Nissan Fan Club - Hungary

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése
Home Fórum Tuning és szerelés Tuning és szerelés SR20DE: a cél 200 LE vagy SR20VE beszerzése


Közösségi média: Neked egy kattintás, nekünk elismerés!
Hasznosnak ítéled az oldalt és ajánlanád ismerőseidnek? Tudod mit kell tenned. Wink

SR20DE: a cél 200 LE vagy SR20VE beszerzése

SR20DE: a cél 200 LE vagy SR20VE beszerzése

Sziasztok!

Nem találtam hasonló topicok, de ha van már akkor elnézést h újat csináltam.
A célom egy 200 lóerő körüli 2000 ccm non turbo motor építése/szerzése, ebben kérnék tanácsot/útmutatást.

Köszönöm!

Tyshf86
Új tag
useravatar
Offline
3 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: SR20DE: a cél 200 LE vagy SR20VE beszerzése

Ha vkinek van tapasztalata SR20DE tuningolásában kérem szintén írjon elsősorban a kölcségekre és a megbízhatóságra lennék kíváncsi.

És igen tudom h SR20VE társa már tudja a 200 lovacskát de nagyon ritka és drága dolog...hmm

Tyshf86
Új tag
useravatar
Offline
3 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: SR20DE: a cél 200 LE vagy SR20VE beszerzése

Tyshf86 írta:

Ha vkinek van tapasztalata SR20DE tuningolásában kérem szintén írjon elsősorban a kölcségekre és a megbízhatóságra lennék kíváncsi.
És igen tudom h SR20VE társa már tudja a 200 lovacskát de nagyon ritka és drága dolog...hmm

Nyelvtannáciskodással kezdek: költség lesz az smile
Persze, SR20DE motorból ki lehet hozni többet is mint 200 Le. De ez egy illúzió, mert a plusz lóerők egységára borzasztó drága lesz. Hogy miért? Kompressziót kell növelni, kellenek nagyobb kompressziójú SR16VE (N1) dugók és/vagy le kell venni a hf-ből egy csomót. Új és jóféle csapágyszett. JWT tuning SR20DE vezérműtengelyek (vagy egyedi Szuromi ha hungarikumot akarsz). Hengerfejportolás. Nagyobb szelepek. Gépmunka. Szívósor átalakítás. Nagyobb injektorok. Nagyobb olajpumpa (SRxxVE motoré gyári új). 4-2-1 kipufogóleömlő + rendszer építés. ECU felprogramozása. És ez még így is "csak" egy kihegyezett épített motor lesz, bizonytalan élettartammal, ideges és instabil alapjárattal, erőtlen alsó tartománnyal, sok sok szopással és nyűggel. Ha egy feneketlen zsák pénzed van erre a célra akkor vágj bele, mert meg lehet csinálni, csupán pénzkérdés és elszántság.

De semmi értelme vesződni a DE motorral, ezt komolyan mondom. Mert ott az SR20VE, megveszed behajózod az USA-ból, azonnal megvan az üzembiztos gyári 187 Le... kis hf síkolással + portolással + etanollal + kipuff rendszerrel megvan a közel 200 Le. Sokkal kevesebb pénzből és lényegesen kevesebb rizikó mellett.

Ja és nem bántásból de ezt a topikot felesleges volt megnyitni. Viszont most már meg lehet hagyni mert ezt a kérdést kb. félévente fel szokták tenni a lánglelkű újoncok, és többször nem fogom mindezt begépelni. wink

Primera P12 1.8 Elegance
Sunny N14 2.0 GTI SR20VE+R (Eaton M62 supercharged)

k0ri
useravatar
Offline
1300 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: SR20DE: a cél 200 LE vagy SR20VE beszerzése

k0ri írta:

Tyshf86 írta:

Ha vkinek van tapasztalata SR20DE tuningolásában kérem szintén írjon elsősorban a kölcségekre és a megbízhatóságra lennék kíváncsi.
És igen tudom h SR20VE társa már tudja a 200 lovacskát de nagyon ritka és drága dolog...hmm

Nyelvtannáciskodással kezdek: költség lesz az smile
Persze, SR20DE motorból ki lehet hozni többet is mint 200 Le. De ez egy illúzió, mert a plusz lóerők egységára borzasztó drága lesz. Hogy miért? Kompressziót kell növelni, kellenek nagyobb kompressziójú SR16VE (N1) dugók és/vagy le kell venni a hf-ből egy csomót. Új és jóféle csapágyszett. JWT tuning SR20DE vezérműtengelyek (vagy egyedi Szuromi ha hungarikumot akarsz). Hengerfejportolás. Nagyobb szelepek. Gépmunka. Szívósor átalakítás. Nagyobb injektorok. Nagyobb olajpumpa (SRxxVE motoré gyári új). 4-2-1 kipufogóleömlő + rendszer építés. ECU felprogramozása. És ez még így is "csak" egy kihegyezett épített motor lesz, bizonytalan élettartammal, ideges és instabil alapjárattal, erőtlen alsó tartománnyal, sok sok szopással és nyűggel. Ha egy feneketlen zsák pénzed van erre a célra akkor vágj bele, mert meg lehet csinálni, csupán pénzkérdés és elszántság.

De semmi értelme vesződni a DE motorral, ezt komolyan mondom. Mert ott az SR20VE, megveszed behajózod az USA-ból, azonnal megvan az üzembiztos gyári 187 Le... kis hf síkolással + portolással + etanollal + kipuff rendszerrel megvan a közel 200 Le. Sokkal kevesebb pénzből és lényegesen kevesebb rizikó mellett.

Ja és nem bántásból de ezt a topikot felesleges volt megnyitni. Viszont most már meg lehet hagyni mert ezt a kérdést kb. félévente fel szokták tenni a lánglelkű újoncok, és többször nem fogom mindezt begépelni. wink

Turbósítűsról nem írtál. Az is nagy költség és szinte teljes átépítés. Szerintem a 200Le elérése legolcsobb megoldása a kompresszorfeltöltés, valamilyen
utolagosan beépitett feltöltövel, alacsony nyomáson, (soft turbo?) coolerrel, szeleppel. Ehez nem kell az egész motort átépiteni, de kihivás böven. Bontott kompresszor (pl mini cooper, mercedes, vw) 100e alatt lehet kapni. Kérdés mint minden átépítésben az élettartam. Van egy video fent a neten 1.5 almera kompresszorral 169Le keréken mérve. Szét kell názni.

JDM Primera GT, SR20DE

J@ni
useravatar
Offline
822 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: SR20DE: a cél 200 LE vagy SR20VE beszerzése

Tyshf86 írta:

A célom egy 200 lóerő körüli 2000 ccm non turbo motor építése/szerzése

Non turbo ~ szívó motort szeretne. Tény hogy a kompresszort nem zárta ki. De azt sem egyszerű jól megcsinálni.

Primera P12 1.8 Elegance
Sunny N14 2.0 GTI SR20VE+R (Eaton M62 supercharged)

k0ri
useravatar
Offline
1300 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: SR20DE: a cél 200 LE vagy SR20VE beszerzése

Bocs a kölCSégért, becsúszott... big_smile köszi a tanácsokat szóval egy VE olcsóbb és megbízhatóbb mint egy húzott DE. Erre voltam kíváncsi.

Az itthon elterjedt DE váltója megbirkózik a VE erejével v erősebb kell hozzá?

Tyshf86
Új tag
useravatar
Offline
3 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: SR20DE: a cél 200 LE vagy SR20VE beszerzése

Tyshf86 írta:

Bocs a kölCSégért, becsúszott... big_smile köszi a tanácsokat szóval egy VE olcsóbb és megbízhatóbb mint egy húzott DE. Erre voltam kíváncsi.

Az itthon elterjedt DE váltója megbirkózik a VE erejével v erősebb kell hozzá?

A P11-144 váltó bírja rendesen, Menyusnak és úgy tudom Korinak is az van már fent. (meg nekem is a sz** 150 lovas DE motoron)

NISSAN16V
Veterán tag
useravatar
Offline
3055 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: SR20DE: a cél 200 LE vagy SR20VE beszerzése

Tyshf86 írta:

Bocs a kölCSégért, becsúszott... big_smile köszi a tanácsokat szóval egy VE olcsóbb és megbízhatóbb mint egy húzott DE. Erre voltam kíváncsi.

Az itthon elterjedt DE váltója megbirkózik a VE erejével v erősebb kell hozzá?

Szia!

Én úgy tudom, hogy az "itthon elterjedt DE váltója" gond nélkül kibírja a VE teljesítményét és a féltengelyekkel sem lesz semmi gond.
Természetesen a P11-144 DE váltója egy masszívabb konstrukció, az még több nyomatékkal képes megküzdeni.
Személy szerint egy sokkal finomabban kezelhető váltónak tartom az "itthon elterjedt DE váltót", tehát a P10 és P11 váltóját, érzetre finomabban működik.

100nx & Wp12

VerteNX
useravatar
Offline
322 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: SR20DE: a cél 200 LE vagy SR20VE beszerzése

VerteNX írta:

Tyshf86 írta:

Bocs a kölCSégért, becsúszott... big_smile köszi a tanácsokat szóval egy VE olcsóbb és megbízhatóbb mint egy húzott DE. Erre voltam kíváncsi.

Az itthon elterjedt DE váltója megbirkózik a VE erejével v erősebb kell hozzá?

Szia!

Én úgy tudom, hogy az "itthon elterjedt DE váltója" gond nélkül kibírja a VE teljesítményét és a féltengelyekkel sem lesz semmi gond.
Természetesen a P11-144 DE váltója egy masszívabb konstrukció, az még több nyomatékkal képes megküzdeni.
Személy szerint egy sokkal finomabban kezelhető váltónak tartom az "itthon elterjedt DE váltót", tehát a P10 és P11 váltóját, érzetre finomabban működik.

Hát ebben nem értek egyet a P11 144 váltóban már a rüki is szinkronos és örök mint a nyomor hacsak össze nem töröd, mig az öregebb váltókban az 5. fokozat megfelelő kenése nincs meg. 6 váltó csere után csak tudom már.

NISSAN16V
Veterán tag
useravatar
Offline
3055 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: SR20DE: a cél 200 LE vagy SR20VE beszerzése

Tyshf86 írta:

A célom egy 200 lóerő körüli 2000 ccm non turbo motor építése/szerzése, ebben kérnék tanácsot/útmutatást.

Nekem is ez volt a célom, sikerült picit túllőni rajta (lásd az aláírásomat).  cool Very Happy
Hozzáteszem, sajnos a jelenlegi motorvezérlő program távol áll a tökéletességtől.
Erre a nyomaték- és teljesítménygörbére egyelőre nem nagyon lehetek büszke.
Más szóval, van még hová fejleszteni a programot...  roll
Valami ilyesmi a cél: link

Primera P12 1.8 Elegance
Sunny N14 2.0 GTI SR20VE+R (Eaton M62 supercharged)

k0ri
useravatar
Offline
1300 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: SR20DE: a cél 200 LE vagy SR20VE beszerzése

k0ri írta:

Tyshf86 írta:

A célom egy 200 lóerő körüli 2000 ccm non turbo motor építése/szerzése, ebben kérnék tanácsot/útmutatást.

Nekem is ez volt a célom, sikerült picit túllőni rajta (lásd az aláírásomat).  cool Very Happy
Hozzáteszem, sajnos a jelenlegi motorvezérlő program távol áll a tökéletességtől.
Erre a nyomaték- és teljesítménygörbére egyelőre nem nagyon lehetek büszke.
Más szóval, van még hová fejleszteni a programot...  roll
Valami ilyesmi a cél: link

Az elég veszett lehet egy Sunny kasztniban, kíváncsi lennék rá, össze kéne hozni még valami talit, amíg viszonylag jó idő van.

dokeee
Törzsgárda tag
useravatar
Offline
289 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: SR20DE: a cél 200 LE vagy SR20VE beszerzése

dokeee írta:

k0ri írta:

Tyshf86 írta:

A célom egy 200 lóerő körüli 2000 ccm non turbo motor építése/szerzése, ebben kérnék tanácsot/útmutatást.

Nekem is ez volt a célom, sikerült picit túllőni rajta (lásd az aláírásomat).  cool Very Happy
Hozzáteszem, sajnos a jelenlegi motorvezérlő program távol áll a tökéletességtől.
Erre a nyomaték- és teljesítménygörbére egyelőre nem nagyon lehetek büszke.
Más szóval, van még hová fejleszteni a programot...  roll
Valami ilyesmi a cél: link

Az elég veszett lehet egy Sunny kasztniban, kíváncsi lennék rá, össze kéne hozni még valami talit, amíg viszonylag jó idő van.

"Kicsit több lett. Maradhat?" smile

Pláne, hogy szerintem az N14 is jóval könnyebb annál, mint ami a forgalmiban szerepel.
Verte tudna mesélni az NX mázsálásáról.

Nem semmi a nyomaték, meg a keréken mért teljesítmény se. Gratulálok.

Üdv, SAti (Primera P11-144 HB, QG18DE, 2001)

SAti
useravatar
Offline
958 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: SR20DE: a cél 200 LE vagy SR20VE beszerzése

Ja, tényleg kéne egy őszköszöntő találkozó. A háromajtós N14 kasztni alig 1 tonna.
Köszi! 6.000 rpm fölött tényleg tuti, de alatta nagyon nem az igazi, valami nincs rendben a programmal. Vagy nem dúsít eléggé, vagy az előgyújtás kevés, nem tudom. Éppen az is lehet hogy túl nyitott a direktszűrő + nagy leömlő + 60mm rendszer kombó, de ennek ellentmondanak a külföldi tapasztalatok, miszerint a VE motor imádja a teljesen nyitott kipuff rendszert.
Mindenesetre Kristóf, a műhelyfőnök srác így is pislogott. Javasolta hogy etanolt hanyagolni kéne, és inkább benzinre rendesen felprogramozni, ezen elgondolkodom.

Primera P12 1.8 Elegance
Sunny N14 2.0 GTI SR20VE+R (Eaton M62 supercharged)

k0ri
useravatar
Offline
1300 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: SR20DE: a cél 200 LE vagy SR20VE beszerzése

Sziasztok, ismét van mód Japánból motorok beszerzésére. kpm-es vizsga nélkül. Akit érdekel keressen privátban.

Nissan Silvia Street Legal - S12 Grand Prix, CA18DET swap, Skyline DR30 LSD, Erfolgkei coilovers, 5 lug hubs, 300ZX brakes, 17" RAYS wheels.
Nissan Silvia S12 Race - Grand Prix body kit, roll cage, FJ20DET swap, 6 speed seq.trans., Cusco LSD, coilovers, 5 lug hubs, Brembo brakes, 17" Slicks.
www.kamikazeee.eu

kamikazeee
Tag
useravatar
Offline
234 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Fóruminfó

Fórum-statisztika:
 
témakör:
233
szavazás:
1
hozzászólás:
32419
mai hozzászólás:
1
Felhasználó infó:
 
felhasználók:
3719
legújabb felhasználó:
zoli65
vonalban levő tagok:
0
vonalban levő vendégek:
26

Vonalban: 
Jelenleg egy tag sincs vonalban

Jelmagyarázat:

 Témakör
 Új
 Lezárt
 Kiemelt
 Aktív
 Új/Aktív
 Új/Lezárt
 Új kiemelt
 Lezárt/Aktív
 Aktív/Kiemelt
 Kiemelt/Lezárt
 Kiemelt/Aktív/Lezárt

Móka Smile

- Mit csinál a skót, ha fázik?
- ???
- Közelebb ül a gyertyához!
- És mit csinál, ha még mindig nagyon fázik?
- ???
- Meggyújtja a gyertyát!

Friss hirdetések

Friss fórum hozzászólások

 Általános Almera topic (7146)
Beküldő: Jaca 
Ma 07:50:37
 Villamosság (355)
Beküldő: 1laciapu 
2018.10.14 20:07:40
 Primera P12 (1098)
Beküldő: Wzsolt 
2018.10.04 13:04:32
 Maxima (532)
Beküldő: palidevarga 
2018.09.26 21:16:54
 Rejtett hibák, azaz okuljunk egymás tapasztalataib... (88)
Beküldő: Igabor74 
2018.09.23 20:04:11