Nissan Fan Club - Hungary

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése


Közösségi média: Neked egy kattintás, nekünk elismerés!
Hasznosnak ítéled az oldalt és ajánlanád ismerőseidnek? Tudod mit kell tenned. Wink

Erősebb P10 fékek

Erősebb P10 fékek

Sziasztok!

Szeretném megosztamni veletek tapasztalataimat, ill. infiormációimat avval kapcsolatban, hogy lehet a Primaera P10 féket ellánállóbbá tenni.

Alapvetően a P10 eGT fékei jók, annak ellenére, hogy elöl és hátul is 257 mm átmérőjüek. Forszírozott terhelés mellett ennek ellenére elég hamar elhasználódnak a fék alkatrészei, a betétek és a tárcsák. Ez nem volt kritikus, míg a DE motort VE-re cseréltem. Evvel a gyorsulás, ill. a végsebesség kitolódott és nagyon hamar kiderült, hogy nem elégségesek a gyári fékek, mindig észnél kellett tartanom, hogy meddig terhelhetőek. A rendszeres túlmelegedés hatására elég hamar csereéretté váltak a tárcsák. Ekkor határoztam el, hogy nagyobb teljesítmények elviselésére alkalmas megoldás után nézek.

A külföldi (USA) fórumokon találtam információt, hogy az NX2000 első féknyerget szokták alkalmazni a G20, ill. Sentra-kon. Az NX2000 féke elöl nem nagyobb, mint a P10-é, de vastagabb, 22 helyett 26mm-esek a tárcsák. Ez a vastagság növekmény jelentős terhelés növekményt tud elviselni. A nyereg típusa AD22VF, Sumimoto gyártmány, a P10 Girling ill. Lucas fékeivel szemben. Csak később derült számomra ki, hogy az NX200 itt Európában 100NX GTI névemn került forgalomba, ugyanolyan fékekkel. Visszatérve az AD22VF féknyeregre, az előnye, hogy mindenfajta  módosítás nélkül feltehető a gyári P10 féknyergek helyére.

Ennél nagyobb kapacitású fékekhez már a 300ZX féknyergeit is lehet hazsnálni, de nlémi mechanikai munka is szükséges. Engem nem ez, hanem a nyergek és a tárcsák jelentős költsége riasztottak el.

Így kénytelen voltam a mások által járt út helyett, új megoldásokaít keresni. Rebesgették, hogy a P11-144 fékei használhatóak. Igen az SR20DE motoros példányoknak elöl és hátul is 280-as a féktárcsái. De elöl csak 22mm vastagak, ezt nem találtam elég jelentős különbségnek, ezért tovább kutattam.

Végül a P12-es fékeknél kötöttem ki. Itt az első és a hátsó féktárcsa is 280-as, de az első 22 helyett 28mm vastag. Ez igen! Ráadásul a behozott angol P12-esek miatt jutányos
áron si sikerült hozzájutni. Persze mechanikus átalakítások nélkül itt sem lehet ertedményt elérni. Az elsők esetén nagyobb csavarokat kell használni, a hátsóknál a kézifék bowden jelent problémát.

Jelenleg a P12-es nyergeket felújítottam, várják a beépítést. Amint elkészül a fék projekt, képeket teszek közzé róla.

Menyus

menyus
Parkváros
useravatar
Offline
639 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Erősebb P10 fékek

Nocsak, a VE-vel nem 50,90,130 (vagy mi) a sebességhatár? lol
Szép munka amúgy Menyus, várjuk  a képeket! Írhatnál a féknyereg felújításról, én is gondolkozom a hátsókon. Festetted is, vagy csak a tömítéseket cserélted?

menyus írta:

Ez nem volt kritikus, míg a DE motort VE-re cseréltem. Evvel a gyorsulás, ill. a végsebesség kitolódott és nagyon hamar kiderült, hogy nem elégségesek a gyári fékek, mindig észnél kellett tartanom, hogy meddig terhelhetőek.
Menyus

Toyo: http://images.spritmonitor.de/411288_5.png
SX: http://images.spritmonitor.de/411289_5.png

Adamo_sx
Budapest
useravatar
Offline
549 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Erősebb P10 fékek

Szia Ádi!

Igen, tudod én mindíg betartom a sebességhatárokat, biztos ezért van az hogy soha nem büntettek meg még szabálysértésért a rendőrök. Ennek ellenére nekem valahogy mindíg hamarabb elhasználódnak a fékeim, mint másnak, nem tudom, hogy lehet ez?!

Az én P12 féknyergeimet darabokra szedtem, mert igen korrodáltak voltak kívülről. Ennek oka, hogy angol példányból kerültek hozzám, a jármű amúgy nem futott túl sokat, de a só... Belül a dugattyúk és a dugattyú tömítések tökéletesek voltak, ezért nem cseréltem őket. De az egyik hátsó féknyereg bowden tengelynél a tömítésen keresztül bejutott víz és elkezdte korrodálni az egyik tűgörgős csapágyat, szerencsére még menthető volt. A hátsó nyergeket úgy tervezték, hogy csak a dudattyút és a tömítését lehessen cseréni. A bowden tengelyt csak úgy lehetett kiszedni, hogy az őt rögzítő stiftet letörtem, mert ezt belepréselték az alumínium házba. A maradványát a stiftnek kifúrtam, menetet raktam oda, hogy késöbb szerelhető legyen. A dugattyú nyomótengelyének kiszedése nem volt egyszerű művelet a spec. rögzítési mód miatt. De vissza már én nem tudtam rakni, ehhez kellet egy rutinos segítség, Ervin ügyesen visszarakta.

A nyergek felszinét leszintereztettem (cink-kromát+ fedő festék), ami tudom nem optimális megoldás, mivel nem magas hőmérsékletű festékek, de más okokból előnyös. Konzultáltam a festőkkel és állították, hogy nem ez az első, amit így csináltak. Legfeljebb ráég a festék ott, ahol a nagyobb hőmérsékletek vannak, a dugattyú házon pedig úgysem lehet akkora hő. Na majd meglátjuk.

Sajnos a szétszedett nyergekről fényképet nem készítettem, pedig tanulságos lenne más számára. Igazából az elsőt szétszedni a legegyszerűbb, kompresszorral, levegővel simán kinyomtam a dugattyúkat és kiszedtem a tömítést. A hátsó dugattyúkat egyszerűen ki kellett csavarni, mert rá voltak csavarva a nyomórúdra. A nyomórúdon csiga menet van a bowden automatikus utánállitó mechanizmusához, ami trükkös szerkezet.

A 300ZX hátsó nyeregnél van bowden bekötés? Gondolom nincs, akkor elég egyszerű a történet. Kompresszorral kinyomjátok a dugattyúkat és mehet a felújítás.

De itt egy szuper leírás, a képek többet elmondanak, mint a szavak:
http://www.genis-x.com/index.php?id=0d4f77&p=0
http://www.genis-x.com/index.php?id=a0f409&p=0

Szívesen rakok fel képeket is a felújított nyergekről, de valaki mondja meg hogy kell itt képeket közvetlenül csatolni. Remélem nem kell szarakodnom a képfeltöltés oldallal!

Menyus

Adamo_sx írta:

Nocsak, a VE-vel nem 50,90,130 (vagy mi) a sebességhatár? lol
Szép munka amúgy Menyus, várjuk  a képeket! Írhatnál a féknyereg felújításról, én is gondolkozom a hátsókon. Festetted is, vagy csak a tömítéseket cserélted?

menyus
Parkváros
useravatar
Offline
639 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Erősebb P10 fékek

Köszi az infót.
A 300ZX hátsó fék szerencsére nem olyan macerás, mint a Primera, itt külön dobfék van a kéziféknek (ahogy az SX-en is), így nem olyan összetett a nyereg. Lehet, hogy akkor én is elviszem szinterezni, lesz pár cucc amit amúgy is meg kellene majd csináltatnom.

Képet csatolni csak úgy tudsz, hogy valahová feltöltöd, mert nem az oldal tárolja.

Toyo: http://images.spritmonitor.de/411288_5.png
SX: http://images.spritmonitor.de/411289_5.png

Adamo_sx
Budapest
useravatar
Offline
549 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Erősebb P10 fékek

Ha már a fékeknél járunk, szeretnék tőletek egy kis segítséget kérni. A problémám a következő: berohadt az egyik hátsó fékmunkahengerem, emiatt olykor beszorul a jobb hátsó fékem. Mivel az autó egy P11GT nem tudok hozzá felújító készletet venni, mert más a dugattyú mérete mint a többi P11-nek. Sajnos nem értek hozzá, jó szerelőt nem találok és itt elakadt a project, nem hajlandó senki megcsinálni az autót, mondván hogy nincs hozzá alkatrész. Ha esetleg van valakinek tapasztalata, tanácsa, egy olcsó, de nem túl tróger megoldásra azt nagyon megköszönném.

Üdvözlet a keleti végről!

lapa
Új tag
useravatar
Offline
89 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Erősebb P10 fékek

Szia Lapa!

Biztos van felújító készlet hozzá, még a Unix oldala is kidobott egyet (pl. 1998 Primera 2.0 110 kW). Abszolút nem speciális méretű a hátsó dugattyú. Ha 258mm-es a hátsó féktárcsád, akkor a P10 GT felújító készlet is nagy valószínűséggel jó hozzá. Ilyet meg már a klubbtársak is újitottak fel. A felújítókészlet kb. 2-3 ezer Ft.

Menyus

lapa írta:

Ha már a fékeknél járunk, szeretnék tőletek egy kis segítséget kérni. A problémám a következő: berohadt az egyik hátsó fékmunkahengerem, emiatt olykor beszorul a jobb hátsó fékem. Mivel az autó egy P11GT nem tudok hozzá felújító készletet venni, mert más a dugattyú mérete mint a többi P11-nek. Sajnos nem értek hozzá, jó szerelőt nem találok és itt elakadt a project, nem hajlandó senki megcsinálni az autót, mondván hogy nincs hozzá alkatrész. Ha esetleg van valakinek tapasztalata, tanácsa, egy olcsó, de nem túl tróger megoldásra azt nagyon megköszönném.

menyus
Parkváros
useravatar
Offline
639 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Erősebb P10 fékek

Szia Ádi!

Itt pár kép a már lepucolt és a leszinterezet, összerakott nyergekről.

http://kepfeltoltes.hu/091026/DSCN3635-2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/091026/DSCN3636-2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/091026/DSCN3637-2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/091026/DSCN3638-2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/091026/DSCN3652_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/091026/DSCN3653_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/091026/DSCN3654_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/091026/DSCN3655_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Menyus

- Elnézést, hogy belenyúltam, de így talán jobban látszanak a képek. Adamo

Adamo_sx írta:

Köszi az infót.
A 300ZX hátsó fék szerencsére nem olyan macerás, mint a Primera, itt külön dobfék van a kéziféknek (ahogy az SX-en is), így nem olyan összetett a nyereg. Lehet, hogy akkor én is elviszem szinterezni, lesz pár cucc amit amúgy is meg kellene majd csináltatnom.

Képet csatolni csak úgy tudsz, hogy valahová feltöltöd, mert nem az oldal tárolja.

menyus
Parkváros
useravatar
Offline
639 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Erősebb P10 fékek

menyus írta:

Szia Lapa!

Biztos van felújító készlet hozzá, még a Unix oldala is kidobott egyet (pl. 1998 Primera 2.0 110 kW). Abszolút nem speciális méretű a hátsó dugattyú. Ha 258mm-es a hátsó féktárcsád, akkor a P10 GT felújító készlet is nagy valószínűséggel jó hozzá. Ilyet meg már a klubbtársak is újitottak fel. A felújítókészlet kb. 2-3 ezer Ft.

Menyus

280-as a tárcsa. Felújító készlet van 34-es meg 57-es dugókhoz, de ebben 51-es van. Nyerget meg nem szeretnék cserélni 50ezerért. Ezért kérdeztem az alternatív megoldásokat.

Üdvözlet a keleti végről!

lapa
Új tag
useravatar
Offline
89 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Erősebb P10 fékek

lapa írta:

280-as a tárcsa. Felújító készlet van 34-es meg 57-es dugókhoz, de ebben 51-es van. Nyerget meg nem szeretnék cserélni 50ezerért. Ezért kérdeztem az alternatív megoldásokat.

Szia Lapa!

Valamit nagyon elnéztél szerintem, mert hátul 51-es biztos nem lehet, mert akkora lenne a nyereg és a betét is majdnem, mint az első. Az első nyergekben mindíg jelentősen nagyobbak a dugattyúk. A katalógus szerint és úgy is tudtam, hogy a P11 SR20DE-k hátul 258-as tárcsákat kaptak, ezek 34,4mm átmérőjű dugattyúkkal szereltek. De a P11-144 SR20DE-ből készült 280-as hátsó fétárcsával, ennél a dugattyú átmérőre szintén 34,4mm-et adtak meg. De ír a katalógus még a P11-144-hez egy 38,2-es dugattyút is, de a 258-as tárcsához. Elég nagy a kavar a vátozatokkal a P11-nél.

Szerintem mérd le a hátsó tárcsa átmérőjét és a hátsó féknyereg dugattyújának az átmérőit, mert téged nagyon félrevezettek. És így hibás adat tudatában biztos nem fogsz találni felújító készletet. Ha megvan a tényleges méret, akkor átküldjük, hogy hol találsz felújító készletet.

Azért is mondom, hogy jobb fizikailag megnézni, ill. lemérni, mert pl. az én P12 hátsó féknyergeim eltértek a szervíz katalógusban lévő két fajtától is kinézetre.

Menyus

menyus
Parkváros
useravatar
Offline
639 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Erősebb P10 fékek

menyus írta:

Szia Lapa!

Valamit nagyon elnéztél szerintem, mert hátul 51-es biztos nem lehet, mert akkora lenne a nyereg és a betét is majdnem, mint az első. Az első nyergekben mindíg jelentősen nagyobbak a dugattyúk. A katalógus szerint és úgy is tudtam, hogy a P11 SR20DE-k hátul 258-as tárcsákat kaptak, ezek 34,4mm átmérőjű dugattyúkkal szereltek. De a P11-144 SR20DE-ből készült 280-as hátsó fétárcsával, ennél a dugattyú átmérőre szintén 34,4mm-et adtak meg. De ír a katalógus még a P11-144-hez egy 38,2-es dugattyút is, de a 258-as tárcsához. Elég nagy a kavar a vátozatokkal a P11-nél.

Szerintem mérd le a hátsó tárcsa átmérőjét és a hátsó féknyereg dugattyújának az átmérőit, mert téged nagyon félrevezettek. És így hibás adat tudatában biztos nem fogsz találni felújító készletet. Ha megvan a tényleges méret, akkor átküldjük, hogy hol találsz felújító készletet.

Azért is mondom, hogy jobb fizikailag megnézni, ill. lemérni, mert pl. az én P12 hátsó féknyergeim eltértek a szervíz katalógusban lévő két fajtától is kinézetre.

Menyus

Nah. kezdjük az elejétől. Az autó egy '99-es P11 (nem P11-144) és GT, tehát SR20DE (nagy D - nagy E), black-top vagyis fekete szelepfedeles, 110kW-os. Az első és a hátsó tárcsa is 280-as, tudom jól, mert én vettem meg rá bő egy éve, és először én is 258-ast vettem hátra. A dugattyú ügyében nem tudok nyilatkozni, mert azt a szerelő mondta, de elég szavahihető embernek tűnik, már évek óta csinálja a család autóit, meg hát a saját pénzének szerintem ő se ellensége. Szóval tételezzük fel hogy igaza van és 51-es a dugattyú, mi a teendő, mit javasolsz, javasoltok? Szeretném a pénztárcámat is kímélni, viszont a féket nem tanácsos elcigánykodni, ezt is tudom.

Üdvözlet a keleti végről!

lapa
Új tag
useravatar
Offline
89 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Erősebb P10 fékek

Hahó!

Hát, nekem fogalmam sincs a méretekről, meg átmérőkről, de végső esetben egy alvázszámmal meg lehet kérdezni valamelyik Nissan márkaszervízt. Olcsónak biztosan nem olcsó, de nekik tuti van hozzá felújítókészletük.

lapa írta:

Nah. kezdjük az elejétől. Az autó egy '99-es P11 (nem P11-144) és GT, tehát SR20DE (nagy D - nagy E), black-top vagyis fekete szelepfedeles, 110kW-os. Az első és a hátsó tárcsa is 280-as, tudom jól, mert én vettem meg rá bő egy éve, és először én is 258-ast vettem hátra. A dugattyú ügyében nem tudok nyilatkozni, mert azt a szerelő mondta, de elég szavahihető embernek tűnik, már évek óta csinálja a család autóit, meg hát a saját pénzének szerintem ő se ellensége. Szóval tételezzük fel hogy igaza van és 51-es a dugattyú, mi a teendő, mit javasolsz, javasoltok? Szeretném a pénztárcámat is kímélni, viszont a féket nem tanácsos elcigánykodni, ezt is tudom.

Toyo: http://images.spritmonitor.de/411288_5.png
SX: http://images.spritmonitor.de/411289_5.png

Adamo_sx
Budapest
useravatar
Offline
549 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Erősebb P10 fékek

Igazából nem a 280-as mérettel volt gondom, már meg sem lepődöm, hogy a leírás ezt a kombinációt nem mutatta. Hanem az 51mm-es dugattyúval, ez keresztmetszetben több, mint kétszeresét jelenti a 34,4-hez képest. Kétszeres hátul, míg ugyanannyi elöl, mint pl. a P11-144-nél. Ha ez igaz lenne, akkor a hátsó féket majdnem akkora erővel fogná, mint az elsőt, megborulna a fékerő eloszlás. Pl. mi szereltünk SR20DE P11-144-et 280-as hátsó fékkel, azon is a szokásos méretű hátsó nyereg volt.

Amúgy ahhoz, hogy megnézd a dugattyú méretét nem kell kikötnöd a nyerget, hanem egy csavart kiszedsz (nyerget és a tartóbaköt összekötő két csavar közül a felsőt) és kifordítod felfelé, kiveszed a dugattyú felöli betétet, leveszed a porvédőt, fogod a tolómérőt és leméred a dugattyú átmérőt a porvédő alatt. (És rájössz, hogy a szerelő tévedett.) Utána visszahajtod és meghúzod a csavarokat.

Ha nem akarsz tömítést keresgélni, akkor még van lehetőség. Ha a tömétés nem sérült, nem ereszt és a porvédő sem szakadt, akkor ezek újra még felhasználhatóak. Persze jobb az új. Leveszed a porvédőt, kiicsavarod a dugattyút, kiveszed a tömítést. Letisztítod az alkatrészeket a rozsdától és az egyéb koszoktól. Ellenőizd, hogy a kézifék mechanizmus jó-e, nem szorul-e. Ha jó visszacsavarod a fékolajjal bekent dugattyút a helyére. A porvédő alá zsírt rakjál, a tömítést se szárazon rakd vissza.

Menyus

lapa írta:

Nah. kezdjük az elejétől. Az autó egy '99-es P11 (nem P11-144) és GT, tehát SR20DE (nagy D - nagy E), black-top vagyis fekete szelepfedeles, 110kW-os. Az első és a hátsó tárcsa is 280-as, tudom jól, mert én vettem meg rá bő egy éve, és először én is 258-ast vettem hátra. A dugattyú ügyében nem tudok nyilatkozni, mert azt a szerelő mondta, de elég szavahihető embernek tűnik, már évek óta csinálja a család autóit, meg hát a saját pénzének szerintem ő se ellensége. Szóval tételezzük fel hogy igaza van és 51-es a dugattyú, mi a teendő, mit javasolsz, javasoltok? Szeretném a pénztárcámat is kímélni, viszont a féket nem tanácsos elcigánykodni, ezt is tudom.

menyus
Parkváros
useravatar
Offline
639 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Erősebb P10 fékek

menyus írta:

Igazából nem a 280-as mérettel volt gondom, már meg sem lepődöm, hogy a leírás ezt a kombinációt nem mutatta. Hanem az 51mm-es dugattyúval, ez keresztmetszetben több, mint kétszeresét jelenti a 34,4-hez képest. Kétszeres hátul, míg ugyanannyi elöl, mint pl. a P11-144-nél. Ha ez igaz lenne, akkor a hátsó féket majdnem akkora erővel fogná, mint az elsőt, megborulna a fékerő eloszlás. Pl. mi szereltünk SR20DE P11-144-et 280-as hátsó fékkel, azon is a szokásos méretű hátsó nyereg volt.

Amúgy ahhoz, hogy megnézd a dugattyú méretét nem kell kikötnöd a nyerget, hanem egy csavart kiszedsz (nyerget és a tartóbaköt összekötő két csavar közül a felsőt) és kifordítod felfelé, kiveszed a dugattyú felöli betétet, leveszed a porvédőt, fogod a tolómérőt és leméred a dugattyú átmérőt a porvédő alatt. (És rájössz, hogy a szerelő tévedett.) Utána visszahajtod és meghúzod a csavarokat.

Ha nem akarsz tömítést keresgélni, akkor még van lehetőség. Ha a tömétés nem sérült, nem ereszt és a porvédő sem szakadt, akkor ezek újra még felhasználhatóak. Persze jobb az új. Leveszed a porvédőt, kiicsavarod a dugattyút, kiveszed a tömítést. Letisztítod az alkatrészeket a rozsdától és az egyéb koszoktól. Ellenőizd, hogy a kézifék mechanizmus jó-e, nem szorul-e. Ha jó visszacsavarod a fékolajjal bekent dugattyút a helyére. A porvédő alá zsírt rakjál, a tömítést se szárazon rakd vissza.

Menyus

lapa írta:

Nah. kezdjük az elejétől. Az autó egy '99-es P11 (nem P11-144) és GT, tehát SR20DE (nagy D - nagy E), black-top vagyis fekete szelepfedeles, 110kW-os. Az első és a hátsó tárcsa is 280-as, tudom jól, mert én vettem meg rá bő egy éve, és először én is 258-ast vettem hátra. A dugattyú ügyében nem tudok nyilatkozni, mert azt a szerelő mondta, de elég szavahihető embernek tűnik, már évek óta csinálja a család autóit, meg hát a saját pénzének szerintem ő se ellensége. Szóval tételezzük fel hogy igaza van és 51-es a dugattyú, mi a teendő, mit javasolsz, javasoltok? Szeretném a pénztárcámat is kímélni, viszont a féket nem tanácsos elcigánykodni, ezt is tudom.

Hello! A jó oldalról vedd le a féknyerget és ott mérd le az átmérőt. De az a baj ha berohadt akkor ott dugó csere lesz! Mindenképp érdemes lehet beszerezni egy bontottat ,vagy csak dugót is lehet kapni .
Az átmérője szinte biztos hogy 34mm-es mert p10 - p11-144 esen is akkora van

Sr20det

ervin27
Megszállott tag
useravatar
Offline
568 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Erősebb P10 fékek

Gyári első féket nem lehet valahogy hátra felhekkelni, megsképkelve egy hidraulikus kézifékkel?

NISSAN16V
Veterán tag
useravatar
Offline
3055 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Erősebb P10 fékek

Hali

biztos volt mar de nem talaltam: hatso tarcsafeknel a kezifek mechanika nem jo az egyik oldalon. Ezt a mechanizmust ki lehet szedni a dugattyu szetszedese nelkul? Tehat csak ugy, hogy nem kotom le az olajvezetekrol? Vagy ez nem lehetseges?

koszi

mvp
Megszállott tag
useravatar
Offline
577 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Erősebb P10 fékek

mvp írta:

Hali

biztos volt mar de nem talaltam: hatso tarcsafeknel a kezifek mechanika nem jo az egyik oldalon. Ezt a mechanizmust ki lehet szedni a dugattyu szetszedese nelkul? Tehat csak ugy, hogy nem kotom le az olajvezetekrol? Vagy ez nem lehetseges?

koszi

Hali nem lehet kiszedni csak azt. Sajna rongyá kell szedni és a kézifék mechanika az utolsó amit ki tudsz bontani.

Sr20det

ervin27
Megszállott tag
useravatar
Offline
568 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Erősebb P10 fékek

ervin27 írta:

mvp írta:

Hali

biztos volt mar de nem talaltam: hatso tarcsafeknel a kezifek mechanika nem jo az egyik oldalon. Ezt a mechanizmust ki lehet szedni a dugattyu szetszedese nelkul? Tehat csak ugy, hogy nem kotom le az olajvezetekrol? Vagy ez nem lehetseges?

koszi

Hali nem lehet kiszedni csak azt. Sajna rongyá kell szedni és a kézifék mechanika az utolsó amit ki tudsz bontani.

A pcs@ba. Nincs veletelnul egy szetszedett hatso nyerged? Megtekintesre.

mvp
Megszállott tag
useravatar
Offline
577 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Erősebb P10 fékek

mvp írta:

ervin27 írta:

mvp írta:

Hali

biztos volt mar de nem talaltam: hatso tarcsafeknel a kezifek mechanika nem jo az egyik oldalon. Ezt a mechanizmust ki lehet szedni a dugattyu szetszedese nelkul? Tehat csak ugy, hogy nem kotom le az olajvezetekrol? Vagy ez nem lehetseges?

koszi

Hali nem lehet kiszedni csak azt. Sajna rongyá kell szedni és a kézifék mechanika az utolsó amit ki tudsz bontani.

A pcs@ba. Nincs veletelnul egy szetszedett hatso nyerged? Megtekintesre.

Ha mégis javítanád, akkor kell egy nagyon passzentos zéger fogó hozzá. És el kell szorítani (pl. patentfogó) a fékcsövet a nyeregnél, leszedés elött, akkor nem kell az egész rendszert agyon légteleníteni.

menyus
Parkváros
useravatar
Offline
639 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Erősebb P10 fékek

menyus írta:

mvp írta:

ervin27 írta:

mvp írta:

Hali

biztos volt mar de nem talaltam: hatso tarcsafeknel a kezifek mechanika nem jo az egyik oldalon. Ezt a mechanizmust ki lehet szedni a dugattyu szetszedese nelkul? Tehat csak ugy, hogy nem kotom le az olajvezetekrol? Vagy ez nem lehetseges?

koszi

Hali nem lehet kiszedni csak azt. Sajna rongyá kell szedni és a kézifék mechanika az utolsó amit ki tudsz bontani.

A pcs@ba. Nincs veletelnul egy szetszedett hatso nyerged? Megtekintesre.

Ha mégis javítanád, akkor kell egy nagyon passzentos zéger fogó hozzá. És el kell szorítani (pl. patentfogó) a fékcsövet a nyeregnél, leszedés elött, akkor nem kell az egész rendszert agyon légteleníteni.

Elég egy gumi dugó a lezárásra. Nem emlékszem otthon nyeregre. Leonnál vannak a p10es nyergeim. Leírásba nincs robbantott ábra?

Sr20det

ervin27
Megszállott tag
useravatar
Offline
568 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Erősebb P10 fékek

ervin27 írta:

menyus írta:

mvp írta:

ervin27 írta:

mvp írta:

Hali

biztos volt mar de nem talaltam: hatso tarcsafeknel a kezifek mechanika nem jo az egyik oldalon. Ezt a mechanizmust ki lehet szedni a dugattyu szetszedese nelkul? Tehat csak ugy, hogy nem kotom le az olajvezetekrol? Vagy ez nem lehetseges?

koszi

Hali nem lehet kiszedni csak azt. Sajna rongyá kell szedni és a kézifék mechanika az utolsó amit ki tudsz bontani.

A pcs@ba. Nincs veletelnul egy szetszedett hatso nyerged? Megtekintesre.

Ha mégis javítanád, akkor kell egy nagyon passzentos zéger fogó hozzá. És el kell szorítani (pl. patentfogó) a fékcsövet a nyeregnél, leszedés elött, akkor nem kell az egész rendszert agyon légteleníteni.

Elég egy gumi dugó a lezárásra. Nem emlékszem otthon nyeregre. Leonnál vannak a p10es nyergeim. Leírásba nincs robbantott ábra?

De van abra csak abbol nem latom, hogy kell szetszedni. Persze idovel rajon az ember de sporolnek egy kis idot. Maga a fek jo , szerencsere.

mvp
Megszállott tag
useravatar
Offline
577 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Erősebb P10 fékek

mvp írta:

ervin27 írta:

menyus írta:

mvp írta:

ervin27 írta:

mvp írta:

Hali

biztos volt mar de nem talaltam: hatso tarcsafeknel a kezifek mechanika nem jo az egyik oldalon. Ezt a mechanizmust ki lehet szedni a dugattyu szetszedese nelkul? Tehat csak ugy, hogy nem kotom le az olajvezetekrol? Vagy ez nem lehetseges?

koszi

Hali nem lehet kiszedni csak azt. Sajna rongyá kell szedni és a kézifék mechanika az utolsó amit ki tudsz bontani.

A pcs@ba. Nincs veletelnul egy szetszedett hatso nyerged? Megtekintesre.

Ha mégis javítanád, akkor kell egy nagyon passzentos zéger fogó hozzá. És el kell szorítani (pl. patentfogó) a fékcsövet a nyeregnél, leszedés elött, akkor nem kell az egész rendszert agyon légteleníteni.

Elég egy gumi dugó a lezárásra. Nem emlékszem otthon nyeregre. Leonnál vannak a p10es nyergeim. Leírásba nincs robbantott ábra?

De van abra csak abbol nem latom, hogy kell szetszedni. Persze idovel rajon az ember de sporolnek egy kis idot. Maga a fek jo , szerencsere.

Hívj fel elmondom.

Sr20det

ervin27
Megszállott tag
useravatar
Offline
568 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Erősebb P10 fékek

Ha még aktuális: Képek

mvp írta:



A pcs@ba. Nincs veletelnul egy szetszedett hatso nyerged? Megtekintesre.

Ha mégis javítanád, akkor kell egy nagyon passzentos zéger fogó hozzá. És el kell szorítani (pl. patentfogó) a fékcsövet a nyeregnél, leszedés elött, akkor nem kell az egész rendszert agyon légteleníteni.

roli
Debrecen, Tóci
Megszállott tag
useravatar
Offline
655 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Erősebb P10 fékek

Koszi. Es akkor van az a kampos bigyo amibe  bowden van akasztva az nem mozog jol. Hogy mukodik? Mechanikusan nymja a dugattyut?  A kepen lathato darab nem jo?

udv
mvp



roli írta:

Ha még aktuális: Képek

mvp írta:



A pcs@ba. Nincs veletelnul egy szetszedett hatso nyerged? Megtekintesre.

Ha mégis javítanád, akkor kell egy nagyon passzentos zéger fogó hozzá. És el kell szorítani (pl. patentfogó) a fékcsövet a nyeregnél, leszedés elött, akkor nem kell az egész rendszert agyon légteleníteni.

mvp
Megszállott tag
useravatar
Offline
577 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Erősebb P10 fékek

mvp írta:

Koszi. Es akkor van az a kampos bigyo amibe  bowden van akasztva az nem mozog jol. Hogy mukodik? Mechanikusan nymja a dugattyut?  A kepen lathato darab nem jo?

Először is nézd meg a robbantott ábrát a P11-144 leírásban, a BR szekcióban. A működése: Ha meghúzod a "kampós bigyót", akkor elfordul ez a tengely és a tengelyirányra merőlegesen lévő kis rudat belül ez megnyom. (Van egy vájat a tengelyben, merőlegesen a tengelyiránnyal) Ez az előremozdító erő egy trükkös mechanika útján elforgatja az orsót, de csak addig, míg a dugattyú kis erővel tud előremozogni. (Evvel kompenzálja a fék kopását.) Ha az orsó nem tud tovább fordulni, akkor az simán csak befeszíti előre a dugattyút. (rögzítőfék)
Mi szokott a gond lenni? Az, hogy a tengelynél a szimering beereszti a vizet és szétkorrodálódik ez a mechanika belül. A rozsda megakadályozza a tengely elfordítását. Ha időben szét lessz szedve, akkor menthető, van hozzá javító készlet. (1-2 ezer Ft) Ki kell tekerni a dugattyút, kivenni a zéger gyűrűt (vagy gyűrűket), a rugó rögzítő elemet. Így ki lehet húzni a belső elemeket. Majd ki kell csavarni a tengely határolót, végül kivenni magát a tengelyt és a szimeringet. Visszafele adja mágát, de a tengelyt ne felejtsd zsírozni. Rémisztésül, némelyiknél a tengely spec. csapágyakba megy, ha azok szétrohadnak, azok nemigen akarnak kijönni és kapni sem lehet pont olyanokat.

menyus
Parkváros
useravatar
Offline
639 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Erősebb P10 fékek

Még valami. A kolléga képein nem látszik, de az orsót elforgató okosság magán a dugattyún belül van. Nem szedte szét, gondolom, mert nem szokott vele gond lenni.

menyus
Parkváros
useravatar
Offline
639 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Fóruminfó

Fórum-statisztika:
 
témakör:
233
szavazás:
1
hozzászólás:
32419
mai hozzászólás:
1
Felhasználó infó:
 
felhasználók:
3719
legújabb felhasználó:
zoli65
vonalban levő tagok:
0
vonalban levő vendégek:
48

Vonalban: 
Jelenleg egy tag sincs vonalban

Jelmagyarázat:

 Témakör
 Új
 Lezárt
 Kiemelt
 Aktív
 Új/Aktív
 Új/Lezárt
 Új kiemelt
 Lezárt/Aktív
 Aktív/Kiemelt
 Kiemelt/Lezárt
 Kiemelt/Aktív/Lezárt

Móka Smile

- Mi a legjobb fizikai megfigyelés politikusoktól?
- ???
- Az üres fejnek jobb az akusztikája.

Friss hirdetések

Friss fórum hozzászólások

 Általános Almera topic (7146)
Beküldő: Jaca 
Ma 07:50:37
 Villamosság (355)
Beküldő: 1laciapu 
2018.10.14 20:07:40
 Primera P12 (1098)
Beküldő: Wzsolt 
2018.10.04 13:04:32
 Maxima (532)
Beküldő: palidevarga 
2018.09.26 21:16:54
 Rejtett hibák, azaz okuljunk egymás tapasztalataib... (88)
Beküldő: Igabor74 
2018.09.23 20:04:11