú...
yabb a kenés. Én ezért 0W-40-et, illetve jelenleg 5W-40-et használok. (A minőségen pedig nem spórolok.) Jól megy a kocsi, a fogyasztása príma, - mit mondjak még? Nyilván van, aki nem ért velem egyet, de szerintem

Nekem 60ezret ment már a felújítás óta a motor. 1x volt benne drága 10w60 castrol,ennél az olajnál fülre lehetett hallani, hogy sűrű neki fordulaton, nincs meg a megfelelő mennyiség, mert idő előtt leszabályozott a pumpa,  azóta csak legolcsóbb winni,jelenleg Q8  5w40 ez volt most olcsón.5000km-ként cserélem. Az írás lényege, hogy a fordulathoz megfelelő olajmennyiséget szállítson az olajpumpa és a tiltás környékén szabályozzon le az is. Akkor már nagy kárt nem tudsz benne tenni.Nagy terhelésen sok olajat mosson át a csapágyakon hűtve ezzel a felületet, és a hűtésen van a hangsúly...... 30-as olajokkal én sem értek egyet, azt még régebben tettem más típusokba és nem volt megfelelő, az szerintem kicsit északabbra való!
Nagyon ritka az olajokról való vélemények részletes leírása. 10 éve volt nekem 3 oldal újságcikk ami ezzel foglalkozott! De eddig ez a legjobb cíkk amit eddig olvastam logikusan is magyarázva.
Amit én eddig tapasztaltam, hogy 5w40 és a 10w40 olaj között minimális különbség van csak. az 5-s reggel picit gyorsabb de nagyobb terhelésnek kitéve nagyon kicsit zajosabb, mint a 10-s. Aki általános használatban használja a motort azoknak tökmindegy!
Ha esetleg találtok majd valami hasonló értékelést az olajokról, nyugodtan felrakhatjátok mert érdekel engem is....wink

Mint laikus szólok hozzá a témához. Én 10/40 es olajat használtam az enyémben, valami kósza ötlettől vezérelve(olcsón jutottam hozzá) 5/40 es olajat tettem bele, mentem kb 6500 kilómétert és ennek következtében (vagy kitudja) hajtókar csapágyas lett a masina. Nem gagyi tescos olajvolt mégis így jártamSad
Talán még annyit hozzáfűrök, hogy a régebbi fejlesztésü motorok jobban szeretik a félszintetikust, de inkább a kőolajosakat.

Szerkesztette: paja63
2010-10-25 07:39:08

paja63
Tag
useravatar
Offline
124 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Olaj topic

Hát, látom, van vélemény sokféle. Mindenesetre szerintem érdemes elmélyülni a témában, mert hasznos dolgokat lehet tanulni szakvéleményekből, de még egymástól is. Az olajakat nemcsak európai és amerikai szabványok szerint minősítik, de a különféle gyárak is, és akár az is lehet szempont, ha valaki figyelembe veszi adott gyár minősítését, javallatát. Azt kicsit kétlem, hogy valakinek attól tönkremenne a csapágya, mert 5W-40 olajat tesz a motorba, az már inkább lehet ok, hogy nem megfelelő a minőség. A félszintetikus olajaknak a legtöbb vélemény szerint már leáldozott, a mai korszerű olajak olyan összetételűek és tulajdonságúak, amik nagyságrendekkel haladják meg egy félszintetikus olaj "képességeit". Szóval, nem mindegy, hogy mit rakunk bele, azzal pedig személy szerint egyetértek, hogy lehetőség szerint sűrűbben cseréljünk olajat, - tízezer kilométernél többet én se nagyon megyek vele, -hozzáteszem, minden esetben top márkát választok, és hatszor megnézem, milyet.(API, ASAE, gyári minősítések, stb.) Ami bevált, azok mellett kitartok. Szerintem az olaj az egyik olyan dolog, amin tényleg nem érdemes spórolni.

Tommy
Új tag
useravatar
Offline
29 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Olaj topic

Tommy írta:

Hát, látom, van vélemény sokféle. Mindenesetre szerintem érdemes elmélyülni a témában, mert hasznos dolgokat lehet tanulni szakvéleményekből, de még egymástól is. Az olajakat nemcsak európai és amerikai szabványok szerint minősítik, de a különféle gyárak is, és akár az is lehet szempont, ha valaki figyelembe veszi adott gyár minősítését, javallatát. Azt kicsit kétlem, hogy valakinek attól tönkremenne a csapágya, mert 5W-40 olajat tesz a motorba, az már inkább lehet ok, hogy nem megfelelő a minőség. A félszintetikus olajaknak a legtöbb vélemény szerint már leáldozott, a mai korszerű olajak olyan összetételűek és tulajdonságúak, amik nagyságrendekkel haladják meg egy félszintetikus olaj "képességeit". Szóval, nem mindegy, hogy mit rakunk bele, azzal pedig személy szerint egyetértek, hogy lehetőség szerint sűrűbben cseréljünk olajat, - tízezer kilométernél többet én se nagyon megyek vele, -hozzáteszem, minden esetben top márkát választok, és hatszor megnézem, milyet.(API, ASAE, gyári minősítések, stb.) Ami bevált, azok mellett kitartok. Szerintem az olaj az egyik olyan dolog, amin tényleg nem érdemes spórolni.

Én hazai finomitóból kaptam az olajat, és a forrás szerint az egyik legjobb minőségü. A kanna nem volt felcimkézve, de a kinézete nagyon hasonlitott a battai gyárraSmile
A letöltések címszó alatt az egyébb kategóriákban is va egy nagyon jó írás az olajokról.

Szerkesztette: paja63
2010-10-28 03:37:02

paja63
Tag
useravatar
Offline
124 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Olaj topic

paja63 írta:

Én hazai finomitóból kaptam az olajat, és a forrás szerint az egyik legjobb minőségü. A kanna nem volt felcimkézve, de a kinézete nagyon hasonlitott a battai gyárraSmile
A letöltések címszó alatt az egyébb kategóriákban is va egy nagyon jó írás az olajokról.

Szerintem sincs összefüggés a 5W-40 olaj mint olyan, és a hajtókarcsapágy probléma között. Ettől függetlenül, ne vedd rossz néven, de címke nélküli kannában érkező finomítóból "okosított" olajat semmi pénzért nem töltenék az autómba. Addig OK hogy a forrás szerint jó minőségű, na de mi erre a garancia? Ha a legrosszabbat feltételezzük: a delikvens benézi, és az éj leple alatt a finomító raktárában nem a megfelelő hordót csapolja bele a jelöletlen kannába, és véletlenül 2T láncfűrész olajat kapsz... Nálam csak lezárt kannás, eredeti, megbízható forrásból származó olaj jöhet szóba. Az N14 GTI-m nemrég kapott friss olajat, 5W-30 full szintetikus ment bele. Ha már túlélt majdnem két évtizedet, megérdemli a legjobbat, másrészt 4 liter olaj = 9eFt = 26 liter benzin = fél tank...

Primera P12 1.8 Elegance
Sunny N14 2.0 GTI SR20VE+R (Eaton M62 supercharged)

k0ri
useravatar
Offline
1300 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Olaj topic

k0ri írta:

paja63 írta:

Én hazai finomitóból kaptam az olajat, és a forrás szerint az egyik legjobb minőségü. A kanna nem volt felcimkézve, de a kinézete nagyon hasonlitott a battai gyárraSmile
A letöltések címszó alatt az egyébb kategóriákban is va egy nagyon jó írás az olajokról.

Szerintem sincs összefüggés a 5W-40 olaj mint olyan, és a hajtókarcsapágy probléma között. Ettől függetlenül, ne vedd rossz néven, de címke nélküli kannában érkező finomítóból "okosított" olajat semmi pénzért nem töltenék az autómba. Addig OK hogy a forrás szerint jó minőségű, na de mi erre a garancia? Ha a legrosszabbat feltételezzük: a delikvens benézi, és az éj leple alatt a finomító raktárában nem a megfelelő hordót csapolja bele a jelöletlen kannába, és véletlenül 2T láncfűrész olajat kapsz... Nálam csak lezárt kannás, eredeti, megbízható forrásból származó olaj jöhet szóba. Az N14 GTI-m nemrég kapott friss olajat, 5W-30 full szintetikus ment bele. Ha már túlélt majdnem két évtizedet, megérdemli a legjobbat, másrészt 4 liter olaj = 9eFt = 26 liter benzin = fél tank...

Szerintem sincs köze hozzáSmile Végüis egy 20 éves motorrol beszéünk.
Én 3 éve hajtom, soha semmi baja nem volt.
Ezt találtam az olajokra.http://www.igoloil.hu/index.nof?o=0& … ;nyelvid=1

paja63
Tag
useravatar
Offline
124 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Olaj topic

Tommy írta:

Hát, látom, van vélemény sokféle. Mindenesetre szerintem érdemes elmélyülni a témában, mert hasznos dolgokat lehet tanulni szakvéleményekből, de még egymástól is. Az olajakat nemcsak európai és amerikai szabványok szerint minősítik, de a különféle gyárak is, és akár az is lehet szempont, ha valaki figyelembe veszi adott gyár minősítését, javallatát. Azt kicsit kétlem, hogy valakinek attól tönkremenne a csapágya, mert 5W-40 olajat tesz a motorba, az már inkább lehet ok, hogy nem megfelelő a minőség. A félszintetikus olajaknak a legtöbb vélemény szerint már leáldozott, a mai korszerű olajak olyan összetételűek és tulajdonságúak, amik nagyságrendekkel haladják meg egy félszintetikus olaj "képességeit". Szóval, nem mindegy, hogy mit rakunk bele, azzal pedig személy szerint egyetértek, hogy lehetőség szerint sűrűbben cseréljünk olajat, - tízezer kilométernél többet én se nagyon megyek vele, -hozzáteszem, minden esetben top márkát választok, és hatszor megnézem, milyet.(API, ASAE, gyári minősítések, stb.) Ami bevált, azok mellett kitartok. Szerintem az olaj az egyik olyan dolog, amin tényleg nem érdemes spórolni.

Nem érdemes spórolni abban egyetértek!
Nagyon fontos az olaj és a csere és természetesen a szürő sem elhanyagolandó dolog, abból is csak a jó minőség a tuti (Mann Filter),ugyebár az olaj hűt,ken,tisztít stb!
Eddig 10w40 elf olaj volt a '98-as primerámban amit kétszer cseréltem (olcsón hozzájutottam) olyan 8 ezrenként!Ment vele, de hát elf ami ugye Renault múlt és jelen és ... szóval ki vele a kocsiból és most vettem bele Aral 5w40 Hight tronic névre halgatót!
Minősítései jók, az árai szinpi volt és az autószerelő ismi is azt mondta ez jó cucc!-majd kiderül!!! smile
A régi Ford mondejóba ( '94 1,6 benya) a Castrol Magnatechet töltiztem 10w40-ben és az is jó volt abba!

Kékvillám
Új tag
useravatar
Offline
55 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Olaj topic

paja63 írta:

k0ri írta:

paja63 írta:

Én hazai finomitóból kaptam az olajat, és a forrás szerint az egyik legjobb minőségü. A kanna nem volt felcimkézve, de a kinézete nagyon hasonlitott a battai gyárraSmile
A letöltések címszó alatt az egyébb kategóriákban is va egy nagyon jó írás az olajokról.

Szerintem sincs összefüggés a 5W-40 olaj mint olyan, és a hajtókarcsapágy probléma között. Ettől függetlenül, ne vedd rossz néven, de címke nélküli kannában érkező finomítóból "okosított" olajat semmi pénzért nem töltenék az autómba. Addig OK hogy a forrás szerint jó minőségű, na de mi erre a garancia? Ha a legrosszabbat feltételezzük: a delikvens benézi, és az éj leple alatt a finomító raktárában nem a megfelelő hordót csapolja bele a jelöletlen kannába, és véletlenül 2T láncfűrész olajat kapsz... Nálam csak lezárt kannás, eredeti, megbízható forrásból származó olaj jöhet szóba. Az N14 GTI-m nemrég kapott friss olajat, 5W-30 full szintetikus ment bele. Ha már túlélt majdnem két évtizedet, megérdemli a legjobbat, másrészt 4 liter olaj = 9eFt = 26 liter benzin = fél tank...

Szerintem sincs köze hozzáSmile Végüis egy 20 éves motorrol beszéünk.
Én 3 éve hajtom, soha semmi baja nem volt.
Ezt találtam az olajokra.http://www.igoloil.hu/index.nof?o=0& … ;nyelvid=1

Francia olaj???!!!
Na ne viccelj!
Én nem bíznám rá a kocsim kenését, de te tudod!

Kékvillám
Új tag
useravatar
Offline
55 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Olaj topic

Csak találtamSmile nem hasznáom, de a témához jó.

paja63
Tag
useravatar
Offline
124 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Olaj topic

paja63 írta:

Csak találtamSmile nem hasznáom, de a témához jó.

Az más!!
Már a szívroham kerülgetett!!! smile

Kékvillám
Új tag
useravatar
Offline
55 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Olaj topic

k0ri írta:

paja63 írta:

Én hazai finomitóból kaptam az olajat, és a forrás szerint az egyik legjobb minőségü. A kanna nem volt felcimkézve, de a kinézete nagyon hasonlitott a battai gyárraSmile
A letöltések címszó alatt az egyébb kategóriákban is va egy nagyon jó írás az olajokról.

Szerintem sincs összefüggés a 5W-40 olaj mint olyan, és a hajtókarcsapágy probléma között. Ettől függetlenül, ne vedd rossz néven, de címke nélküli kannában érkező finomítóból "okosított" olajat semmi pénzért nem töltenék az autómba. Addig OK hogy a forrás szerint jó minőségű, na de mi erre a garancia? Ha a legrosszabbat feltételezzük: a delikvens benézi, és az éj leple alatt a finomító raktárában nem a megfelelő hordót csapolja bele a jelöletlen kannába, és véletlenül 2T láncfűrész olajat kapsz... Nálam csak lezárt kannás, eredeti, megbízható forrásból származó olaj jöhet szóba. Az N14 GTI-m nemrég kapott friss olajat, 5W-30 full szintetikus ment bele. Ha már túlélt majdnem két évtizedet, megérdemli a legjobbat, másrészt 4 liter olaj = 9eFt = 26 liter benzin = fél tank...

Még eszembe jutott, hogy a castrol is mostanság fejesztette ki a magnetecet. A lánckenő olajnak ugyan nem olyan a viszkozitása, de a funkciója ugyan az, éspedig, hogy megragadjon a forgó alkatrészeken. A Mac coulog talán az egyik legnagyobb láncfűrész gyártó cég és ők már 25 éve ilyen olajokat adna a gépeikhez, de sorolhatnám az összes kanadai, amerikai, svéd, finn fakitermelésre szakosodott gépgyártót.

Szerkesztette: paja63
2010-10-29 01:59:35

paja63
Tag
useravatar
Offline
124 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Olaj topic

paja63 írta:

k0ri írta:

paja63 írta:

Én hazai finomitóból kaptam az olajat, és a forrás szerint az egyik legjobb minőségü. A kanna nem volt felcimkézve, de a kinézete nagyon hasonlitott a battai gyárraSmile
A letöltések címszó alatt az egyébb kategóriákban is va egy nagyon jó írás az olajokról.

Szerintem sincs összefüggés a 5W-40 olaj mint olyan, és a hajtókarcsapágy probléma között. Ettől függetlenül, ne vedd rossz néven, de címke nélküli kannában érkező finomítóból "okosított" olajat semmi pénzért nem töltenék az autómba. Addig OK hogy a forrás szerint jó minőségű, na de mi erre a garancia? Ha a legrosszabbat feltételezzük: a delikvens benézi, és az éj leple alatt a finomító raktárában nem a megfelelő hordót csapolja bele a jelöletlen kannába, és véletlenül 2T láncfűrész olajat kapsz... Nálam csak lezárt kannás, eredeti, megbízható forrásból származó olaj jöhet szóba. Az N14 GTI-m nemrég kapott friss olajat, 5W-30 full szintetikus ment bele. Ha már túlélt majdnem két évtizedet, megérdemli a legjobbat, másrészt 4 liter olaj = 9eFt = 26 liter benzin = fél tank...

Még eszembe jutott, hogy a castrol is mostanság fejesztette ki a magnetecet. A lánckenő olajnak ugyan nem olyan a viszkozitása, de a funkciója ugyan az, éspedig, hogy megragadjon a forgó alkatrészeken. A Mac coulog talán az egyik legnagyobb láncfűrész gyártó cég és ők már 25 éve ilyen olajokat adna a gépeikhez, de sorolhatnám az összes kanadai, amerikai, svéd, finn fakitermelésre szakosodott gépgyártót.

Azért nem értek teljesen egyet, mert hiszen gondolj csak arra, hogy mennyire eltérő terhelések mellett, fordulaton, mechanikai szerkezet-különbségekkel, hőmérsékleti tartományokban, stb. dolgozik egy láncfűrész, és egy gépjárműmotor! Nem lehet véletlen az sem, hogy még az autókhoz kifejlesztett olajokat is specifikusan ajánlják az egyes típusokhoz, (így vannak kifejezetten Ford, vagy Opel, Ferrari, stb. olajok) - és ezeket nem árt figyelembe venni, hiszen profi mérnökcsapatok fejlesztették ki azokat, és ők már csak tudják, hogy milyen márkához, melyik motorhoz mi a tuti. Én például VW - hez ajánlott olajat nem biztos, hogy raknék a Nissanomba, de találtam nem egy olyan olajtípust, amit kifejezetten a Primerába (is) ajánlanak.(Mobil1, Castrol, stb.) Még az sem teljesen mindegy egy olaj kiválasztásánál, hogy főként városban, vidéki nagyobb távolságokon, terepen, vagy döntően autópályán, sportosan meghajtva használja valaki a kocsiját. Szóval, komplexebb dolog ez, mint az ember gondolná, de nem baj, foglalkozni kell vele, mert a Nissanunk megérdemli.smile

Tommy
Új tag
useravatar
Offline
29 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Olaj topic

Tommy írta:

paja63 írta:

k0ri írta:


Szerintem sincs összefüggés a 5W-40 olaj mint olyan, és a hajtókarcsapágy probléma között. Ettől függetlenül, ne vedd rossz néven, de címke nélküli kannában érkező finomítóból "okosított" olajat semmi pénzért nem töltenék az autómba. Addig OK hogy a forrás szerint jó minőségű, na de mi erre a garancia? Ha a legrosszabbat feltételezzük: a delikvens benézi, és az éj leple alatt a finomító raktárában nem a megfelelő hordót csapolja bele a jelöletlen kannába, és véletlenül 2T láncfűrész olajat kapsz... Nálam csak lezárt kannás, eredeti, megbízható forrásból származó olaj jöhet szóba. Az N14 GTI-m nemrég kapott friss olajat, 5W-30 full szintetikus ment bele. Ha már túlélt majdnem két évtizedet, megérdemli a legjobbat, másrészt 4 liter olaj = 9eFt = 26 liter benzin = fél tank...

Még eszembe jutott, hogy a castrol is mostanság fejesztette ki a magnetecet. A lánckenő olajnak ugyan nem olyan a viszkozitása, de a funkciója ugyan az, éspedig, hogy megragadjon a forgó alkatrészeken. A Mac coulog talán az egyik legnagyobb láncfűrész gyártó cég és ők már 25 éve ilyen olajokat adna a gépeikhez, de sorolhatnám az összes kanadai, amerikai, svéd, finn fakitermelésre szakosodott gépgyártót.

Azért nem értek teljesen egyet, mert hiszen gondolj csak arra, hogy mennyire eltérő terhelések mellett, fordulaton, mechanikai szerkezet-különbségekkel, hőmérsékleti tartományokban, stb. dolgozik egy láncfűrész, és egy gépjárműmotor! Nem lehet véletlen az sem, hogy még az autókhoz kifejlesztett olajokat is specifikusan ajánlják az egyes típusokhoz, (így vannak kifejezetten Ford, vagy Opel, Ferrari, stb. olajok) - és ezeket nem árt figyelembe venni, hiszen profi mérnökcsapatok fejlesztették ki azokat, és ők már csak tudják, hogy milyen márkához, melyik motorhoz mi a tuti. Én például VW - hez ajánlott olajat nem biztos, hogy raknék a Nissanomba, de találtam nem egy olyan olajtípust, amit kifejezetten a Primerába (is) ajánlanak.(Mobil1, Castrol, stb.) Még az sem teljesen mindegy egy olaj kiválasztásánál, hogy főként városban, vidéki nagyobb távolságokon, terepen, vagy döntően autópályán, sportosan meghajtva használja valaki a kocsiját. Szóval, komplexebb dolog ez, mint az ember gondolná, de nem baj, foglalkozni kell vele, mert a Nissanunk megérdemli.smile

Hali!
Az az egy biztos h az olaj nem egy sűrűn fogyó eleme a motornak. A csereperiodus szerintem megengedteti velünk h a legjobb minőséget rakja bele az ember. A motor pedig meghálálja! az biztos... Értelme ilyen mindenféle mókolt dolognak csak akkor van, ha az pl üzemanyag, ami ugye fogyó termék, és egyből érezzük a hatást h jó-e megy-e vagy nem. ezen lehet spórolni. Olajon nem érdemes azt a 3-4 ezer forintot megspóroln ami a minőségek között van.
Szerintem...

Csao

JDM Primera GT, SR20DE

J@ni
useravatar
Offline
822 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Olaj topic

J@ni írta:

Tommy írta:

paja63 írta:


Még eszembe jutott, hogy a castrol is mostanság fejesztette ki a magnetecet. A lánckenő olajnak ugyan nem olyan a viszkozitása, de a funkciója ugyan az, éspedig, hogy megragadjon a forgó alkatrészeken. A Mac coulog talán az egyik legnagyobb láncfűrész gyártó cég és ők már 25 éve ilyen olajokat adna a gépeikhez, de sorolhatnám az összes kanadai, amerikai, svéd, finn fakitermelésre szakosodott gépgyártót.

Azért nem értek teljesen egyet, mert hiszen gondolj csak arra, hogy mennyire eltérő terhelések mellett, fordulaton, mechanikai szerkezet-különbségekkel, hőmérsékleti tartományokban, stb. dolgozik egy láncfűrész, és egy gépjárműmotor! Nem lehet véletlen az sem, hogy még az autókhoz kifejlesztett olajokat is specifikusan ajánlják az egyes típusokhoz, (így vannak kifejezetten Ford, vagy Opel, Ferrari, stb. olajok) - és ezeket nem árt figyelembe venni, hiszen profi mérnökcsapatok fejlesztették ki azokat, és ők már csak tudják, hogy milyen márkához, melyik motorhoz mi a tuti. Én például VW - hez ajánlott olajat nem biztos, hogy raknék a Nissanomba, de találtam nem egy olyan olajtípust, amit kifejezetten a Primerába (is) ajánlanak.(Mobil1, Castrol, stb.) Még az sem teljesen mindegy egy olaj kiválasztásánál, hogy főként városban, vidéki nagyobb távolságokon, terepen, vagy döntően autópályán, sportosan meghajtva használja valaki a kocsiját. Szóval, komplexebb dolog ez, mint az ember gondolná, de nem baj, foglalkozni kell vele, mert a Nissanunk megérdemli.smile

Hali!
Az az egy biztos h az olaj nem egy sűrűn fogyó eleme a motornak. A csereperiodus szerintem megengedteti velünk h a legjobb minőséget rakja bele az ember. A motor pedig meghálálja! az biztos... Értelme ilyen mindenféle mókolt dolognak csak akkor van, ha az pl üzemanyag, ami ugye fogyó termék, és egyből érezzük a hatást h jó-e megy-e vagy nem. ezen lehet spórolni. Olajon nem érdemes azt a 3-4 ezer forintot megspóroln ami a minőségek között van.
Szerintem...

Csao

Én nem tudom, hogy a Ti kocsitokba mennyi olaj fér, az enyémbe, ha csurig töltöm sem fér 3 liternél több. A csereperiódusom is ennek köszönhetően 7500km. Én sem teszek bele gagyi olajat. A forrás akitöl kaptam, mérnök ként dolgozik a cégnél és nem hiszem, hogy a barátságunkat tönkretenné egy ilyen fiaskóval. A motor valószinüleg a legszuperebb csodaolaj használata mellett is megadta volana magát. Azt hiszem a megtett 310000km. magáért beszél.
Nálam 3 éve van és Én nem vezetek öregurasan, sőt még településen sem szoktam 70-80 alá menni kivéve mikor a család is benne ül. Szerintem nyugodtan meglehet kérdezni egy a motortipushoz hozzáértő Szakikat, hogy egy CA18DE motornak mennyi a kapacitása és milyen időközönként aktuális a csere amennyiben kétségetek van. Ezt a motort a 200sxbe szerelték turbós változatban Illetve a GTí sunnykban is ez található.

Paja

paja63
Tag
useravatar
Offline
124 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Olaj topic

paja63 írta:

J@ni írta:

Tommy írta:


Azért nem értek teljesen egyet, mert hiszen gondolj csak arra, hogy mennyire eltérő terhelések mellett, fordulaton, mechanikai szerkezet-különbségekkel, hőmérsékleti tartományokban, stb. dolgozik egy láncfűrész, és egy gépjárműmotor! Nem lehet véletlen az sem, hogy még az autókhoz kifejlesztett olajokat is specifikusan ajánlják az egyes típusokhoz, (így vannak kifejezetten Ford, vagy Opel, Ferrari, stb. olajok) - és ezeket nem árt figyelembe venni, hiszen profi mérnökcsapatok fejlesztették ki azokat, és ők már csak tudják, hogy milyen márkához, melyik motorhoz mi a tuti. Én például VW - hez ajánlott olajat nem biztos, hogy raknék a Nissanomba, de találtam nem egy olyan olajtípust, amit kifejezetten a Primerába (is) ajánlanak.(Mobil1, Castrol, stb.) Még az sem teljesen mindegy egy olaj kiválasztásánál, hogy főként városban, vidéki nagyobb távolságokon, terepen, vagy döntően autópályán, sportosan meghajtva használja valaki a kocsiját. Szóval, komplexebb dolog ez, mint az ember gondolná, de nem baj, foglalkozni kell vele, mert a Nissanunk megérdemli.smile

Hali!
Az az egy biztos h az olaj nem egy sűrűn fogyó eleme a motornak. A csereperiodus szerintem megengedteti velünk h a legjobb minőséget rakja bele az ember. A motor pedig meghálálja! az biztos... Értelme ilyen mindenféle mókolt dolognak csak akkor van, ha az pl üzemanyag, ami ugye fogyó termék, és egyből érezzük a hatást h jó-e megy-e vagy nem. ezen lehet spórolni. Olajon nem érdemes azt a 3-4 ezer forintot megspóroln ami a minőségek között van.
Szerintem...

Csao

Én nem tudom, hogy a Ti kocsitokba mennyi olaj fér, az enyémbe, ha csurig töltöm sem fér 3 liternél több. A csereperiódusom is ennek köszönhetően 7500km. Én sem teszek bele gagyi olajat. A forrás akitöl kaptam, mérnök ként dolgozik a cégnél és nem hiszem, hogy a barátságunkat tönkretenné egy ilyen fiaskóval. A motor valószinüleg a legszuperebb csodaolaj használata mellett is megadta volana magát. Azt hiszem a megtett 310000km. magáért beszél.
Nálam 3 éve van és Én nem vezetek öregurasan, sőt még településen sem szoktam 70-80 alá menni kivéve mikor a család is benne ül. Szerintem nyugodtan meglehet kérdezni egy a motortipushoz hozzáértő Szakikat, hogy egy CA18DE motornak mennyi a kapacitása és milyen időközönként aktuális a csere amennyiben kétségetek van. Ezt a motort a 200sxbe szerelték turbós változatban Illetve a GTí sunnykban is ez található.

Paja

Egyetértek az elöttem szóló úriemberrel, mi szerint ha csurig töltöd sem megy bele 3 liternél több!-Ez tény!
3 éve van nálad, az előéletéről tudsz valami kézzelfoghatót???-szerintem nem!-aztán ha tévedek javíts ki!
Az én 98-as 1.6-osom most már 1,5 éve van nálam és akár milyen olajat teszek bele csak hallom csörögni az egyik szelepet!Kérdeztem mit lehet vele csinálni és akkor mondták az atószerelők, hogy szétszed................................. sok pénz!-amiből kevés van!Gépésztechnikusként arra akartak rábolondítani többen, hogy ha sűrűbb olajat teszek bele megszűnik a hang!-Na neeeeeeee!!!
Egyszer mentem haza vonattal és öregemék megmókulták a vasat tudtom nélkül!Olajcsere 15w40 castrol gtx vagy mi a szösz!-autósboltban kimérve vették!-fújjjj!
Na se baj kövi fizúig jó lesz gondoltam ha más nincs!-Nem lett halkabb, a csörgés megmaradt!
Szerintem a legjobb olaj az 5w40, 0w40, 0w30!
Ez az én véleményem mindenki tesz amit akar!

Kékvillám
Új tag
useravatar
Offline
55 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Fóruminfó

Fórum-statisztika:
 
témakör:
233
szavazás:
1
hozzászólás:
32313
eheti hozzászólások:
9
Felhasználó infó:
 
felhasználók:
3716
legújabb felhasználó:
TibuszHun
vonalban levő tagok:
0
vonalban levő vendégek:
30

Vonalban: 
Jelenleg egy tag sincs vonalban

Jelmagyarázat:

 Témakör
 Új
 Lezárt
 Kiemelt
 Aktív
 Új/Aktív
 Új/Lezárt
 Új kiemelt
 Lezárt/Aktív
 Aktív/Kiemelt
 Kiemelt/Lezárt
 Kiemelt/Aktív/Lezárt

Móka Smile

- Jó napot asszonyom... A zongorahangoló vagyok!
- És? Ki hívta magát?
- A szomszédok!

Friss hirdetések

Friss fórum hozzászólások

 Általános Almera topic (7094)
Beküldő: Mozee07 
2018.05.20 17:06:17
 Általános kérdések (Primera) (5197)
Beküldő: Biriboy 
2018.05.13 16:19:28
 Primera alkatrészek (1810)
Beküldő: Biriboy 
2018.05.13 16:18:47
 Nissan Almera fordulati problémák (83)
Beküldő: samu 
2018.05.11 14:09:51
 Maxima (513)
Beküldő: nemeszo 
2018.05.08 20:10:15