Nissan Fan Club - Hungary

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése


Közösségi média: Neked egy kattintás, nekünk elismerés!
Hasznosnak ítéled az oldalt és ajánlanád ismerőseidnek? Tudod mit kell tenned. Wink

Üzemanyagok

Üzemanyagok

Üdv

Gondoltam nyitok ennek egy külön részt, hátha megéri foglalkozni vele.

Igazából tapasztalatok érdekelnének.

Használ e valaki keverve dízelt és használt (szűrt) étolajat. (Egy 98-as Primera WP11 2.0TD-ben használnám).

Illetve E85 és 95-ös benzinkeveréket. (94-es Sunny 1.4ben használnák).
Ezt a típust vagy másikat gázosította e már valaki?

Így hirtelen ennyi.

Üdv
Mikk

Mikk^
Új tag
useravatar
Offline
37 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

Szia!

Én nyáron jártam egy ideig E85 és benzin keverékkel sőt tisztán E85-tel is! Nekem bevált! A fogyasztásom nem nőtt meg sokkal, de nem éreztem hogy jobban menne az autó (állítólag jobban megy E85-tel). Az egyetlen negatívum az volt hogy hidegebb időben nehezebben indult az autó. Elgondolkoztam hogy beszerelek egy benzin-etanol. Nem olyan vészes az ára ( http://www.aabroncs.hu/autofelszereles/ … talakitok/ ). Azért mégis kb 100Ft a különbség literenként!




Mikk^ írta:

Üdv

Gondoltam nyitok ennek egy külön részt, hátha megéri foglalkozni vele.

Igazából tapasztalatok érdekelnének.

Használ e valaki keverve dízelt és használt (szűrt) étolajat. (Egy 98-as Primera WP11 2.0TD-ben használnám).

Illetve E85 és 95-ös benzinkeveréket. (94-es Sunny 1.4ben használnák).
Ezt a típust vagy másikat gázosította e már valaki?

Így hirtelen ennyi.

Üdv
Mikk

Nissantibi
Új tag
useravatar
Offline
6 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

Ga16DE Sunnyban próbáltam felesben E85-öt, működik, magasabb fordulaton gyengébb, annyival fogyasztott többet amennyivel olcsóbbra jöt ki a cucc, szerintem nincs értelme.
Gázzal autóztam a mostani Landi Omegas rendszeremmel kb. 230e km-t, először a Sunnymban volt, most a Primerában van, 9-10 liter között fogyaszt, a szelephézagot 50-60e km-enként érdemes ellenőrizni, más gond nincs vele, olyan mint benzinnel.

dokeee
Törzsgárda tag
useravatar
Offline
289 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

Igaz, nem Nissanban de használtam autógázt, ami nem tetszett benne csak a plussz nyügök:
-csomagtérből sokat elvett
-felénk akkor még ennyi kút sem volt, messze kelett menni tankolni
-vizsga, zöldkártya, stb, mint fent
Ezeken kívül, a motor megbontása után azért lényegesen roszabb állapotot találtam mint egy simán benzinnel üzemelő társában.
Az okot csak találgatom de szerintem a víz kicsapódásban keresendő.
E85-el sajnos még nincsen személyes tapasztalatom, ha valaki már szedett szét ilyennel üzemelő mocit, ne kéresse magát!
Írja meg a tapasztalatait!

Autókat a 90'-es évek elejéig készítettek, azóta csak járműveket gyártanak.
Hova jut ez a világ?! A 93-as Primera-ban, francia márkájú, németországban gyártott alkatrészt találtam!!!!
Alaposabban át kell néznem találok-e benne valahol "Made in Japan" feliratot. smile
Nem hiszem. sad

Datsun
Új tag
useravatar
Offline
36 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

dokeee írta:

Ga16DE Sunnyban próbáltam felesben E85-öt, működik, magasabb fordulaton gyengébb, annyival fogyasztott többet amennyivel olcsóbbra jöt ki a cucc, szerintem nincs értelme.
Gázzal autóztam a mostani Landi Omegas rendszeremmel kb. 230e km-t, először a Sunnymban volt, most a Primerában van, 9-10 liter között fogyaszt, a szelephézagot 50-60e km-enként érdemes ellenőrizni, más gond nincs vele, olyan mint benzinnel.

Nincs értelme csak úgy beletölteni az E85-öt az üzemanyag befecskendezés módosítása nélkül, ráadásul a gyújtást is módosítani illik. Mert módosítás nélkül szegény keverékkel jár a motor, ami rontja a teljesítményét, illetve nem épp jó a motornak. Kb. 35%-al többet kell befecskendezni belőle mert azonos levegő mennyiséghez ennyivel több E85 kell, mint a benzinből. A fogyasztás növekedés "csak" kb. 20%, mert több gáz keletkezik az égés során és a teljesítmény kb. 10%-al nő (megfelelő beállítással) ugyanemiatt. A fő probléma a hideg indítás vele, mert nagyobb a gyulladási hőmérséklete és hidegben az alkohol kicsapódik a hengerek falára. Ezért is van benne 15%-nyi benzin. Hidegben jóval több üzemanyagot kell indításkor befecskendezni, vagy növelni a benzin arányát. Ebből következően hidegben a fogyasztásnövekedés még nagyobb.

Eddig a hátrányok. Előnye, hogy a teljes rendszert tisztán tartja, gyakorlatilag ez a legtisztább széles körben elérhető, olcsó üzemanyag, az emmissziót jelentősen javítja. Az ára itt Érden 205Ft/l, ami a plussz fogyasztás mellett is igen kifizetődővé teszi a benzinhez képest. A teljesítmény növekedés is jó dolog, már akit ez érdekel.

Az autógáznak csak egy pozitívuma van az ára, itt nálunk pl. 157Ft/l. Nekem kb. 20%-al fogyasztott többet a Mitsu belőle, mint a benzinből. Teljesítményre némileg gyengébb is vele, ez követi is az elméletet. Sajnos a nálunk kapható LPG tele van mindenféle szutyokkal, porral. Ez leginkább a motor belsejében rakódik le (csapódik ki), károsítva azt. A szűrők elég hamar tele lesznek kosszal. A régi hegerfejet levéve komoly lerakódások voltak pl. a szelepeken. Persze van mód a hátrányok mérséklésére a felsőkenő kit beépítésével. Én pótkeréktartállyal üzemeltetem a gépet, 35l fér bele. Kicsinek tűnik, de sok a kút. Pl. Németországot úgy jártam meg oda-vissza, hogy nem kellett benzint tankolnom. (Németországban a pálya mellett tankoltam egy önkiszolgáló (!) LPG Shell kútnál is)

Egy jó autógáz rendszer nem olcsó dolog, gondolom a kiváló Landi Renzo rendszer sem volt olcsó, de visszahozza az árát elég hamar.

Én csak a "lóti-futi" atóba rakattam be az autógáz rendszert, fent említett lerakódások miatt fel sem merült bennem, hogy a GT-be is belekerüljön. Az egészen a nagy hidegekik csak tiszta E85-el járt a GT, most meg némileg növeltem a benzin arányát (E70). Csak jót dudok mondani róla. Ehhez persze át kellet írnom az üzemanyag és a gyújtástábláját.

Van egy 87-es Mitsubishi Colt-om, ami benzin/gáz üzemű volt. Most már E85/benzin/gáz üzemű. Átalakítottam karburátorosról injectorosra, így könnyen írható volt benzin és E85 program is. Itt is kb. 20%-al több E85 fogy, mint benzin. A járása is szebb vele.

Némi adalék. Jó állapotú gyújtási rendszer kell az E85-höz, mert nehezebben gyullad (az autógáz is). Ezért is van, hogy kevésbé hajlamos a kopogásra vele a motor, nagyobb előgyútás adható. Másrészt jó állapotú üzemanyagpumpa is szükséges, mert 35%-al többet kell szállítania belőle. Ha jó a pumpa meg se kottyan neki. Végül a kritikus pont az injector kapacitása. Teljes terhelésnél is kell szállítania ezt a plussz 35% mennyiséget. Pl., ha benzin esetén 80%-ig megy ki max az injector kitöltése, akkor belátható, hogy nem szállíthat 35%-al többet, csak max 100%-ig nyithat. (Előfordulhat ezért, hogy a teljesítmény nemhogy nőne csökkenni fog, a kevés üzemanyag miatt.) Ráadásul nem is ajánlatos folyamatosan 100%-on nyitvatartani az injectorokat. Adódik ebből, hogy a motorok jó részénél az injectorokat le kell váltani nagyobb kapacitásúra és/vagy növelni az üzemanyag nyomását, hogy az E85-öt ki lehessen használni.

Remélem nem volt túl hosszú: Menyus

menyus
Parkváros
useravatar
Offline
639 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

Jó jó, de lásd be Menyus, nem mindenki jár úgy az autójával, hogy folyamatosan max terhelésen használja...cool

menyus írta:

Végül a kritikus pont az injector kapacitása. Teljes terhelésnél is kell szállítania ezt a plussz 35% mennyiséget. Pl., ha benzin esetén 80%-ig megy ki max az injector kitöltése, akkor belátható, hogy nem szállíthat 35%-al többet, csak max 100%-ig nyithat. (Előfordulhat ezért, hogy a teljesítmény nemhogy nőne csökkenni fog, a kevés üzemanyag miatt.) Ráadásul nem is ajánlatos folyamatosan 100%-on nyitvatartani az injectorokat. Adódik ebből, hogy a motorok jó részénél az injectorokat le kell váltani nagyobb kapacitásúra és/vagy növelni az üzemanyag nyomását, hogy az E85-öt ki lehessen használni.

Remélem nem volt túl hosszú: Menyus

Én az SX-be tankolok tiszta E85-öt, teljesen hozzáírt elektronikával. Eddig a legnagyobb hidegben is indult elsőre az autó, talán egy leheletnyivel hosszabban kellett indítózni. Mondjuk 2 hét állás után ez azért elfogadható... Természetesen ez a program nagyban különbözik a benzines progitól. A motort még nem bontottuk meg az E85-ös üzem óta, de gyertyaképet néztem, az elég szép tisztának tűnt...
Szóval eddig csupa jó tapasztalat, bár igaz, hogy ez a játszós autóm, tehát nincs napi használatban, kevesebb a tapasztalat vele...

Toyo: http://images.spritmonitor.de/411288_5.png
SX: http://images.spritmonitor.de/411289_5.png

Adamo_sx
Budapest
useravatar
Offline
549 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

Köszi az infókat.
Valami ilyesmire számítottam, esetleg egy költség számítás féleséget is írhatnátok, hogy mibe kerül a beépítése.

Autókat a 90'-es évek elejéig készítettek, azóta csak járműveket gyártanak.
Hova jut ez a világ?! A 93-as Primera-ban, francia márkájú, németországban gyártott alkatrészt találtam!!!!
Alaposabban át kell néznem találok-e benne valahol "Made in Japan" feliratot. smile
Nem hiszem. sad

Datsun
Új tag
useravatar
Offline
36 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

Üdv

Kössz a szép leírást.
Akkor lehet hogy belezavarom a nővéremet egy E85 elektronikába.
Olcsóbb mint gázosítani a kocsit.

Én meg járok továbbra is a normál dieselel. sad


Üdv
Mikk

Mikk^
Új tag
useravatar
Offline
37 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

Üdv! Karbis autót lehet e85-tel hajtani átalakítás nélkül? Van valakinek tapasztalata?
Gondolom nagyobb fúvóka kell a karbiba meg beállítás, meg gyújtás állítás az egész, vagy komolyabb átalakítás kell? A benzimpumpa mechanikus, nem gond. A gumi alkatrészeket, tömítéseket meg le lehet tesztelni.

ermretep
Új tag
useravatar
Offline
25 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

Az E85, mint etanol...
Alapvető kérdés, ha egy autó, benzines, akkor benzines. Mégis megy pl. LPGvel...
Hihető, vagy épp hihetetlen, hogy az üzemanyagoknak is van kenőhatása. Valamennyi. A karburátoros autóknál, a karburátorban szükség van egy kis mennyiségű kenésre, amit a benzin biztosít. Etanol esetében ez nem történik meg, ezáltal lesz egy bizonyos kopása. Ez a jobbik eset, előfordulhat, hogy a kenés hiányosságai miatt felakad a Shibert, és padlógázon elkezd gyorsítani. Amennyiben nem ilyen rendszerű a kari, működhet.
10-20%-os többletfogyasztásról beszélhetünk tisztán etanolos működés közben. Megjegyzendő, amennyiben Engine Controll van az autóban, sokszor bejelezhet. Nem fogja leállítani az autót, csak jelzi, hogy nincs rendben valami, illetve nem engedheti szabályozásig forogni az autót. Felső fordulatszám-tartományban gyengébb lesz az autónk. (nem összekeverendő etil-metil!!!).
Az etil alkohol eleszi a műanyagokat, de az E85 módosított, ezáltal ártalmatlan. Valóban. Az üzemanyagszűrőket viszont eltömíti. 3-4 csere után kitisztul a rendszer és működik tökéletesen.
Amit tudni kell, a gyújtást előre kell állítani, ellenben alapjárati hibák, egyenletlen járás. Ez az üzem viszont, ha nem is fog kopogni, de elnézést "fejbe b****a" a dugókat, ami miatt nem csak ők és a gyűrűk kopnak, hanem terheli a hajtókarokat, h.k. csapágyakat, ezáltal a főtengelyt is!!!
Kérdés, hogy hosszú távon spórolunk-e annyit, amiből a felújítást finanszírozni tudjuk. A válasz: NEM!
Léteznek autók, amelyek fel vannak készítve, ilyen az új Ford Focus, direkt erre a célra vannak tervezve az erősített csapágyaik. Amennyiben hosszú távon szeretnénk megtartani autónkat, én nem ajánlom. Felesben tankolva még elmegy, próbáljuk ennyivel beérni. Egyébként az etanolos hajtás magyar találmányVery Happy
És egy tévhit, román-ukrán benzin rosszabb minőség. Hihetetlen, de jobb. A régi autók miatt sokkal több benne a motortisztító és regenáló adalék, ami bár a két éves autókat leállíthatja, de öt év felett nagyon jót tesz.

fecskozoli
Tag
useravatar
Offline
206 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

fecskozoli írta:

Az E85, mint etanol...
Alapvető kérdés, ha egy autó, benzines, akkor benzines. Mégis megy pl. LPGvel...
Hihető, vagy épp hihetetlen, hogy az üzemanyagoknak is van kenőhatása. Valamennyi. A karburátoros autóknál, a karburátorban szükség van egy kis mennyiségű kenésre, amit a benzin biztosít. Etanol esetében ez nem történik meg, ezáltal lesz egy bizonyos kopása. Ez a jobbik eset, előfordulhat, hogy a kenés hiányosságai miatt felakad a Shibert, és padlógázon elkezd gyorsítani. Amennyiben nem ilyen rendszerű a kari, működhet.
10-20%-os többletfogyasztásról beszélhetünk tisztán etanolos működés közben. Megjegyzendő, amennyiben Engine Controll van az autóban, sokszor bejelezhet. Nem fogja leállítani az autót, csak jelzi, hogy nincs rendben valami, illetve nem engedheti szabályozásig forogni az autót. Felső fordulatszám-tartományban gyengébb lesz az autónk. (nem összekeverendő etil-metil!!!).
Az etil alkohol eleszi a műanyagokat, de az E85 módosított, ezáltal ártalmatlan. Valóban. Az üzemanyagszűrőket viszont eltömíti. 3-4 csere után kitisztul a rendszer és működik tökéletesen.
Amit tudni kell, a gyújtást előre kell állítani, ellenben alapjárati hibák, egyenletlen járás. Ez az üzem viszont, ha nem is fog kopogni, de elnézést "fejbe b****a" a dugókat, ami miatt nem csak ők és a gyűrűk kopnak, hanem terheli a hajtókarokat, h.k. csapágyakat, ezáltal a főtengelyt is!!!
Kérdés, hogy hosszú távon spórolunk-e annyit, amiből a felújítást finanszírozni tudjuk. A válasz: NEM!
Léteznek autók, amelyek fel vannak készítve, ilyen az új Ford Focus, direkt erre a célra vannak tervezve az erősített csapágyaik. Amennyiben hosszú távon szeretnénk megtartani autónkat, én nem ajánlom. Felesben tankolva még elmegy, próbáljuk ennyivel beérni. Egyébként az etanolos hajtás magyar találmányVery Happy
És egy tévhit, román-ukrán benzin rosszabb minőség. Hihetetlen, de jobb. A régi autók miatt sokkal több benne a motortisztító és regenáló adalék, ami bár a két éves autókat leállíthatja, de öt év felett nagyon jót tesz.

Miket írogatsz te ma itt össze smile)

dokeee
Törzsgárda tag
useravatar
Offline
289 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

pont két napja olvastam egy külföldi topicot errőlsmile

fecskozoli
Tag
useravatar
Offline
206 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

Én személy szerint sok mindennel nem értek egyet azzal, amit írsz, de különösen az alábbi részről egész más a véleményem: Az előgyújtást azért kell növelni, mert az etanol lassabban ég, mint a benzin és emiatt a lángfront túl lassan a felső holtponttól jelentősen eltávolodó dugattyút érneé csak el, így csökkenne a nyomaték. Pont ezt a lassúságot kompenzáljuk a korábbi gyújtással, így nem jelent nagyobb terhelést a csapágyaknak vagy a hajtókaroknak. A kopogásos égés egészen más tészta, az minden esetben káros, de az etanollal ennek is kisebb a valószínűsége.

Brazíliában évek óta alkohollal járnak. Voltam ott pár éve, ugyanolyan autók voltak azok is, mint amik nálunk futnak. Nem hiszem, hogy bármelyik gyártó külön motort tervezett volna a brazil piacra. Náluk nem itt-ott volt etanolos kút, hanem mindegyiken lehetett kapni.
Az egész városban (Sao Paulo) érezni az alkoholos kipufogógázt, jó kis fullasztó cefreszag volt smile.

fecskozoli írta:

Az E85, mint etanol...
Amit tudni kell, a gyújtást előre kell állítani, ellenben alapjárati hibák, egyenletlen járás. Ez az üzem viszont, ha nem is fog kopogni, de elnézést "fejbe b****a" a dugókat, ami miatt nem csak ők és a gyűrűk kopnak, hanem terheli a hajtókarokat, h.k. csapágyakat, ezáltal a főtengelyt is!!!
Kérdés, hogy hosszú távon spórolunk-e annyit, amiből a felújítást finanszírozni tudjuk. A válasz: NEM!
Léteznek autók, amelyek fel vannak készítve, ilyen az új Ford Focus, direkt erre a célra vannak tervezve az erősített csapágyaik. Amennyiben hosszú távon szeretnénk megtartani autónkat, én nem ajánlom. Felesben tankolva még elmegy, próbáljuk ennyivel beérni. Egyébként az etanolos hajtás magyar találmányVery Happy

Toyo: http://images.spritmonitor.de/411288_5.png
SX: http://images.spritmonitor.de/411289_5.png

Adamo_sx
Budapest
useravatar
Offline
549 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

ermretep írta:

Üdv! Karbis autót lehet e85-tel hajtani átalakítás nélkül? Van valakinek tapasztalata?
Gondolom nagyobb fúvóka kell a karbiba meg beállítás, meg gyújtás állítás az egész, vagy komolyabb átalakítás kell? A benzimpumpa mechanikus, nem gond. A gumi alkatrészeket, tömítéseket meg le lehet tesztelni.

A regebbi autók nem igen lettek semmilyen etanolra tesztelve, ráadásul a jó részük fém üzemanyagtartályos, így lehetnek kisebb meglepetések. Ennek ellenére sok Lada jár felesben E85-el itt Érden, habár most a hideg napokban eltüntek az etanolos kútról. (De a többi is.)

Nagyobb fúvóka biztosít több üzemanyagot, ez nem probléma. A hideg indítás a minuszok közepette problémás lehet. A másik gond, ha átalakítod E85-re a karburátort, mit csinálsz, ha nem tudsz E85-öt tankolni. Márpedig E85 kútból elég kevés van.

Menyus

menyus
Parkváros
useravatar
Offline
639 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

Én csak, amint írtam, olvastam a topicot. Az égéssel kapcsolatban abszolút igazad van, de amit én tudok, az annyi, hogy az első robbanás pillanatában elkezd nőni a nyomás, miközben a dugó még nem állt rá a lefelé tartó mozgásra, így lassítja az ütemet, főleg nagy fordulaton, de a lényeg, hogy nagyobb nyomás alatt elkezdődik a gyorsabb égés, és amint a gugattyú lefelé mozog, az egyre kisebb nyomás (nagyobb égéstér) hatására az égés is lassul, így az ekkor elégetett etanol még kevesebb energiát képes kifejteni.

fecskozoli
Tag
useravatar
Offline
206 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

Adamo_sx írta:

Én személy szerint sok mindennel nem értek egyet azzal, amit írsz, de különösen az alábbi részről egész más a véleményem: Az előgyújtást azért kell növelni, mert az etanol lassabban ég, mint a benzin és emiatt a lángfront túl lassan a felső holtponttól jelentősen eltávolodó dugattyút érneé csak el, így csökkenne a nyomaték. Pont ezt a lassúságot kompenzáljuk a korábbi gyújtással, így nem jelent nagyobb terhelést a csapágyaknak vagy a hajtókaroknak. A kopogásos égés egészen más tészta, az minden esetben káros, de az etanollal ennek is kisebb a valószínűsége.

Brazíliában évek óta alkohollal járnak. Voltam ott pár éve, ugyanolyan autók voltak azok is, mint amik nálunk futnak. Nem hiszem, hogy bármelyik gyártó külön motort tervezett volna a brazil piacra. Náluk nem itt-ott volt etanolos kút, hanem mindegyiken lehetett kapni.
Az egész városban (Sao Paulo) érezni az alkoholos kipufogógázt, jó kis fullasztó cefreszag volt smile.

Teljesen egyetértek veled Ádi, az előgyújtás növelése a lassú égés kopenzációjára szolgál. Még kiegészítésként a hosszabb égés miatt a nyomáscsúcsok kisebbek, mint benzin esetén, vagyis azonos kondíciók mellett kevésbé terheli a főtengelyt, dugattyúkat az E85-ös üzem.

menyus
Parkváros
useravatar
Offline
639 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

Normális progi és kész! Igaz Menyus!lol
Használni kell ennyi az egész! Már alig várom a jobb időt, hogy fullosan etanollal járjak!wink Az erő vele van!tongue
Én járok vele .....más meg hagy féljen tőle.lol Bárcsak már minden kúton lenne!

Szerkesztette: NISSAN
2010-02-06 21:26:24

autójavítás, lakatolás, épület lakatos munkák.
http://www.youtube.com/watch?v=wSPNIFCciN0

NISSAN
Megszállott tag
useravatar
Offline
663 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

menyus írta:

A regebbi autók nem igen lettek semmilyen etanolra tesztelve, ráadásul a jó részük fém üzemanyagtartályos, így lehetnek kisebb meglepetések. Ennek ellenére sok Lada jár felesben E85-el itt Érden, habár most a hideg napokban eltüntek az etanolos kútról. (De a többi is.)

Nagyobb fúvóka biztosít több üzemanyagot, ez nem probléma. A hideg indítás a minuszok közepette problémás lehet. A másik gond, ha átalakítod E85-re a karburátort, mit csinálsz, ha nem tudsz E85-öt tankolni. Márpedig E85 kútból elég kevés van.

Menyus

Hát igen, jó érvek a hidegindítás, meg a kevés kút. Innen nézve... kihagyom. A tank műanyag egyébként. Engem igazából az emisszió csökkentése érdekel leginkább, ha esetleg gazdaságosabban lehet autózni, csak hab a tortán, úgyhogy megpróbálom keverékkel átalakítás nélkül és kiderül smile

ermretep
Új tag
useravatar
Offline
25 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

ermretep írta:

menyus írta:

A regebbi autók nem igen lettek semmilyen etanolra tesztelve, ráadásul a jó részük fém üzemanyagtartályos, így lehetnek kisebb meglepetések. Ennek ellenére sok Lada jár felesben E85-el itt Érden, habár most a hideg napokban eltüntek az etanolos kútról. (De a többi is.)

Nagyobb fúvóka biztosít több üzemanyagot, ez nem probléma. A hideg indítás a minuszok közepette problémás lehet. A másik gond, ha átalakítod E85-re a karburátort, mit csinálsz, ha nem tudsz E85-öt tankolni. Márpedig E85 kútból elég kevés van.

Menyus

Hát igen, jó érvek a hidegindítás, meg a kevés kút. Innen nézve... kihagyom. A tank műanyag egyébként. Engem igazából az emisszió csökkentése érdekel leginkább, ha esetleg gazdaságosabban lehet autózni, csak hab a tortán, úgyhogy megpróbálom keverékkel átalakítás nélkül és kiderül smile

Keverni is lehet, de igazából azzal gyengíted a motort, szegényedik a keverék, ha azonos a program hozzá!
Nekem egész jól kezeli az ECU 40% benzinnel is elkezeli az alapprogram!

autójavítás, lakatolás, épület lakatos munkák.
http://www.youtube.com/watch?v=wSPNIFCciN0

NISSAN
Megszállott tag
useravatar
Offline
663 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

NISSAN írta:

Keverni is lehet, de igazából azzal gyengíted a motort, szegényedik a keverék, ha azonos a program hozzá!
Nekem egész jól kezeli az ECU 40% benzinnel is elkezeli az alapprogram!

Ha injektoros lenne, nem is lenne gond. Emisszión mennyit javít egy ilyen keverék? A zk-n tavaly gondom volt, azért kérdem.

ermretep
Új tag
useravatar
Offline
25 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

Sziasztok!
Kicsit utánajártam injektornak e85 kapcsán és meglepő módon ugyanaz az injektor van a köv motorokban:
qg15de (almera n16 ez van most)
qg16de
qg18de (SAti, neked ilyen van aszem???)

Ez azt jelenti hogy ha az 1.8-as motort el tudja látni akkor sansos az 1.5 motorhoz etanollal???
csütörtökön injektorpartylesz egyébként is, majd viszek lámpát... smile

Almera n16 2002 qg15 +E85

sanyka
useravatar
Offline
494 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

NISSAN írta:

ermretep írta:

menyus írta:

A regebbi autók nem igen lettek semmilyen etanolra tesztelve, ráadásul a jó részük fém üzemanyagtartályos, így lehetnek kisebb meglepetések. Ennek ellenére sok Lada jár felesben E85-el itt Érden, habár most a hideg napokban eltüntek az etanolos kútról. (De a többi is.)

Nagyobb fúvóka biztosít több üzemanyagot, ez nem probléma. A hideg indítás a minuszok közepette problémás lehet. A másik gond, ha átalakítod E85-re a karburátort, mit csinálsz, ha nem tudsz E85-öt tankolni. Márpedig E85 kútból elég kevés van.

Menyus

Hát igen, jó érvek a hidegindítás, meg a kevés kút. Innen nézve... kihagyom. A tank műanyag egyébként. Engem igazából az emisszió csökkentése érdekel leginkább, ha esetleg gazdaságosabban lehet autózni, csak hab a tortán, úgyhogy megpróbálom keverékkel átalakítás nélkül és kiderül smile

Keverni is lehet, de igazából azzal gyengíted a motort, szegényedik a keverék, ha azonos a program hozzá!
Nekem egész jól kezeli az ECU 40% benzinnel is elkezeli az alapprogram!

nekem is a 40% benzin vált be.simán kezeli az alapprogram,és pöcre indulVery Happy

l janny
Tag
useravatar
Offline
228 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

Sziasztok!
Találtam egy injektort:
http://cgi.ebay.co.uk/NISSAN-TINO-1-8-1 … 0550924394

Ezek tényleg ennyire kompatibilisek?

Elöre is köszi/Üdv: S

Almera n16 2002 qg15 +E85

sanyka
useravatar
Offline
494 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

Helló!

Nem tudom kit mennyire hat meg a hír,vagy érdekel-e valakit egyáltalán!
A herceghalmi MOL-kúton árulnak már E-85 üzemanyagot is!
További szép napot mindenkinek!
Üdv!   
Laci

blac
Új tag
useravatar
Offline
9 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

Megszületett a döntés:
Almera qg15de motort meg etanolosítom.
Ha bárki tud benne segíteni, akár tapasztalattal (konkrét almera qg15) akár harware-el, illetve beszereréssel nagyon megköszönöm.

Fontos hogy olyan megoldást keresek ami nem tuning, nyomatéknövelésre meg ilyesmire, hanem fogyasztás csökkenésre van kihegyezve, mert a csigaevők által beapplikált váltóm még az eredeti motort is épen csak elviseli.

Köszönök minden tippet előre is.

PS : Kétségbeesve keresem Menyus-t smile

Almera n16 2002 qg15 +E85

sanyka
useravatar
Offline
494 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Fóruminfó

Fórum-statisztika:
 
témakör:
233
szavazás:
1
hozzászólás:
32459
Alvó:
Felhasználó infó:
 
felhasználók:
3719
legújabb felhasználó:
zoli65
vonalban levő tagok:
0
vonalban levő vendégek:
17

Vonalban: 
Jelenleg egy tag sincs vonalban

Jelmagyarázat:

 Témakör
 Új
 Lezárt
 Kiemelt
 Aktív
 Új/Aktív
 Új/Lezárt
 Új kiemelt
 Lezárt/Aktív
 Aktív/Kiemelt
 Kiemelt/Lezárt
 Kiemelt/Aktív/Lezárt

Móka Smile

Két ügyvezető beszélget:
- Te fizetsz az embereidnek?
- Én nem.
- Én sem. És bejárnak?
- Be.
- ... Az enyémek is. Te, nem kéne ezektől belépődíjat szedni?

Friss hirdetések

Friss fórum hozzászólások

 Általános Almera topic (7180)
Beküldő: egonca 
2018.12.05 18:44:15
 Adok-veszek (Primera) (1240)
Beküldő: Blo107 
2018.11.23 23:16:46
 Általános kérdések (Primera) (5204)
Beküldő: Blo107 
2018.11.23 23:15:05
 Nissan Almera fordulati problémák (92)
Beküldő: deco 
2018.11.13 18:03:45
 Primera P12 (1099)
Beküldő: Vlad 
2018.10.16 19:35:17