Nissan Fan Club - Hungary

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése


Közösségi média: Neked egy kattintás, nekünk elismerés!
Hasznosnak ítéled az oldalt és ajánlanád ismerőseidnek? Tudod mit kell tenned. Wink

Vizes intercooler

Vizes intercooler

simigeri írta:

A vizes IC-re kiváncsi leszek!

Akkora biztosan nem lesz, mint az új M3-asban figyel, lásd a fotó közepén itt: http://totalcar.hu/galeria/totalcar/tes … 80_2015/15
Maga a vizes cooler láthatóan nem túlzottan nagy, de a hőcserélőjére és a keringtető szivattíúra azért kíváncsi lennék.

Magam részéről első körben hőcserélőként egy zsír új Golf II fűtőradiátorral és egy ebay-es szivattyúval próbálkozom majd. A konkrét vizes intercooler kialakítása még kétséges, beszereztem egy bontott 1.9 TDI coolert, hogy majd szépen beburkolom alu lemezzel stb, de egyszerűen nem sikerült elég tisztára kitakarítani, pedig mindennel próbálkoztam, trisó vált be a legjobban. Szóval coolerből is jó lenne egy új, ami tiszta kívül-belül, nem oxidált. A végén az lesz, hogy veszek egyet készen...

Primera P12 1.8 Elegance
Sunny N14 2.0 GTI SR20VE+R (Eaton M62 supercharged)

k0ri
useravatar
Offline
1300 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Vizes intercooler

Nagyon erdekes a projekted, dobhatnál fel pár képet wink Hova kerül a kompresszor? Mekkora töltönyomásra számolsz? Dugattyú hűtése, gyàri kompresszió viszony hogy alakul majd?

JDM Primera GT, SR20DE

J@ni
useravatar
Offline
822 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Vizes intercooler

Ez egy izgi projekt, én is nagyon kíváncsi vagyok.
Dokumentáld le sok képpel.
Ha kell hely, ennek csinálok, megéri. wink

Üdv, SAti (Primera P11-144 HB, QG18DE, 2001)

SAti
useravatar
Offline
958 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Vizes intercooler

k0ri írta:


A konkrét vizes intercooler kialakítása még kétséges, beszereztem egy bontott 1.9 TDI coolert, hogy majd szépen beburkolom alu lemezzel stb, de egyszerűen nem sikerült elég tisztára kitakarítani,

Jól értem, hogy egy sima cooler bedobozolásával gyártanál egy vizes verziót? Ott azért az áramlási viszonyok elég random módon alakulnak, vagy próba szerencse? Amúgy külső tisztitásra valami lightos homokszórás, esetleg szárazjég szórás? Mondjuk nem tudom mennyiért csinálnák meg, de annak az árán lehet kapsz egy zsír új coolert.

Amúgy meg Fóócvágen alkatrészt egy japán kocsiba??? Gyáááá.... big_smile

Kranitz87
Tag
useravatar
Offline
206 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Vizes intercooler

Szerintem ilyesminek drag autóban, szárazjeges hűtéssel van igazán értelme.

dokeee
Törzsgárda tag
useravatar
Offline
289 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Vizes intercooler

k0ri írta:


A konkrét vizes intercooler kialakítása még kétséges, beszereztem egy bontott 1.9 TDI coolert, hogy majd szépen beburkolom alu lemezzel stb, de egyszerűen nem sikerült elég tisztára kitakarítani,

Pedig a triso csodakra kepes. Forró trisos vizbe áztasd be csak ne tul sokaig mert megfeketedik az alu, nagyon brutálisan leszed mindent!!!

Sr20det

ervin27
Megszállott tag
useravatar
Offline
568 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Vizes intercooler

vagy van egy cvt automata hűtőm

NISSAN16V
Veterán tag
useravatar
Offline
3058 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Vizes intercooler

Amúgy tényleg, mit vársz tőle? Pici a felület, harminc fokban lesz a víz mondjuk 40 fok benne, k***a gyorsan átmegy rajta elég sok forró levegő.....

dokeee
Törzsgárda tag
useravatar
Offline
289 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Vizes intercooler

k0ri írta:

Magam részéről első körben hőcserélőként egy zsír új Golf II fűtőradiátorral és egy ebay-es szivattyúval próbálkozom majd. A konkrét vizes intercooler kialakítása még kétséges, beszereztem egy bontott 1.9 TDI coolert, hogy majd szépen beburkolom alu lemezzel stb, de egyszerűen nem sikerült elég tisztára kitakarítani, pedig mindennel próbálkoztam, trisó vált be a legjobban. Szóval coolerből is jó lenne egy új, ami tiszta kívül-belül, nem oxidált. A végén az lesz, hogy veszek egyet készen...

A TDI intercoolerrel nem biztos, hogy érdemes vacakolni, a kb. 100 lóerőre méretezett szerkezet esélyes, hogy jókora fojtást jelent a kb. háromszor akkora mennyiségű és ezért háromszor akkora sebességű átáramló levegővel szemben. A levegő is gyorsabban áthalad rajta kevésbé tud hűlni. Ráadásul ezek igen vékony falú alumínium levegő-levegő hőcserélők. Normálisan ez nem is gond, nincs folyadék, ami erodálná a fémet, ill. ha kilyukad legfeljebb nem megy a gép annyira. Ha ezt vízzel körbetöltöd és kilyukad a vékony hőcserélő fala, akkor nekiállhatsz gyűjteni új motorra.

A Hüllő Kft. elég jó cég, javaslom konzultálj velük, biztosan tudnak valamit jó megoldást ajánlani. Az alábbi képeket is az oldalukon találtam:
Víz-levegő intercooler
Víz permetezés és CO2 hűtés

menyus
Parkváros
useravatar
Offline
639 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Vizes intercooler

dokeee írta:

Szerintem ilyesminek drag autóban, szárazjeges hűtéssel van igazán értelme.

Egy ilyen konfig biztosan ütős a dragpályán, de nem ez a cél.

dokeee írta:

Amúgy tényleg, mit vársz tőle? Pici a felület, harminc fokban lesz a víz mondjuk 40 fok benne, k***a gyorsan átmegy rajta elég sok forró levegő.....

Olvasgattam a témában tapasztalatokat, elég jó hatásfokkal tudnak üzemelni a vizes intercoolerek. A másik, hogy a minél közvetlenebb gázreakció érdekében a nyomóoldali össztérfogatot minimalizálni kell: a levegő-levegő coolerek nagy térfogatúak, és a csövezésük is hosszabb, vagyis nagyobb nyomóoldali össztérfogatot eredményez.
Biztosan nem véletlen az sem, hogy a Subaru és a Toyota is épített be vizes cooler setup-ot gyárilag (pl. Celica GT4 erősebbik változata), illetve a legújabb BMW M3 is ilyet kapott, lásd indító posztom.

menyus írta:

Ha ezt vízzel körbetöltöd és kilyukad a vékony hőcserélő fala, akkor nekiállhatsz gyűjteni új motorra.

Normál, hétköznapi fagyálló folyadékkal menne a rendszer, az alumíniumot nem bántja. Tágulási tartály is be van tervezve, 0.9 baros hűtősapkás csonkkal, hasonlóan a Subaru/Toyota gyári setup-hoz.
Néztem anno és van a levegős coolerben anyag, nem alufóliából csinálják, de majd megmérem a falvastagságot, ha érdekel.

Sajnos kevés időm van a projektre és egyre türelmetlenebb vagyok, átmenetileg jegelem a vizes cooler témát. Indulásnak lehet, hogy nem is kap coolert, vagy beépítek egy hagyományosat, és meglátjuk, hogy adja ki a gyakorlatban.

Primera P12 1.8 Elegance
Sunny N14 2.0 GTI SR20VE+R (Eaton M62 supercharged)

k0ri
useravatar
Offline
1300 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Vizes intercooler

Hát, nem akarlak rögtön lebeszélni róla, de....
Annó mi is terveztünk ilyesmit az SX-en, ráadásul direkt vizes IC-vel, meg minden hozzávalóval. Pont azzal az elképzeléssel, amit te is mondasz, hogy minél rövidebb csövezés, térfogat. Aztán amikor ott voltak a cuccok a kezünkben és nézegettük, hogy mit, hova lehet tenni a motortérben csak vakartuk a fejünket. Egyáltalán nem olyan triviális, mert a vízhűtője relatív nagy (kell, hogy legyen), plusz vízcsövek mindenfelé, tartály, stb. úgyhogy letettünk róla. Helyette lett egy egyedileg legyártott intercooler minimál csövezéssel, bent a motortérben. Vékonyabb, mint az e-bay-esek, de nagyobb a felület. Igaz, nem bar and fin, hanem tube and plate, de ha nem csillagászati teljesítményt akarsz, akkor az sem rossz, a nyomásesés pedig kisebb rajta.
Nem beszélve az esetleges meghibásodási lehetőségekről. Egy vizes IC-vel mindjárt jön pár plusz hibalehetőség.
http://www.nissanfanclub.hu/portal/images/phocagallery/member/adamo_sx/thumbs/phoca_thumb_l_IMG_9833.JPG
http://www.nissanfanclub.hu/portal/images/phocagallery/member/adamo_sx/thumbs/phoca_thumb_l_IMG_0084.JPG

Toyo: http://images.spritmonitor.de/411288_5.png
SX: http://images.spritmonitor.de/411289_5.png

Adamo_sx
Budapest
useravatar
Offline
549 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Vizes intercooler

Adamo_sx írta:

Helyette lett egy egyedileg legyártott intercooler minimál csövezéssel, bent a motortérben. Vékonyabb, mint az e-bay-esek, de nagyobb a felület. Igaz, nem bar and fin, hanem tube and plate, de ha nem csillagászati teljesítményt akarsz, akkor az sem rossz, a nyomásesés pedig kisebb rajta.

Feladtam a vizes cooler projektet, majd egyszer talán megcsinálom. Lett helyette egy megfelelő méretű hagyományos alu cooler, "bar & plate" belsővel.
Pont illik a gyári vízhűtő elé, mivel klíma nincs, van hely. A hűtő mellett két oldalt minimálisan meg kell majd faragni a homlokfal lemezét, hogy a csövezés elférjen (60mm).
http://kepfeltoltes.hu/thumb/150910/2015-09-10_20.22.32_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/thumb/150910/2015-09-10_20.23.14_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/thumb/150910/image-a6a6ee366cdb5c9f1d73da3087c1fb6e8302ecd8a0eb16f03808c95e19f90d14-V_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Primera P12 1.8 Elegance
Sunny N14 2.0 GTI SR20VE+R (Eaton M62 supercharged)

k0ri
useravatar
Offline
1300 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Vizes intercooler

Időnként mindig felmerül a fórumon az S20DE turbósítása, mint téma, de mindig mindenki le van állítva, hogy ha nem egy 3 hétvégés motort akar az ember, akkor az egy nagyon költséges, komplikált téma. A VE kompresszorosítása miben más ettől? Vagy épp most készül nálad egy rendkívül költséges, komplikált projekt? big_smile

Kranitz87
Tag
useravatar
Offline
206 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Vizes intercooler

Vágj bele, és meséld el a tapasztalatokat. Legfeljebb racafolsz a hiedelmekre. Wink
Pénz, idő, türelem, és nem utolsósorban hozzáértés kérdése.
A kompresszor némileg egyszerűbb feladvány. Egy turbohoz képest kiszamithatobb, kevésbé kényes szerkezet, ezzel együtt a karakterisztika is elter, sokkal hamarabb betölt, de kevésbé hatékony. Ha összeallt, majd beszamolok. Mar nem sok hiányzik...

Primera P12 1.8 Elegance
Sunny N14 2.0 GTI SR20VE+R (Eaton M62 supercharged)

k0ri
useravatar
Offline
1300 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Vizes intercooler

Pont ezt akartam írni én is, plusza a dugóhűtés is meg van már oldva

NISSAN16V
Veterán tag
useravatar
Offline
3058 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Vizes intercooler

A VE motorban DET motorokkal megegyező dugattyúhűtő olajspricnik vannak, illetve nagy teljesítményű olajpumpa. Meg hát eleve erősebb, mint egy DE, jobban reagál a feltöltésre. Tény, hogy a vezérműtengelyek nagy profilja kihegyezettebb és a szívó/kipufogó vezértengely összenyitása is nagyobb, mint a DE motornál, sokak szerint a kihegyezett szívómotort nem ideális feltölteni, ennek ellenére mégis rengeteg brutál VE+T motor van...
Érdekesség: a gyári DET motorok bevett tuningja a VE hengerfej és az N1 vezérműtengely (az N1-nek ugye még nagyobb az összenyitása, alapból egy még hegyesebb szívómotor: 1.6 ccm 197 le).

Primera P12 1.8 Elegance
Sunny N14 2.0 GTI SR20VE+R (Eaton M62 supercharged)

k0ri
useravatar
Offline
1300 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Vizes intercooler

k0ri írta:

A VE motorban DET motorokkal megegyező dugattyúhűtő olajspricnik vannak, illetve nagy teljesítményű olajpumpa. Meg hát eleve erősebb, mint egy DE, jobban reagál a feltöltésre. Tény, hogy a vezérműtengelyek nagy profilja kihegyezettebb és a szívó/kipufogó vezértengely összenyitása is nagyobb, mint a DE motornál, sokak szerint a kihegyezett szívómotort nem ideális feltölteni, ennek ellenére mégis rengeteg brutál VE+T motor van...
Érdekesség: a gyári DET motorok bevett tuningja a VE hengerfej és az N1 vezérműtengely (az N1-nek ugye még nagyobb az összenyitása, alapból egy még hegyesebb szívómotor: 1.6 ccm 197 le).

Nagy fordulaton átfújják rendesen a motort, de ki a fenét érdekel, azok már olyan pénzekből épülnek, hogy a hatásfok teljesen lényegtelen.

dokeee
Törzsgárda tag
useravatar
Offline
289 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Fóruminfó

Fórum-statisztika:
 
témakör:
233
szavazás:
1
hozzászólás:
32459
Alvó:
Felhasználó infó:
 
felhasználók:
3719
legújabb felhasználó:
zoli65
vonalban levő tagok:
0
vonalban levő vendégek:
49

Vonalban: 
Jelenleg egy tag sincs vonalban

Jelmagyarázat:

 Témakör
 Új
 Lezárt
 Kiemelt
 Aktív
 Új/Aktív
 Új/Lezárt
 Új kiemelt
 Lezárt/Aktív
 Aktív/Kiemelt
 Kiemelt/Lezárt
 Kiemelt/Aktív/Lezárt

Móka Smile

Ha az ellenségeid lőtávolban vannak, akkor te is.

Friss hirdetések

Friss fórum hozzászólások

 Általános Almera topic (7180)
Beküldő: egonca 
2018.12.05 18:44:15
 Adok-veszek (Primera) (1240)
Beküldő: Blo107 
2018.11.23 23:16:46
 Általános kérdések (Primera) (5204)
Beküldő: Blo107 
2018.11.23 23:15:05
 Nissan Almera fordulati problémák (92)
Beküldő: deco 
2018.11.13 18:03:45
 Primera P12 (1099)
Beküldő: Vlad 
2018.10.16 19:35:17