Nissan Fan Club - Hungary

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése
Home Fórum Típusspecifikus dolgok Primera Rejtett hibák, azaz okuljunk egymás tapasztalataiból


Közösségi média: Neked egy kattintás, nekünk elismerés!
Hasznosnak ítéled az oldalt és ajánlanád ismerőseidnek? Tudod mit kell tenned. Wink

Rejtett hibák, azaz okuljunk egymás tapasztalataiból

Rejtett hibák, azaz okuljunk egymás tapasztalataiból

Sziasztok!

A következő kalandomat szeretném megosztani Veletek.

A jelenség: mész az autóval, és egyszer csak egyszerre elhallgat a zene, a műszerfalon elalszik minden, még az idő és a napi számláló is, és a sebesség meg a fordulatszám mérő mutatók rögzülnek abban az állapotban, ahol éppen voltak. Ami működik: van világításod, van AC pumpa, hiszen a motor megy. Gázadásra megy az autó, de kicsit dadogósan megy, illetve bizonytalanul lebegős lesz az alapjárat is  (igazából nem értem, hogy mitől, de megy a motor). Nincs irányjelző, nincs ablaktörlő, nem tudod lefújni a párát, stb... Engem pont esőbe talált meg ez a hiba.
Fontos, hogy próbálj meg eljutni valami olyan helyre, ahol leállítva nincs rossz helyen az autó, mert ha leáll a motor, akkor hiába indítózól, az indító forgat ezerrel, de nem indul be az autó.

Biztos lehetsz benne, hogy a 80A-es főbiztosíték "game-over" állapotban van (motortéri bizt. panel).
Felmerült bennem, hogy miért nem ment ki valamelyik kisebb bizti? Nos azért, mert van, ami csak erre van kötve, ez pedig a generátor töltés áramköre.
Biztos lehetsz benne, hogy a generátorod zárlatos, fel kell újíttatnod, ki kell cserélned, stb... ezt nem fogod az útszélen megoldani.

A tréleres vagy vontatásos elszállításon kívűl, azaz saját lábon csak úgy tudsz továbbmenni, ha a generátorról leszeded a vezetékeket, rögzíted valahogy, hogy ne lebegjen a motortérben újabb zátlatot okozva, és a biztosítékot valamilyen módon megpatkolod, rövidre zárod egy darab dróttal, esetleg jobb híján egy tolbetétet áldozol fel a célra. FONTOS! Tudd, hogy ekkor töltés nélkül tudsz csak továbbmenni, tehát csak a legszükségesebb utat tedd meg így.  (Következő szervízig, vagy hazáig, max. az aksi lemerüléséig juthatsz el.)
Nem tartozik szorosana tárgyhoz, de én csak a következő szervízig jutottam el (szerencsém volt, 2 km-en belül volt egy hivatalos NISSAN szervíz), mert szürkületkor, esőben nem vállaltam 130 km-nyi utat hazáig.

Generátor csere vagy javítás után feltétlenül legyen rendben a biztosíték is, mert jobb, ha a bizti. megy ki, mintha leégne egy vezeték, vagy netán az egész ató.

Rejtett hibáktól mentes utat kívánok mindenkinek.

Sziasztok: CsTom

Szerkesztette: CsTom
2009-10-14 20:13:17

CsTom
Primera 2.0 SLX
(A legszebb fajtából: P11)

CsTom
Új tag
useravatar
Offline
57 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Rejtett hibák, azaz okuljunk egymás tapasztalataiból

Köszi szépen! Ez a topic jó ötlet!
Ha már itt tartunk...

P10 primera 4 ajtós  egy rejtett (vagy típus?) hibája.

Leon, cartárssal megtapasztaltuk azt a jelenséget amikor a csomagtér világítás nem működik.
2 fő oka van.

1. A zárszerkezetben található kapcsoló elkorrodál (később kifejtem miért is típushiba)
    - megoldás a csere (vagy ha ügyes az ember akkor pucc-pucc, érintkező hajlítgatás, forrasztás stb.)

2. A csomagtértetőbe menő kábelkorbácsban a vezeték elkorrodál, azon a ponton ahol hajlik.
   - megoldás: - korbács bandázs szétvágás, bal hátsó lámpa mögött kárpit alatt ,mögött csati lehúz, kábel kiemel, sérült rész, vagy részek kivágása, új vezeték beforrasztás.
Leonnak ha jól emlékszem komplett 7 eres kábelt tettünk be, de már rég volt.

Azért gondolom, hogy típus, avagy tervezési hiba, mert itt az történik hogy a +12V ot kacsolják és nem testet , mint a többi ajtónál. Így az adott vezetékszakaszon és a kapcsoló érintkezőin (amik ugye rézből vannak) éjjel -nappal ,télen -nyáron rajta van a feszültség, ami a levegő nedvesség és oldott vegyi anyag tartalmával reakcióba lép és az idők folyamán elkorrodál. ( a csomagtérkábelnél az egész folyamatot egy apró kidörzsölődés indítja, ami önmagában fel sem tűnne. )

Ui: nekem  annak idején a tolatólámpával is gondok voltak, szintén vezetékhiba ,szintén a  csomagtartótető zsanérjánál futó kábelban.

Üdv: Zoli ________Primera P11 2.0 TD Wagon (Family plus Competence)
e-mail:bigzee(kukac)nissanfanclub.hu , msn:bigzee1974(kukac)hotmail.com

www.radioselect.hu

bigzee
Új tag
useravatar
Offline
45 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Rejtett hibák, azaz okuljunk egymás tapasztalataiból

Khmm... CsTom: Ugyanezt én is átéltem 2 éve, szerencsére hazafelé menet durrant el, és a ház előtt állítottam le. Utána napokig tartott a hiba behatárolás, és a generátor kiszerelése az októberi hidegben a sárban, a sötétben a kiskertben. Mikor sikerült bevágtam egy teszkós szatyorba az olasz csodát (Magnetti) majd elmentem egy generátoros emberhez, aki próbapadra tette, majd azt mondta tökéletes és azt mutatta a próbapad is, láttam a saját szememmel. Csalódottan visszavittem, betettem a helyére és törtem az agyam, hogy ha nem a generátor, akkor mi a xar. Kíváncsiság képpen beindítottam és láss csodát, azóta is tökéletes. Nem értem, sem én sem azok a barátaim akik segítettek akkor és látták, hogy a generátor sz**. Kivesz-betesz és megjavul. Azóta is tökéletes.

Bigzee: ezt meglessük, mert nekem sem műxik a csomagtér világításom, és nem az izzó ment ki.

Üdvözlet a keleti végről!

lapa
Új tag
useravatar
Offline
89 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Rejtett hibák, azaz okuljunk egymás tapasztalataiból

lapa írta:

Khmm... CsTom: Ugyanezt én is átéltem 2 éve, szerencsére hazafelé menet durrant el, és a ház előtt állítottam le. Utána napokig tartott a hiba behatárolás, és a generátor kiszerelése az októberi hidegben a sárban, a sötétben a kiskertben. Mikor sikerült bevágtam egy teszkós szatyorba az olasz csodát (Magnetti) majd elmentem egy generátoros emberhez, aki próbapadra tette, majd azt mondta tökéletes és azt mutatta a próbapad is, láttam a saját szememmel. Csalódottan visszavittem, betettem a helyére és törtem az agyam, hogy ha nem a generátor, akkor mi a xar. Kíváncsiság képpen beindítottam és láss csodát, azóta is tökéletes. Nem értem, sem én sem azok a barátaim akik segítettek akkor és látták, hogy a generátor sz**. Kivesz-betesz és megjavul. Azóta is tökéletes.

Bigzee: ezt meglessük, mert nekem sem műxik a csomagtér világításom, és nem az izzó ment ki.

Szasztok!

Én másnap a bontóban vettem egy generátort 20e-t. Azért tettem ezt, mert így volt a leggyorsabb a javítás, és fontos volt, hogy menjen az autó. Most van egy generátorom, amit majd terveim szerint én is elviszek egy generátoroshoz felujíttatni. kíváncsi leszek mit mond rá, majd beszámolok róla. Eléggé ijesztő, hogy esetleg semmi baja, és a ki-be szereléskori macera után megjavul. Mondanom sem kell, hogy az enyém is olasz, jó lenne ha a felujítás során japán elektronika kerülne bele.

Üdv mindenkinek: CsTom

CsTom
Primera 2.0 SLX
(A legszebb fajtából: P11)

CsTom
Új tag
useravatar
Offline
57 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Rejtett hibák, azaz okuljunk egymás tapasztalataiból

Sziasztok!
Már 11 éve nyúzok egy P10-est, jövőre lesz nagykorú szegényke - ha megéri. (Elég rendesen igénybe van véve, hétköznap napi 80km-t teszek bele.)
Mostanában előjött egy fura hibája, a szerelőm se tud rájönni, mi okozhatja: beindítás után kb. 5 percig jár a motor, majd leáll és nem lehet újraindítani. Önindító pörög (minden más elektromos cucc is műxik), de a motor nem akar beindulni. Aztán várok 1 órát és pöccre indul. A borzasztó az, hogy nem mindig csinálja, hanem teljesen véletlenszerűen. Olykor napokig minden probléma nélkül megy, olykor csak a sarokig jutok el vele.

Tapasztaltatok már hasonlót, vagy volna ötletetek, mi okozhatja ezt a hibát?

Előre is köszi,
Primera93

Primera93
Új tag
useravatar
Offline
3 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Rejtett hibák, azaz okuljunk egymás tapasztalataiból

Primera93 írta:

Sziasztok!
Már 11 éve nyúzok egy P10-est, jövőre lesz nagykorú szegényke - ha megéri. (Elég rendesen igénybe van véve, hétköznap napi 80km-t teszek bele.)
Mostanában előjött egy fura hibája, a szerelőm se tud rájönni, mi okozhatja: beindítás után kb. 5 percig jár a motor, majd leáll és nem lehet újraindítani. Önindító pörög (minden más elektromos cucc is műxik), de a motor nem akar beindulni. Aztán várok 1 órát és pöccre indul. A borzasztó az, hogy nem mindig csinálja, hanem teljesen véletlenszerűen. Olykor napokig minden probléma nélkül megy, olykor csak a sarokig jutok el vele.

Tapasztaltatok már hasonlót, vagy volna ötletetek, mi okozhatja ezt a hibát?

Előre is köszi,
Primera93

Rossz az AC pumpád!

autójavítás, lakatolás, épület lakatos munkák.
http://www.youtube.com/watch?v=wSPNIFCciN0

NISSAN
Megszállott tag
useravatar
Offline
663 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Rejtett hibák, azaz okuljunk egymás tapasztalataiból

CsTom írta:

lapa írta:

Khmm... CsTom: Ugyanezt én is átéltem 2 éve, szerencsére hazafelé menet durrant el, és a ház előtt állítottam le. Utána napokig tartott a hiba behatárolás, és a generátor kiszerelése az októberi hidegben a sárban, a sötétben a kiskertben. Mikor sikerült bevágtam egy teszkós szatyorba az olasz csodát (Magnetti) majd elmentem egy generátoros emberhez, aki próbapadra tette, majd azt mondta tökéletes és azt mutatta a próbapad is, láttam a saját szememmel. Csalódottan visszavittem, betettem a helyére és törtem az agyam, hogy ha nem a generátor, akkor mi a xar. Kíváncsiság képpen beindítottam és láss csodát, azóta is tökéletes. Nem értem, sem én sem azok a barátaim akik segítettek akkor és látták, hogy a generátor sz**. Kivesz-betesz és megjavul. Azóta is tökéletes.

Bigzee: ezt meglessük, mert nekem sem műxik a csomagtér világításom, és nem az izzó ment ki.

Szasztok!

Én másnap a bontóban vettem egy generátort 20e-t. Azért tettem ezt, mert így volt a leggyorsabb a javítás, és fontos volt, hogy menjen az autó. Most van egy generátorom, amit majd terveim szerint én is elviszek egy generátoroshoz felujíttatni. kíváncsi leszek mit mond rá, majd beszámolok róla. Eléggé ijesztő, hogy esetleg semmi baja, és a ki-be szereléskori macera után megjavul. Mondanom sem kell, hogy az enyém is olasz, jó lenne ha a felujítás során japán elektronika kerülne bele.

Üdv mindenkinek: CsTom

Csak egy tipp.
Generátor felújítás.
Többnyire a "szén"kefék vagy a feszültség szabályozó vagy a csapágyak amik a hibát okozzák.
Könnyen szétszerelhető a generátor, a csapágyak cseréje szintén könnyen gyorsan megoldható és azokat ajánlott is cserélni ha már szétszedtük vagy ha "lóg" a csapágy. (Hangosan "fut"Wink
Feszültség szabályozó, ez általában tartalmazza a keféket is, ha csak szemmel láthatóan a kefék rosszak, többnyire elég azokat kiforrasztani és cserélni, ha nem akkor az egész egység cseréje gyors és egyszerű.
Természetesen ha a szétszedés során a kefék felfekvési felületei megkívánják akkor azokat is "fel" kell szabályoztatni amt bármelyik esztergályos megcsinál 500ft-ért.
A felsorolt alkatrészek, külön és "olcsón" megvásárolhatók, így pár ezerből felújíthatjuk a generátorunkat.
Persze ezeken kívül is lehet más hibája, (Menetzárlat, tekercs szakadás, stb.) de az esetek nagy részében a fentiek az okok.
Ha veszel szabályozót akkor abból választhatsz akár Japán-t is a sok gyártó közül és a kívánságod teljesül.
A hirtelen megjavulásra az ok, valószínüleg kontakt hiba lehetett, amit le és felszerelés során önkéntelenül és észrevétlenül orvosoltál. smile

Szerkesztette: Datsun
2010-01-10 20:46:19

Autókat a 90'-es évek elejéig készítettek, azóta csak járműveket gyártanak.
Hova jut ez a világ?! A 93-as Primera-ban, francia márkájú, németországban gyártott alkatrészt találtam!!!!
Alaposabban át kell néznem találok-e benne valahol "Made in Japan" feliratot. smile
Nem hiszem. sad

Datsun
Új tag
useravatar
Offline
36 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Rejtett hibák, azaz okuljunk egymás tapasztalataiból

Sziasztok!
  Kezdek becsavarodni az autómtól.
P10 1.6 90 le karbis(92 évjárat). Következő történik vele: elindítom hidegen,magas alapjárat ok. Odalépek neki húz de nem 100%.
A motor felmelegszik és elkezd az alapjárat ingadozni (500-1500) néha le is fullad. Ja és gázadásnál megtorpan,
az erő elmegy kb. 3év alatt gyorsul 120ra. persze a szerelők sem vágják hogy mi van.Cserélek generátort,gyújtáselosztót,rotort,gyertyát  Állítólag ennél a típusnál ez gyermekbetegség.
Ja és még egy kis érdekesség. Nyár elején lemostam a motort. Mosás után beálltam a garázsba, másnap elindítottam és csodák csodájára minden gond megszűnt,húzott mint a mozdony,alapjárat stabil,semmi torpanás. fülig ért a szám!
Úgy 3 órán keresztül hibátlanul is ment. Majd minden kezdődött elölről. ingadozó alapjárat,rángatás stb.                     
De az a pár óra maga volt a mennyország,szerintem senki  örült még így 90 lóerőnek. big_smile

Ha valaki gyógyított már meg ilyen autót vagy tippet tudna adni, imába foglalnám a nevét!

Rocsoka 80
Új tag
useravatar
Offline
6 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Rejtett hibák, azaz okuljunk egymás tapasztalataiból

Rocsoka 80 írta:

Sziasztok!
  Kezdek becsavarodni az autómtól.
P10 1.6 90 le karbis(92 évjárat). Következő történik vele: elindítom hidegen,magas alapjárat ok. Odalépek neki húz de nem 100%.
A motor felmelegszik és elkezd az alapjárat ingadozni (500-1500) néha le is fullad. Ja és gázadásnál megtorpan,
az erő elmegy kb. 3év alatt gyorsul 120ra. persze a szerelők sem vágják hogy mi van.Cserélek generátort,gyújtáselosztót,rotort,gyertyát  Állítólag ennél a típusnál ez gyermekbetegség.
Ja és még egy kis érdekesség. Nyár elején lemostam a motort. Mosás után beálltam a garázsba, másnap elindítottam és csodák csodájára minden gond megszűnt,húzott mint a mozdony,alapjárat stabil,semmi torpanás. fülig ért a szám!
Úgy 3 órán keresztül hibátlanul is ment. Majd minden kezdődött elölről. ingadozó alapjárat,rángatás stb.                     
De az a pár óra maga volt a mennyország,szerintem senki  örült még így 90 lóerőnek. big_smile

Ha valaki gyógyított már meg ilyen autót vagy tippet tudna adni, imába foglalnám a nevét!

A tippem az hogy vidd el autószerelőhöz, mert ezt virtuálisan nem igazán javítható!

autójavítás, lakatolás, épület lakatos munkák.
http://www.youtube.com/watch?v=wSPNIFCciN0

NISSAN
Megszállott tag
useravatar
Offline
663 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Rejtett hibák, azaz okuljunk egymás tapasztalataiból

NISSAN írta:

Rocsoka 80 írta:

Sziasztok!
  Kezdek becsavarodni az autómtól.
P10 1.6 90 le karbis(92 évjárat). Következő történik vele: elindítom hidegen,magas alapjárat ok. Odalépek neki húz de nem 100%.
A motor felmelegszik és elkezd az alapjárat ingadozni (500-1500) néha le is fullad. Ja és gázadásnál megtorpan,
az erő elmegy kb. 3év alatt gyorsul 120ra. persze a szerelők sem vágják hogy mi van.Cserélek generátort,gyújtáselosztót,rotort,gyertyát  Állítólag ennél a típusnál ez gyermekbetegség.
Ja és még egy kis érdekesség. Nyár elején lemostam a motort. Mosás után beálltam a garázsba, másnap elindítottam és csodák csodájára minden gond megszűnt,húzott mint a mozdony,alapjárat stabil,semmi torpanás. fülig ért a szám!
Úgy 3 órán keresztül hibátlanul is ment. Majd minden kezdődött elölről. ingadozó alapjárat,rángatás stb.                     
De az a pár óra maga volt a mennyország,szerintem senki  örült még így 90 lóerőnek. big_smile

Ha valaki gyógyított már meg ilyen autót vagy tippet tudna adni, imába foglalnám a nevét!

A tippem az hogy vidd el autószerelőhöz, mert ezt virtuálisan nem igazán javítható!

Már párszor volt szerelőnél,de nem találtam még olyant aki konkrétan tudná mi lehet a baja ,csak találomra cserélgetik a dolgokat. eredmény 0

Rocsoka 80
Új tag
useravatar
Offline
6 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Rejtett hibák, azaz okuljunk egymás tapasztalataiból

Rocsoka 80 írta:

NISSAN írta:

Rocsoka 80 írta:

Sziasztok!
  Kezdek becsavarodni az autómtól.
P10 1.6 90 le karbis(92 évjárat). Következő történik vele: elindítom hidegen,magas alapjárat ok. Odalépek neki húz de nem 100%.
A motor felmelegszik és elkezd az alapjárat ingadozni (500-1500) néha le is fullad. Ja és gázadásnál megtorpan,
az erő elmegy kb. 3év alatt gyorsul 120ra. persze a szerelők sem vágják hogy mi van.Cserélek generátort,gyújtáselosztót,rotort,gyertyát  Állítólag ennél a típusnál ez gyermekbetegség.
Ja és még egy kis érdekesség. Nyár elején lemostam a motort. Mosás után beálltam a garázsba, másnap elindítottam és csodák csodájára minden gond megszűnt,húzott mint a mozdony,alapjárat stabil,semmi torpanás. fülig ért a szám!
Úgy 3 órán keresztül hibátlanul is ment. Majd minden kezdődött elölről. ingadozó alapjárat,rángatás stb.                     
De az a pár óra maga volt a mennyország,szerintem senki  örült még így 90 lóerőnek. big_smile

Ha valaki gyógyított már meg ilyen autót vagy tippet tudna adni, imába foglalnám a nevét!

A tippem az hogy vidd el autószerelőhöz, mert ezt virtuálisan nem igazán javítható!

Már párszor volt szerelőnél,de nem találtam még olyant aki konkrétan tudná mi lehet a baja ,csak találomra cserélgetik a dolgokat. eredmény 0

Azok akkor nem autószerelők voltak, sajnos!

autójavítás, lakatolás, épület lakatos munkák.
http://www.youtube.com/watch?v=wSPNIFCciN0

NISSAN
Megszállott tag
useravatar
Offline
663 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Rejtett hibák, azaz okuljunk egymás tapasztalataiból

Sziasztok!

Rocsoka 80 írásával kapcsolatban szeretnék reagálni ugyanis nagyon hasonlókat tapasztalok én is néha.Nem mindig szerencsére!P10 1.6 93-as szintén.A tünetek hasonlók-néha ingadozó alapjárat-/bár ezt egy kisebb szerviz után megszűnt/.Hideg motornál az alapjárat szintén leesik majdnem fullad.Pedig előtte én is melegítem v fél percet.Gázadásnál nekem is csinál ilyen hülye torpanásokat és ez nagyon idegesítő tud lenni.Ja és persze néha rájön a rángógörcs.sad A hideg rángatásról már van másik topic.ezt csak azért komennteltem mert ez tényleg gyermekbetegsége lehet.Van erre vmiféle megoldás?Egy jó szerelő gondolom...?

gerfer
Új tag
useravatar
Offline
2 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Rejtett hibák, azaz okuljunk egymás tapasztalataiból

gerfer írta:

Sziasztok!

Rocsoka 80 írásával kapcsolatban szeretnék reagálni ugyanis nagyon hasonlókat tapasztalok én is néha.Nem mindig szerencsére!P10 1.6 93-as szintén.A tünetek hasonlók-néha ingadozó alapjárat-/bár ezt egy kisebb szerviz után megszűnt/.Hideg motornál az alapjárat szintén leesik majdnem fullad.Pedig előtte én is melegítem v fél percet.Gázadásnál nekem is csinál ilyen hülye torpanásokat és ez nagyon idegesítő tud lenni.Ja és persze néha rájön a rángógörcs.sad A hideg rángatásról már van másik topic.ezt csak azért komennteltem mert ez tényleg gyermekbetegsége lehet.Van erre vmiféle megoldás?Egy jó szerelő gondolom...?

Hát igen Az jó lenne,de ritka! minden esetre rajta vagyok az ügyön úgyhogy ha valami fejlemény van azt megírom!

Rocsoka 80
Új tag
useravatar
Offline
6 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Rejtett hibák, azaz okuljunk egymás tapasztalataiból

NISSAN írta:

Rocsoka 80 írta:

NISSAN írta:

A tippem az hogy vidd el autószerelőhöz, mert ezt virtuálisan nem igazán javítható!

Már párszor volt szerelőnél,de nem találtam még olyant aki konkrétan tudná mi lehet a baja ,csak találomra cserélgetik a dolgokat. eredmény 0

Azok akkor nem autószerelők voltak, sajnos!

Nem ismerem a P10-es 1.6-os karburátoros üzemanyag szabályozását, de a Mitsu is karburátoros volt elektronikus kaburátorral. Az egész szerkezet tele volt vákumcsövekkel, egy-egy lehúzása komoly befolyást gyakorolt a motor viselkedésére. Komoly kihívást jelentett pl. a korrekt alapjárat beállítása is. Ezek közül a vákuum csövek közül némelyek elektronikusan kapcsoltak voltak. Úgyhogy nézd át a vákkumcsöveket, nem valamelyik eltömődött, vagy lyukas. Az összes csatit húzd le és nyomd vissza egyenként, miközben megnézed, hogy oxidálódott-e a kontaktusok. Valamint jól nézd át, nehogy valahol falsot szív a motor. Ha ez nem segít, akkor karburátoroshoz kell fordulnod.
Pl. karburátor szervíz: http://karburatormuhely.extra.hu/kapcsolat.html

menyus
Parkváros
useravatar
Offline
639 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Rejtett hibák, azaz okuljunk egymás tapasztalataiból

menyus írta:

NISSAN írta:

Rocsoka 80 írta:


Már párszor volt szerelőnél,de nem találtam még olyant aki konkrétan tudná mi lehet a baja ,csak találomra cserélgetik a dolgokat. eredmény 0

Azok akkor nem autószerelők voltak, sajnos!

Nem ismerem a P10-es 1.6-os karburátoros üzemanyag szabályozását, de a Mitsu is karburátoros volt elektronikus kaburátorral. Az egész szerkezet tele volt vákumcsövekkel, egy-egy lehúzása komoly befolyást gyakorolt a motor viselkedésére. Komoly kihívást jelentett pl. a korrekt alapjárat beállítása is. Ezek közül a vákuum csövek közül némelyek elektronikusan kapcsoltak voltak. Úgyhogy nézd át a vákkumcsöveket, nem valamelyik eltömődött, vagy lyukas. Az összes csatit húzd le és nyomd vissza egyenként, miközben megnézed, hogy oxidálódott-e a kontaktusok. Valamint jól nézd át, nehogy valahol falsot szív a motor. Ha ez nem segít, akkor karburátoroshoz kell fordulnod.
Pl. karburátor szervíz: http://karburatormuhely.extra.hu/kapcsolat.html

Köszönöm Menyus Nagyon jó tippet adtál!
A vákuumcsövekkel minden rendben volt Viszont a motorblokk mögött Találtam egy vezetéket közepén csatlakozóval (talán testkábel lehet) ami egy régebbi szivárgás miatt tele volt olajjal. Kipucoltam és működik smile
De az egész vezetéket ki kell cserélnem mert az is tele van olajjal és visszaszivárog a csatiba.
Ezért volt az hogy motormosás után ment 2-3orát rendesen mert kimostam az olajat majd amikor a vezetékből visszafojt megint rángatott.
Még egyszer köszönöm a jó ötletet. Leköteleztél!

Rocsoka 80
Új tag
useravatar
Offline
6 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Rejtett hibák, azaz okuljunk egymás tapasztalataiból

NISSAN írta:

Rocsoka 80 írta:

NISSAN írta:

A tippem az hogy vidd el autószerelőhöz, mert ezt virtuálisan nem igazán javítható!

Már párszor volt szerelőnél,de nem találtam még olyant aki konkrétan tudná mi lehet a baja ,csak találomra cserélgetik a dolgokat. eredmény 0

Azok akkor nem autószerelők voltak, sajnos!

Én is ugyanezzel a hibával szívok már 10(!) éve. Nissan szakszervízek, gurunak mondott szerelők sem tudtak mit kezdeni vele.
Hanem pár napja az Index Népítéletében olvastam egy beírást, amit egy "Nismo P10" nevű tag írt:
"Az 1.6-osoknál (p10) rendszeres hiba az össze-vissze járó fordulat 500 és 1500 között de 2 év gondolkodás és utánajárás után rájöttünk a hibaelhárítás módjára. Már 3 ismerősöm p10-es 1.6osát sikerült kigyógyítani a gyerekbetegségből. Ez mellé társul a menet közbeni hirtelen parkettázásokra való visszabeszéd és menni nem akarás, de ennek a hibának az oka ugyanott keresendő ahol a fordulatszámingadozás."
A gond csupán az, hogy nem írta le, mi okozza ezt a hibát. A Népítélet-en nem találtam semmi linket, nincs lehetőség hogy kapcsolatba lépjek a beírokkal. Írtam a Népítélet szerkesztőinek, egyelőre még nem kaptam választ. Amint lesz valami, kiderül a nagy titok, itt is közzéteszem.

Primera93
Új tag
useravatar
Offline
3 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Rejtett hibák, azaz okuljunk egymás tapasztalataiból

P10.
Ha valakinek hirtelen egyszer csak nem lenne se kép se hang, hiába teszed rá a gyújtást, nincsenek világító ikonok, de van helyzetjelződ és tompítottad, akkor valszeg a biztosíték tábla melletti, alul, jobb oldalon - kézzel épp csak benyúlható helyen lévő - kék relé lazult ki/adta meg magát. Tegnap ezt játszotta velem a kis drága, már kezdtem összeszarni magam, amikor véletlen térdel megnyomtam és visszajött, beindítom, leáll megint se kép se hang....valszeg kirázódott, visszatettem, befeszítettem, azóta okés.
(Persze ha valakinek van ilyen reléje azt szívesen venném ha jelentkezne smile )

Leon
useravatar
Offline
806 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Rejtett hibák, azaz okuljunk egymás tapasztalataiból

Leon írta:

P10.
Ha valakinek hirtelen egyszer csak nem lenne se kép se hang, hiába teszed rá a gyújtást, nincsenek világító ikonok, de van helyzetjelződ és tompítottad, akkor valszeg a biztosíték tábla melletti, alul, jobb oldalon - kézzel épp csak benyúlható helyen lévő - kék relé lazult ki/adta meg magát. Tegnap ezt játszotta velem a kis drága, már kezdtem összeszarni magam, amikor véletlen térdel megnyomtam és visszajött, beindítom, leáll megint se kép se hang....valszeg kirázódott, visszatettem, befeszítettem, azóta okés.
(Persze ha valakinek van ilyen reléje azt szívesen venném ha jelentkezne smile )

biztos találunk csak kell a minta. csörögj nyugodtan

Sr20det

ervin27
Megszállott tag
useravatar
Offline
568 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Rejtett hibák, azaz okuljunk egymás tapasztalataiból

ervin27 írta:

Leon írta:

P10.
Ha valakinek hirtelen egyszer csak nem lenne se kép se hang, hiába teszed rá a gyújtást, nincsenek világító ikonok, de van helyzetjelződ és tompítottad, akkor valszeg a biztosíték tábla melletti, alul, jobb oldalon - kézzel épp csak benyúlható helyen lévő - kék relé lazult ki/adta meg magát. Tegnap ezt játszotta velem a kis drága, már kezdtem összeszarni magam, amikor véletlen térdel megnyomtam és visszajött, beindítom, leáll megint se kép se hang....valszeg kirázódott, visszatettem, befeszítettem, azóta okés.
(Persze ha valakinek van ilyen reléje azt szívesen venném ha jelentkezne smile )

biztos találunk csak kell a minta. csörögj nyugodtan

ird le a számát és akkor megnézem mit tehetek... van itthon egy kazallal

Dzsordzsoo
Törzsgárda tag
useravatar
Offline
273 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Rejtett hibák, azaz okuljunk egymás tapasztalataiból

Sziasztok!
Talán sikerült megfejtenem a rejtélyt hogy miért ****akodik a p10-esem 1.6-os motorja!
Az olaj eltávolítása a vezetékektől ideiglenes megoldást nyújtott a tünetek újra előjöttek (ingadozó alapjárat,kormozás,megtorpanás 2000 fordulat környékén,erőtlenség)
Utánanéztem a dolgoknak és úgy néz ki hogy az EGR szelep adta be az unalmast. A járatokban le szokott rakódni a kipufogógáz olajos sara és ez nem engedi lezárni a szelepet. Az EGR Szelep a kipufogógázt vezeti vissza a motorba így csökkentve a káros anyag kibocsátást és a fogyasztást. (remélem nem írtam hülyeséget mert akkor kapok big_smile)

Azért vannak itt nálam tapasztaltabbak is,ezért szeretném ha megerősítenétek vagy  megcáfolnátok a sejtésem.
Ja és azt is olvastam hogy nem feltétlenül kell kicserélni ki is lehet tisztítani.

Rocsoka 80
Új tag
useravatar
Offline
6 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Rejtett hibák, azaz okuljunk egymás tapasztalataiból

Nagyon valoszinu amit mondasz. Régen opeles koromban ha valaki ilyen kocsit vett és ujoncként jött a forumra akkor az első tanács mindig azt volt hogy zárja le az egr szelepet, ha ****akodik a kocsi.

Szerkesztette: NISSAN16V
2010-03-31 08:00:51

NISSAN16V
Veterán tag
useravatar
Offline
3058 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Rejtett hibák, azaz okuljunk egymás tapasztalataiból

NISSAN16V írta:

Nagyon valoszinu amit mondasz. Régen opeles koromban ha valaki ilyen kocsit vett és ujoncként jött a forumra akkor az első tanács mindig azt volt hogy zárja le az egr szelepet, ha ****akodik a kocsi.

Egyenlőre csak kipucolni szeretném. Ha nem jön össze a dolog akkor lép életbe a B-terv és lezáromSmile !
A lezárás az igazából abból áll hogy teszek egy lemezdarabot a szelep és a blokk csatlakozása közé ha jól tudom.
Nem fogja megváltoztatni a motor viselkedését hidegen?

Rocsoka 80
Új tag
useravatar
Offline
6 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Rejtett hibák, azaz okuljunk egymás tapasztalataiból

elvileg nem csak romlanak az emisszios értékek egy kicsit. én speciel ugy ahohgy van kidobom a kocsibol a gt re valo átalakitás során

NISSAN16V
Veterán tag
useravatar
Offline
3058 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Rejtett hibák, azaz okuljunk egymás tapasztalataiból

hello mindenki!

ez lehet nem ide tartozik...tegnap eltört a a féltengelycsuklóm váltó felöli oldalon.Valószínűleg a 2"-al nagyobb felni miatt és 205-ös gumik...Előjele volt csak nem tudtam honnan jön a hang.Teljesen kitekert kormánynál jelentkezett mintha fém a fémen csúszna, de kezdő autósként nem ismerem még olyan jól a hangokatSmile ugyh így jártam sz vigyázzatok a nagy felnikkel!

ghost202
Új tag
useravatar
Offline
79 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Rejtett hibák, azaz okuljunk egymás tapasztalataiból

ghost202 írta:

hello mindenki!

ez lehet nem ide tartozik...tegnap eltört a a féltengelycsuklóm váltó felöli oldalon.Valószínűleg a 2"-al nagyobb felni miatt és 205-ös gumik...Előjele volt csak nem tudtam honnan jön a hang.Teljesen kitekert kormánynál jelentkezett mintha fém a fémen csúszna, de kezdő autósként nem ismerem még olyan jól a hangokatSmile ugyh így jártam sz vigyázzatok a nagy felnikkel!

A felninek nincs szerepe, csak akkor ha magas fordulatról engeded rá a kuplungot és a nagy gumik miatt betapad és eltörik a féltengely, ha már korodált. Különben a legnagyobb terhelést amit talajra levisz az 3. fokozatban van általában padlógáznál. Ott viszont kisebb felnivel sem forog el, pörög ki, és nem is törik el a gyári mérettel sem, tehát nem kerék méretfüggő. Nekem is volt féltengelytörésem már de az imént említett miatt! A széles gumi inkább a kínos, a nagy tapadás, rossz féltengely esetében. Azt viszont 14" felnire is fel lehet szerelni. De itt elsősorban rossz volt a féltengelyed! A gyári mérettel is eltört volna!

Szerkesztette: NISSAN
2010-04-04 14:28:13

autójavítás, lakatolás, épület lakatos munkák.
http://www.youtube.com/watch?v=wSPNIFCciN0

NISSAN
Megszállott tag
useravatar
Offline
663 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Fóruminfó

Fórum-statisztika:
 
témakör:
233
szavazás:
1
hozzászólás:
32448
eheti hozzászólások:
6
Felhasználó infó:
 
felhasználók:
3725
legújabb felhasználó:
siragnoebrad
vonalban levő tagok:
0
vonalban levő vendégek:
56

Vonalban: 
Jelenleg egy tag sincs vonalban

Jelmagyarázat:

 Témakör
 Új
 Lezárt
 Kiemelt
 Aktív
 Új/Aktív
 Új/Lezárt
 Új kiemelt
 Lezárt/Aktív
 Aktív/Kiemelt
 Kiemelt/Lezárt
 Kiemelt/Aktív/Lezárt

Móka Smile

Nem mindegy, hogy helyet cserélni vagy csehet herélni.

Friss hirdetések

Friss fórum hozzászólások

 Általános Almera topic (7173)
Beküldő: Gyarmati_ 
2018.11.10 12:49:26
 Általános kérdések (Primera) (5203)
Beküldő: Blo107 
2018.11.07 21:41:17
 Primera P12 (1099)
Beküldő: Vlad 
2018.10.16 19:35:17
 Villamosság (355)
Beküldő: 1laciapu 
2018.10.14 20:07:40
 Maxima (532)
Beküldő: palidevarga 
2018.09.26 21:16:54