Nissan Fan Club - Hungary

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése


Közösségi média: Neked egy kattintás, nekünk elismerés!
Hasznosnak ítéled az oldalt és ajánlanád ismerőseidnek? Tudod mit kell tenned. Wink

Üzemanyagok

Üzemanyagok

Háló!
Próbált már vki P11 (vagy p11-144)-be E85-öt tölteni? Akár keverve, akár a hunflexes átalakítóval telibe?
Benzincsövek, injektorok vajon nem nyekkennek meg?

Mumucka
Új tag
useravatar
Offline
58 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

Mumucka írta:

Háló!
Próbált már vki P11 (vagy p11-144)-be E85-öt tölteni? Akár keverve, akár a hunflexes átalakítóval telibe?
Benzincsövek, injektorok vajon nem nyekkennek meg?

Most folyik a teszt. Nulla átalakítás + 20 liter etanol van a (tele) tankban. Ez kb: 1/3. Különbséget eddig nem érzékelek. Majd kiderül, a tapasztalatokat fogom jelezni.

Üdv, SAti (Primera P11-144 HB, QG18DE, 2001)

SAti
useravatar
Offline
958 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

Mumucka írta:

Háló!
Próbált már vki P11 (vagy p11-144)-be E85-öt tölteni? Akár keverve, akár a hunflexes átalakítóval telibe?
Benzincsövek, injektorok vajon nem nyekkennek meg?

Nincs értelme, én 50%-os arányban próbáltam, működik, de pont annyival fogyaszt többet, amennyivel olcsóbb.

dokeee
Törzsgárda tag
useravatar
Offline
289 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

Köszönöm, várom a tapasztalatokat!
dokeee: 100% E85-el azért van értelme, teli tanknál 5000 Ft spórolás. Még a 20% várható többletfogyival is megvan 3500-4000 Ft tisztán. Én spec hetente tankolok egyszer teli tankot, nem mindegy azért havi szinten wink
A hunflex árát 2 hónap alatt behozza

Mumucka
Új tag
useravatar
Offline
58 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

Mumucka írta:

Köszönöm, várom a tapasztalatokat!
dokeee: 100% E85-el azért van értelme, teli tanknál 5000 Ft spórolás. Még a 20% várható többletfogyival is megvan 3500-4000 Ft tisztán. Én spec hetente tankolok egyszer teli tankot, nem mindegy azért havi szinten wink
A hunflex árát 2 hónap alatt behozza

Én is kíváncsi vagyok a tapasztalatokra, nekem 50% E85-el 14%-al nőtt a fogyasztás, így nem éri meg, ha tiszta etanollal 20% a fogyasztásnövekedés akkor tényleg jó lehet, de ahhoz már kell az átalakító. A másik autóm gázos, az számomra kedvezőbb.

dokeee
Törzsgárda tag
useravatar
Offline
289 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

Sziasztok!

Az én gépem nem P11, illetve csak részben, de van tapasztalatom az E85-el. A motor P11-es SR20VE, váltó P11 GT, karosszéria P10 eGT és kb. 190-200 lóerő. A motor vezérlése a P10 eGT-é, és felprogramoztam, hogy a VE menjen benzinnel és tiszta E85-el is. Az E85 programot, illetve üzemanyag és gyújtástáblákat úgy változtattam, hogy hidegen a szükséges többlet üzemanyagon felül jóval inkább dúsabb keveréket adjon az E85-ből, mint a benzin esetén. Így az indítás nem tér el a két üzemállapot között. A motor melegedésével visszacsökken ez a dúsítás. Így a fogyasztásom városban 11-12l, hosszúban 8-9l 100km-enként. Már csak E85-öt használok. Benzinből a fogyasztás 9-10, ill. 6.5-7l volt. Ez 20-25% többletet jelent, ami így is megtakarítás ráadásul jobban is megy a gép.

Én kiegészítő elektronika, vagy módosított üzemanyagtábla, vagy nagyobb injectorok nélkül nem javaslom komolyabb hányad E85 használatát, mert tartósan szegény keverékkel jár így a motor, ami negatívan befolyásolja a motor teljesítményét, fogyasztását és nem utolsó sorban az élettartamát. (A megtakarított pár Forint igen drága is lehet.)

Még kis adalék az E85-höz:
Kb. 40%-al kell több üzemanyagot befecskendezni azonos mennyiségű levegőhöz (a csak 20% fogyasztás növekedés a magasabb fajlagos sűrűségből és az égési különbségekből adódik), ezt az üzemanyag szivattyúnak szállítania is kell tudnia. Egy jó állapotú szivattyú meg is birkózik a többlettel, de ha lehasznált, akkor terhelés alatt elszegényedik a keverék. A másik dolog az injectorok kérdése, gyárilag max. 70-80%-ig nyitnak ki maximális terhelésen benzinnel, adódik, hogy 40% többlet esetén ennek 110-120%-nak kellene lennie, ami persze 100%-nál nem lehet nyitva. Vagyis ilyenkor elszegényedik a keverék 10-20%-al. Ezt nem oldja meg az új program, vagy a Hunflex, bizony nagobb injectorok kellenek.

Az üzemanyagrendszert megtámadó E85inkább csak legenda, még nem találkoztam olyannal, akinek gondja volt vele. Inkább tisztít, karbantartja a szivattyút és az injectorokat. Ráadásul az égése sokkal tisztább.

Az ára most épp jó, de pár hónapja pont annyival volt olcsóbb, mint amennyivel többet evett belőle. Aki takarékoskodni akar az használjon autógázt (nekem is van egy gázos Colt-om), vagy kis fogyasztású dieselt.

A 91-96 évjáratú SR20DE motoros Nissan-okhoz, ill. S14 200SX-hez rendelkezem (gyártottam és eladóak) ECU modullal, melyek többek között alkalmasak benzin-E85 kettős üzem beállítására. Elkészült a P10 SR20Di SLX-hez is modul , de még nem tudtam min kipróbálni. Ez is még jó néhány Nissan-hoz jó lenne, pl. S13 240SX.

Üdv.:
         Menyus

menyus
Parkváros
useravatar
Offline
639 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

én is tankoltam már E85-öt, a következőket tapasztaltam:
20L benya+10L E85, akkor nem volt semmi gond.
20L-20L benya+E85, na akkor már nekem voltak gondok, betorpant kicsit olyan 2000 fordulaton, és menet küzben is csinált olyant, mintha szembe jött volna óriás szélllökés, és mintha visszatorpanna az autó..én csak tisztításra fogom használni, teáht 20L-10L benya javára..progit kellene hozzá küldeni, dehát nemtom megérné-e.
GA16DE motor..

eladtam a sunny-t

nismo-z
Tag
useravatar
Offline
234 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

menyus írta:

Sziasztok!

Az én gépem nem P11, illetve csak részben, de van tapasztalatom az E85-el. A motor P11-es SR20VE, váltó P11 GT, karosszéria P10 eGT és kb. 190-200 lóerő. A motor vezérlése a P10 eGT-é, és felprogramoztam, hogy a VE menjen benzinnel és tiszta E85-el is. Az E85 programot, illetve üzemanyag és gyújtástáblákat úgy változtattam, hogy hidegen a szükséges többlet üzemanyagon felül jóval inkább dúsabb keveréket adjon az E85-ből, mint a benzin esetén. Így az indítás nem tér el a két üzemállapot között. A motor melegedésével visszacsökken ez a dúsítás. Így a fogyasztásom városban 11-12l, hosszúban 8-9l 100km-enként. Már csak E85-öt használok. Benzinből a fogyasztás 9-10, ill. 6.5-7l volt. Ez 20-25% többletet jelent, ami így is megtakarítás ráadásul jobban is megy a gép.

Én kiegészítő elektronika, vagy módosított üzemanyagtábla, vagy nagyobb injectorok nélkül nem javaslom komolyabb hányad E85 használatát, mert tartósan szegény keverékkel jár így a motor, ami negatívan befolyásolja a motor teljesítményét, fogyasztását és nem utolsó sorban az élettartamát. (A megtakarított pár Forint igen drága is lehet.)

Még kis adalék az E85-höz:
Kb. 40%-al kell több üzemanyagot befecskendezni azonos mennyiségű levegőhöz (a csak 20% fogyasztás növekedés a magasabb fajlagos sűrűségből és az égési különbségekből adódik), ezt az üzemanyag szivattyúnak szállítania is kell tudnia. Egy jó állapotú szivattyú meg is birkózik a többlettel, de ha lehasznált, akkor terhelés alatt elszegényedik a keverék. A másik dolog az injectorok kérdése, gyárilag max. 70-80%-ig nyitnak ki maximális terhelésen benzinnel, adódik, hogy 40% többlet esetén ennek 110-120%-nak kellene lennie, ami persze 100%-nál nem lehet nyitva. Vagyis ilyenkor elszegényedik a keverék 10-20%-al. Ezt nem oldja meg az új program, vagy a Hunflex, bizony nagobb injectorok kellenek.

Az üzemanyagrendszert megtámadó E85inkább csak legenda, még nem találkoztam olyannal, akinek gondja volt vele. Inkább tisztít, karbantartja a szivattyút és az injectorokat. Ráadásul az égése sokkal tisztább.

Az ára most épp jó, de pár hónapja pont annyival volt olcsóbb, mint amennyivel többet evett belőle. Aki takarékoskodni akar az használjon autógázt (nekem is van egy gázos Colt-om), vagy kis fogyasztású dieselt.

A 91-96 évjáratú SR20DE motoros Nissan-okhoz, ill. S14 200SX-hez rendelkezem (gyártottam és eladóak) ECU modullal, melyek többek között alkalmasak benzin-E85 kettős üzem beállítására. Elkészült a P10 SR20Di SLX-hez is modul , de még nem tudtam min kipróbálni. Ez is még jó néhány Nissan-hoz jó lenne, pl. S13 240SX.

Üdv.:
         Menyus

Gyorsan ki is használom a lehetőséget az SR20DI SLX ügyben.lol beáldozom magam..wink
Valamint megragadnám a lehetőséget, hogy gyakrabban is lehetnél itt a fórumon, mert 1 év alatt 1 hozzászólás.. nem sok?lol
Ilyen szakmai dolgokat szívesen olvasgat az ember.wink
A 40% üzemanyag többletet nem lehet nagyobb nyomással kompenzálni? Például a DI SLX gyári nyomása 2.4 Bár- ha 3.2-3.4 Bárra tornáznánk segítene valamit? Szerintem ezt a nyomást simán bírja a rendszer.A befecskendező biztosan 4Bárt még elviselt, 5 már sok volt neki!wink

Szerkesztette: NISSAN
2009-07-19 20:42:12

autójavítás, lakatolás, épület lakatos munkák.
http://www.youtube.com/watch?v=wSPNIFCciN0

NISSAN
Megszállott tag
useravatar
Offline
663 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

NISSAN írta:

Gyorsan ki is használom a lehetőséget az SR20DI SLX ügyben.lol beáldozom magam..wink
Valamint megragadnám a lehetőséget, hogy gyakrabban is lehetnél itt a fórumon, mert 1 év alatt 1 hozzászólás.. nem sok?lol
Ilyen szakmai dolgokat szívesen olvasgat az ember.wink
A 40% üzemanyag többletet nem lehet nagyobb nyomással kompenzálni? Például a DI SLX gyári nyomása 2.4 Bár- ha 3.2-3.4 Bárra tornáznánk segítene valamit? Szerintem ezt a nyomást simán bírja a rendszer.A befecskendező biztosan 4Bárt még elviselt, 5 már sok volt neki!wink

Szia Nissan!

Köszi az áldozatot, biztos nem fogod megbánni.

Ha tényleg 2.4 bar a Di üzemanyag nyomása (bár nem találtam róla semmit a leírásokban), akkor pl. a DE nyomásszabályozójának közel 3 bar-os éréke 25% többletet jelentene és a táblából még össze lehetne hozni a hiányzó 15%-ot. Csak itt az injector a pillangó szelep és a légszűrő között van, ezért a nyomászsabályozónak a vákuum csatlakozását is ide kell kötni.

A 3.4 bar-ra beállított nyomásszabályozó esetén nem kellene nyúni az üzemanyag táblához, csak a gyújtáséhoz. De a szabályozható nyomásszabályozókból a megbízkatóak minimum 30000 FT-ba berülnek.

Menyus

menyus
Parkváros
useravatar
Offline
639 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

menyus írta:

NISSAN írta:

Gyorsan ki is használom a lehetőséget az SR20DI SLX ügyben.lol beáldozom magam..wink
Valamint megragadnám a lehetőséget, hogy gyakrabban is lehetnél itt a fórumon, mert 1 év alatt 1 hozzászólás.. nem sok?lol
Ilyen szakmai dolgokat szívesen olvasgat az ember.wink
A 40% üzemanyag többletet nem lehet nagyobb nyomással kompenzálni? Például a DI SLX gyári nyomása 2.4 Bár- ha 3.2-3.4 Bárra tornáznánk segítene valamit? Szerintem ezt a nyomást simán bírja a rendszer.A befecskendező biztosan 4Bárt még elviselt, 5 már sok volt neki!wink

Szia Nissan!

Köszi az áldozatot, biztos nem fogod megbánni.

Ha tényleg 2.4 bar a Di üzemanyag nyomása (bár nem találtam róla semmit a leírásokban), akkor pl. a DE nyomásszabályozójának közel 3 bar-os éréke 25% többletet jelentene és a táblából még össze lehetne hozni a hiányzó 15%-ot. Csak itt az injector a pillangó szelep és a légszűrő között van, ezért a nyomászsabályozónak a vákuum csatlakozását is ide kell kötni.

A 3.4 bar-ra beállított nyomásszabályozó esetén nem kellene nyúni az üzemanyag táblához, csak a gyújtáséhoz. De a szabályozható nyomásszabályozókból a megbízkatóak minimum 30000 FT-ba berülnek.

Menyus

A vákuum cső csatlakozása ott van gyárilag is. A DE nyomásgombát átalakítással lehetne csak beépíteni, ezért ajánlanám az  Omega" B " (ha jól tudom) nyomás gombáját,mert fixen tud 3.2 Bárt. Valamint az üzemanyag rendszerbe könnyen beépíthető. Nekem is ez van, jelenleg nincs benne ,de majd viszem magammal.wink Az AFR- mérés óta kivettem.Akkor volt (11.8-s AFR).Teljesítmény vesztést nem érzékeltem, csak magas fordulaton simább a hangja. Lehet hogy kevés is a keverék neki felül. MOST IS 8.2-T EVETT A VÁROSBAN!lol
Az biztos, hogy program nélkül nincs értelme emelni "csak" az üzemanyag nyomáson, teljesítményt nem fog hozni.
Még jó, hogy van egy Menyusunk!lol
Üdv:Feri

autójavítás, lakatolás, épület lakatos munkák.
http://www.youtube.com/watch?v=wSPNIFCciN0

NISSAN
Megszállott tag
useravatar
Offline
663 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

Én egy éve használom a cuccot. 40L e85 20L benya gond nélkül megy bár picit gyengébb. Egy mododított ecu endem is érdekel sr20as moci 85KW slx. Ja és azota atomstabil az alapjáratom smile

Szerkesztette: NISSAN16V
2009-07-22 08:33:04

NISSAN16V
Veterán tag
useravatar
Offline
3055 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

na mizu e85 ugyben?

NISSAN16V
Veterán tag
useravatar
Offline
3055 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

NISSAN16V írta:

na mizu e85 ugyben?

Az esetemben egyelőre nem megoldható, de a hengerenkénti befecskendezésnél tökéletesen működik! Menyussal kell felvenni a kapcsolatot akinek kell az E85.

autójavítás, lakatolás, épület lakatos munkák.
http://www.youtube.com/watch?v=wSPNIFCciN0

NISSAN
Megszállott tag
useravatar
Offline
663 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

Tegnap azt az infot kaptam csak a gt-knél műxik. az enyimhez még hozzá kell probálni.

NISSAN16V
Veterán tag
useravatar
Offline
3055 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

NISSAN16V írta:

Tegnap azt az infot kaptam csak a gt-knél műxik. az enyimhez még hozzá kell probálni.

Azzal nem lesz gond szerintem, mert több programlehetőség van azokhoz az ecu-hoz. A DI-hez sajnos nagyon korlátozott a lehetőség.

autójavítás, lakatolás, épület lakatos munkák.
http://www.youtube.com/watch?v=wSPNIFCciN0

NISSAN
Megszállott tag
useravatar
Offline
663 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

Leo mondta hogy az enyimhez még nincs, és vegyem fel vele a kapcsolatot mert kell neki teszt alany.

NISSAN16V
Veterán tag
useravatar
Offline
3055 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

NISSAN16V írta:

Leo mondta hogy az enyimhez még nincs, és vegyem fel vele a kapcsolatot mert kell neki teszt alany.

Szerintem azért jó mert a tied  is megy akár gt ecu val.hmm

autójavítás, lakatolás, épület lakatos munkák.
http://www.youtube.com/watch?v=wSPNIFCciN0

NISSAN
Megszállott tag
useravatar
Offline
663 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

5L b95  10L e85 8,9L fogyi.

NISSAN16V
Veterán tag
useravatar
Offline
3055 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

Szeva NISSAN16V!

20% arányba tankoltam elsőnek E85öt, az lenne a kérdésem, hogy mennyire kell foglalkozni az üzemanyagszűrővel? Most volt nyáron AC cserém, bár ez még nem jelent semmit.

A kutas szerint a fém tankokkal lehetnek problémák.. hát nem tudom, valami tapasztalat?

Szerkesztette: zufe01
2009-11-13 13:13:00

Nissan Primera W10 SLX 2.0 i 1998cc 115LE Aut.

zufe01
Új tag
useravatar
Offline
37 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

A tegnapi naptól már full E85-el járok! Köszönet Menyusnak! SR20DI is harcra kész az E85-el!cool

Szerkesztette: NISSAN
2009-11-30 18:28:39

autójavítás, lakatolás, épület lakatos munkák.
http://www.youtube.com/watch?v=wSPNIFCciN0

NISSAN
Megszállott tag
useravatar
Offline
663 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

NISSAN írta:

A tegnapi naptól már full E85-el járok! Köszönet Menyusnak! SR20DI is harcra kész az E85-el!cool

Nissan ne felejdsd el az üzemanyagszűrőt kicseréni pár száz kilóméter után, pl. 500km, vagy max. ezer, mert az etanol feloldja az összes koszt az üzemqanyagrendszerben és az mind a szűrőbe kerül, azt eltömve.

Hát igen hála Nissan kolégának sikerült megfejteni a Di programozásának rejtélyét. Már csak egy kicsit finomítani kel az optimumhoz.

Menyus

menyus
Parkváros
useravatar
Offline
639 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

Üdv emberekSmile
Ha valaki kiváncsi és lenne pár apró kérdése de nem meri megkérdezni annak itt egy cim sok válasz megoldódik.

http://e85tuning.hu/e85informacio.php

utcakolyke
Új tag
useravatar
Offline
79 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

utcakolyke írta:

Üdv emberekSmile
Ha valaki kiváncsi és lenne pár apró kérdése de nem meri megkérdezni annak itt egy cim sok válasz megoldódik.

http://e85tuning.hu/e85informacio.php

Mivel én azért megfordulok gyorsulási körökben, merem mondani, hogy a nagyok átállnak E85-re, mert több teljesítmény és nyomaték van benne! Amit fékpadon már teszteltek is! Jól megirt programmal 10 LE- + tudott egy 1,4 Fábián, mért adat!cool
Az enyémet meg majd megtudom, ha megyek gyorsulni, hogy mennyit is dobott rajta!tongue
Ami a lényeg, hogy a teljesítménygörbe és a nyomatékgörbéje egyenletesebb és párhuzamosan a benzines felett van mind a kettő!
Körülbelül egy 100LE motornál jól belőtt adatokkal minimum 10LE+ és ugyanennyi nyomatékot hoz!wink
Kisebb teljesítményeknél 7% írnak!
Ez viszont ütősebb %
"Saab 9.3 SE 2002, 2,0 literes, turbós, gyárilag 185 lóerős, ez az érték most 220 LE, megtett km-ek száma: 106,400."

Szerkesztette: NISSAN
2009-12-01 18:33:00

autójavítás, lakatolás, épület lakatos munkák.
http://www.youtube.com/watch?v=wSPNIFCciN0

NISSAN
Megszállott tag
useravatar
Offline
663 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

Helló!
Pontosan kiszámolva 40% -60%  E85-B95-el tankolva a fogyasztás 6,5%al nőtt!
Ez igy nagyon is megéri. Számolva a motorkopást is...

zolapapa
Új tag
useravatar
Offline
18 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Üzemanyagok

zolapapa írta:

Helló!
Pontosan kiszámolva 40% -60%  E85-B95-el tankolva a fogyasztás 6,5%al nőtt!
Ez igy nagyon is megéri. Számolva a motorkopást is...

szia!én 50-50 % -kal használom,másfél hónapja azon kivűl hogy az alapjáratom egy kicsit ingázik 500-1000rpm között mást igazán nem taasztaltam,talán még azt hogy kb fél literrel esziki többet 100 on,de vegyes használatban még igy is tiz literből megáll bőven a p10 sr20di-m.wink

l janny
Tag
useravatar
Offline
228 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Fóruminfó

Fórum-statisztika:
 
témakör:
233
szavazás:
1
hozzászólás:
32411
eheti hozzászólások:
1
Felhasználó infó:
 
felhasználók:
3719
legújabb felhasználó:
zoli65
vonalban levő tagok:
0
vonalban levő vendégek:
32

Vonalban: 
Jelenleg egy tag sincs vonalban

Jelmagyarázat:

 Témakör
 Új
 Lezárt
 Kiemelt
 Aktív
 Új/Aktív
 Új/Lezárt
 Új kiemelt
 Lezárt/Aktív
 Aktív/Kiemelt
 Kiemelt/Lezárt
 Kiemelt/Aktív/Lezárt

Móka Smile

A cigány asszony beszél a tanácsadónővel.
- Hány gyereke van? - kérdezi a nő.
- 9.
- És hogy hívják őket?
- Lali, Lali, Lali, Lali, Lali, Lali, Lali, Lali, Lali.
- És hogy hívja őket enni?
- Gyere Lali!
- És akkor melyik megy oda magához?
- Az összes.
- Na jó, de mit mond akkor ha csak az egyiket akarja odahívni?
- Ja, hát akkor a vezetéknevén szólítom!

Friss hirdetések

Friss fórum hozzászólások

 Primera P12 (1097)
Beküldő: NISSAN16V 
2018.09.18 07:07:52
 Általános Almera topic (7142)
Beküldő: Jaca 
2018.09.12 20:07:48
 Primera alkatrészek (1812)
Beküldő: NISSAN16V 
2018.08.30 16:23:27
 Micra-problémák (366)
Beküldő: Latsza 
2018.08.15 10:31:03
 Audio (211)
Beküldő: NissunSV 
2018.08.14 08:02:38