Nissan Fan Club - Hungary

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése


Közösségi média: Neked egy kattintás, nekünk elismerés!
Hasznosnak ítéled az oldalt és ajánlanád ismerőseidnek? Tudod mit kell tenned. Wink

Turbo

Turbo

Mindíg is sok kérdés merült fel bennem ebben a témakörben.
Sajnos most is egy gyakorlati problémám van, turbo olajzással kapcsolatban.
Mikor felszereltem a turbot a motorra tökéletesnek nézett ki, axiális lógást nem éreztem a radiális belefért a tűrésbe szerintem. Ez a turbo számomra ismeretlen nem láttam működni és nem is tudok semmit róla. Jelenleg kb 30 perc után (nagyrészben alapjárat 3500 fölött még nem is járt a motor) úgy érzem túl nagy lógása van a tengelynek. Létezik hogy valami megölte a turbot ennyi idő alatt úgy hogy meleg olajnál 2000 fordulaton 4 bar nyomásom van? Enyhe olajcsöpögés jön a környékről még nem jöttem rá  honnan de kifelé jön nem az égéstérbe.
Valakinek valami tapasztalat?

Nissan Silvia CA18ET
Nissan Sunny 1.6 SR

peet
Törzsgárda tag
useravatar
Offline
416 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Turbo

Végre egy izgalmasnak tűnő topic smile

JDM Primera GT, SR20DE

J@ni
useravatar
Offline
822 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Turbo

Érdekes. Nem hiszem hogy 30 perc alatt kikészült volna, habár olaj nélkül nagyon könnyen elhaláloznak a feltöltők. De mi okozhatja a tömítetlenséget? Fittingek, tömítések rendben? Lehet hogy be kéne vizsgáltatni a turbó egészségi állapotát egy szakműhelyben, hamarabb meglenne a megfejtés.

Primera P12 1.8 Elegance
Sunny N14 2.0 GTI SR20VE+R (Eaton M62 supercharged)

k0ri
useravatar
Offline
1300 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Turbo

Sajnos bevizsgáltatással vannak rossz tapasztalatok.
Ismerősnek is bevizsgálták azt mondták jó. Ezért felújíttatta a mocit sok pénzért. A végén kiderült hogy még is a turbo volt a rossz.
Én elmentem 2 turbofeltöltőket javító céghez a válasz az volt a bevizsgálásra hogy nem kockáztatják a turbo próbapadjukat kétes állapotú turbok bevizsgálására. (jogos)

k0ri írta:

Érdekes. Nem hiszem hogy 30 perc alatt kikészült volna, habár olaj nélkül nagyon könnyen elhaláloznak a feltöltők. De mi okozhatja a tömítetlenséget? Fittingek, tömítések rendben? Lehet hogy be kéne vizsgáltatni a turbó egészségi állapotát egy szakműhelyben, hamarabb meglenne a megfejtés.

Nissan Silvia CA18ET
Nissan Sunny 1.6 SR

peet
Törzsgárda tag
useravatar
Offline
416 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Turbo

peet írta:

Sajnos bevizsgáltatással vannak rossz tapasztalatok.
Ismerősnek is bevizsgálták azt mondták jó. Ezért felújíttatta a mocit sok pénzért. A végén kiderült hogy még is a turbo volt a rossz.
Én elmentem 2 turbofeltöltőket javító céghez a válasz az volt a bevizsgálásra hogy nem kockáztatják a turbo próbapadjukat kétes állapotú turbok bevizsgálására. (jogos)

k0ri írta:

Érdekes. Nem hiszem hogy 30 perc alatt kikészült volna, habár olaj nélkül nagyon könnyen elhaláloznak a feltöltők. De mi okozhatja a tömítetlenséget? Fittingek, tömítések rendben? Lehet hogy be kéne vizsgáltatni a turbó egészségi állapotát egy szakműhelyben, hamarabb meglenne a megfejtés.

Egy offos barátomnak elvitték átnézni a turbóját az ember kitakarította és azóta kb 3 havonta kb fél liter olajat tölt vissza a motorba a coolerből, ez sajna nem vicc. Addig nem volt komoly olajozása évekig.

Sr20det

ervin27
Megszállott tag
useravatar
Offline
568 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Turbo

ervin27 írta:

peet írta:

Sajnos bevizsgáltatással vannak rossz tapasztalatok.
Ismerősnek is bevizsgálták azt mondták jó. Ezért felújíttatta a mocit sok pénzért. A végén kiderült hogy még is a turbo volt a rossz.
Én elmentem 2 turbofeltöltőket javító céghez a válasz az volt a bevizsgálásra hogy nem kockáztatják a turbo próbapadjukat kétes állapotú turbok bevizsgálására. (jogos)

k0ri írta:

Érdekes. Nem hiszem hogy 30 perc alatt kikészült volna, habár olaj nélkül nagyon könnyen elhaláloznak a feltöltők. De mi okozhatja a tömítetlenséget? Fittingek, tömítések rendben? Lehet hogy be kéne vizsgáltatni a turbó egészségi állapotát egy szakműhelyben, hamarabb meglenne a megfejtés.

Egy offos barátomnak elvitték átnézni a turbóját az ember kitakarította és azóta kb 3 havonta kb fél liter olajat tölt vissza a motorba a coolerből, ez sajna nem vicc. Addig nem volt komoly olajozása évekig.

Biztos van külömbség javítóműhelyek közt de sajonos az évek tapasztalata alapján félek a magyar autószerelőktől (tisztelet a kivételnek).
Bizttosan van lelkiismeretes jó turbos műhely de elképzelhető érdemesebb újat venni mint javíttatni.

A problémám az hogy én cseréném a turbot az enyémen, nincs is ezzel baj, vettem egy újat anno amit fel akarok tenni. A probléma az hogy nem tudom az okot hogy mért lóg ekkerát az ami most fent volt. Nem akarom kinyírni az új turbot.
Van valami buktató még az olajnyomáson kívül a tubonál?

Nissan Silvia CA18ET
Nissan Sunny 1.6 SR

peet
Törzsgárda tag
useravatar
Offline
416 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Turbo

peet írta:

ervin27 írta:

peet írta:

Sajnos bevizsgáltatással vannak rossz tapasztalatok.
Ismerősnek is bevizsgálták azt mondták jó. Ezért felújíttatta a mocit sok pénzért. A végén kiderült hogy még is a turbo volt a rossz.
Én elmentem 2 turbofeltöltőket javító céghez a válasz az volt a bevizsgálásra hogy nem kockáztatják a turbo próbapadjukat kétes állapotú turbok bevizsgálására. (jogos)

k0ri írta:

Érdekes. Nem hiszem hogy 30 perc alatt kikészült volna, habár olaj nélkül nagyon könnyen elhaláloznak a feltöltők. De mi okozhatja a tömítetlenséget? Fittingek, tömítések rendben? Lehet hogy be kéne vizsgáltatni a turbó egészségi állapotát egy szakműhelyben, hamarabb meglenne a megfejtés.

Egy offos barátomnak elvitték átnézni a turbóját az ember kitakarította és azóta kb 3 havonta kb fél liter olajat tölt vissza a motorba a coolerből, ez sajna nem vicc. Addig nem volt komoly olajozása évekig.

Biztos van külömbség javítóműhelyek közt de sajonos az évek tapasztalata alapján félek a magyar autószerelőktől (tisztelet a kivételnek).
Bizttosan van lelkiismeretes jó turbos műhely de elképzelhető érdemesebb újat venni mint javíttatni.

A problémám az hogy én cseréném a turbot az enyémen, nincs is ezzel baj, vettem egy újat anno amit fel akarok tenni. A probléma az hogy nem tudom az okot hogy mért lóg ekkerát az ami most fent volt. Nem akarom kinyírni az új turbot.
Van valami buktató még az olajnyomáson kívül a tubonál?

Lehet, hogy sok oda az az olajnyomás, Karesz a mi autóinkat egy szűkítővel szokta összerakni, szerintem csacsogj vele.

dokeee
Törzsgárda tag
useravatar
Offline
289 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Turbo

dokeee írta:

egy szűkítővel szokta összerakni

Ja igen, vannak ezek az olajátfolyás csökkentő szűkítők (oil restrictor), itt olvastam róla asszem:
"A Garrett golyócsapágyas turbófeltöltők kevesebb olajat igényelnek, mint a siklócsapágyas turbófeltöltők. Ezért ajánlott egy olaj bemeneti szűkítő alkalmazása, ha az olajnyomás több mint 60psig. (4bar)"
http://www.magyarturbo.hu/index.php?opt … p;Itemid=7
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/faq
Peet, a tied siklócsapágyas igaz?

Primera P12 1.8 Elegance
Sunny N14 2.0 GTI SR20VE+R (Eaton M62 supercharged)

k0ri
useravatar
Offline
1300 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Turbo

peet írta:

A problémám az hogy én cseréném a turbot az enyémen, nincs is ezzel baj, vettem egy újat anno amit fel akarok tenni. A probléma az hogy nem tudom az okot hogy mért lóg ekkerát az ami most fent volt. Nem akarom kinyírni az új turbot.
Van valami buktató még az olajnyomáson kívül a tubonál?

Ha többet akarsz tudni a lehetséges hibákról, akkor érdemes ellátogatni a Garrett oldalára, ott minden infó megtalálható a beépítéshez és a méretezéshez is.
Olajozásról: http://turbobygarrett.com/turbobygarret … ater_lines

Ebből az olvasható ki, hogy a csúszócsapágyashoz alapvetően nem kell szűkítő, legfeljebb, akkor ha sokat esik miatta az olajnyomás. A golyócsapágyas az más, ott nincs akkorra olaj szükséglet, sőt a túl nagy nyomás szétnyomja a szimeringet , szűkítőnek kb. 1mm lyuk alapvetően elég.

Ha más turbót építesz be, mint előtte volt, akkor vigyázni kell az olaj és a víz ki- és bevezetések vízszinteshez való szögére.

Ha volt rendes olajáramlás, akkor gondolom a fentiek miatt nem mehet tönkre ilyen rövid idő alatt. Inkább előtte is kopott volt, csak a sűrű olaj és lerakódás miatt nem volt ennyire érzékelhető.

menyus
Parkváros
useravatar
Offline
639 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Turbo

SziasztoK!

Teljesen új tag vagyok és egy Nissan Cherry 1.5 Turbo büszke tulajdonosa.

Kérdéseim a következők lenne: tudnátok e nekem javasolni olyan szakembert, aki segítene a motor átépítésében? Valakivel esetleg tapasztalat?

Köszönöm
Gergő

Taiy
Új tag
useravatar
Offline
1 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Turbo

menyus írta:

peet írta:

A problémám az hogy én cseréném a turbot az enyémen, nincs is ezzel baj, vettem egy újat anno amit fel akarok tenni. A probléma az hogy nem tudom az okot hogy mért lóg ekkerát az ami most fent volt. Nem akarom kinyírni az új turbot.
Van valami buktató még az olajnyomáson kívül a tubonál?

Ha többet akarsz tudni a lehetséges hibákról, akkor érdemes ellátogatni a Garrett oldalára, ott minden infó megtalálható a beépítéshez és a méretezéshez is.
Olajozásról: http://turbobygarrett.com/turbobygarret … ater_lines

Ebből az olvasható ki, hogy a csúszócsapágyashoz alapvetően nem kell szűkítő, legfeljebb, akkor ha sokat esik miatta az olajnyomás. A golyócsapágyas az más, ott nincs akkorra olaj szükséglet, sőt a túl nagy nyomás szétnyomja a szimeringet , szűkítőnek kb. 1mm lyuk alapvetően elég.

Ha más turbót építesz be, mint előtte volt, akkor vigyázni kell az olaj és a víz ki- és bevezetések vízszinteshez való szögére.

Ha volt rendes olajáramlás, akkor gondolom a fentiek miatt nem mehet tönkre ilyen rövid idő alatt. Inkább előtte is kopott volt, csak a sűrű olaj és lerakódás miatt nem volt ennyire érzékelhető.

A mai nap azt hiszem meghoztam a végleges álláspontomat.
Csináltam még egy próbát leszedtem a visszafolyó csövet és megpróbáltam mennyi olaj folyik át a turbon.
Az eredmény meglepően sok 8 másodpercet járt a motor. 3 másodperc múlva jelent  meg a turbo visszafolyó ágnál az olaj. A maradék 5 másodperc alatt 1 dl olaj folyt le a turbobol. (véleményem szerint ez bőven elég kell hogy legyen)

A turbo egy teljesen gyári Silvia turbo ami még siklócsapágyas. A gyári olajvezetéket tettem fel hozzá persze felszereléskor ellenőriztem az átjárhatóságot. Tehát a rendszer teljesen gyári.
A márkából viszont valószínű hogy ez még gyári turbo ( Garrett AiResearch ) ami legjobb esetben is 25 éves,  szép teljesítmény lett volna ha kibírja ezt az időt úgy hogy tökéletesen működik.  A tengelylógás valószínű eddig is megvolt csak a felrakódásoktól nem volt érzékelhető, ahogy menyus írja. A jó olajzásnak köszönhetően most kimosott mindent a csapágyazásból és így már a lógás jóval nagyobb lett.
Köszönöm az észrevételeket és tanácsokat.   smile

Nissan Silvia CA18ET
Nissan Sunny 1.6 SR

peet
Törzsgárda tag
useravatar
Offline
416 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Turbo

peet írta:

A mai nap azt hiszem meghoztam a végleges álláspontomat.

Teljesen hihető az álláspont, öreg turbó sajnos vén turbó. Hogy döntöttél, felrakod a zsír újat? Az is gyári S12-é, vagy valami kapitálisabb darab?

Primera P12 1.8 Elegance
Sunny N14 2.0 GTI SR20VE+R (Eaton M62 supercharged)

k0ri
useravatar
Offline
1300 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Turbo

k0ri írta:

peet írta:

A mai nap azt hiszem meghoztam a végleges álláspontomat.

Teljesen hihető az álláspont, öreg turbó sajnos vén turbó. Hogy döntöttél, felrakod a zsír újat? Az is gyári S12-é, vagy valami kapitálisabb darab?

Az új turbo is siklócsapágyas de nagyobb.
A gyári egy kis T2 ez meg egy T25.
Sajnos ma szembesültem a problémával hogy a víz be és kivezető csatlakozói más méretüek,
A menet nem Stimmel ezért elgondolodtam hogy felrakom a másik hszanált T25 turbot de annkak meg meg van repedve az öntvény turbinaháza.
Azt hiszem ebből megint csatlakozóesztegálás lesz sad

Nissan Silvia CA18ET
Nissan Sunny 1.6 SR

peet
Törzsgárda tag
useravatar
Offline
416 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Turbo

peet írta:

Azt hiszem ebből megint csatlakozóesztegálás lesz

Nem eszik azt olyan forrón wink T25 turbó vízcsatlakozók elvileg M14x1.5 banjo (átfolyó csavaros) megoldásúak:
http://www.sr20forum.com/custom-steel/1 … price.html

Bevásárlólista:
M14x1,5 átfolyó csavar:
http://www.langex.hu/shop/product_info. … tb68fo0ns3
14 mm gyűrűs tömlővég, ezen belül négyféle tömlőátmérőhöz, amilyen kell:
http://www.langex.hu/shop/index.php/cPa … /3a/page/1
Ja és 4 db 14 mm réz vagy alu alátét...

Ha ez a konfig mégsem jó, érdemes szétnézni a webáruházban, rengeteg fittinget árulnak. De ha minden kötél szakad akkor ebay-ről bármilyen fittinget megkapsz tűrhető áron.

Primera P12 1.8 Elegance
Sunny N14 2.0 GTI SR20VE+R (Eaton M62 supercharged)

k0ri
useravatar
Offline
1300 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Turbo

k0ri írta:

peet írta:

Azt hiszem ebből megint csatlakozóesztegálás lesz

Nem eszik azt olyan forrón wink T25 turbó vízcsatlakozók elvileg M14x1.5 banjo (átfolyó csavaros) megoldásúak:
http://www.sr20forum.com/custom-steel/1 … price.html

Bevásárlólista:
M14x1,5 átfolyó csavar:
http://www.langex.hu/shop/product_info. … tb68fo0ns3
14 mm gyűrűs tömlővég, ezen belül négyféle tömlőátmérőhöz, amilyen kell:
http://www.langex.hu/shop/index.php/cPa … /3a/page/1
Ja és 4 db 14 mm réz vagy alu alátét...

Ha ez a konfig mégsem jó, érdemes szétnézni a webáruházban, rengeteg fittinget árulnak. De ha minden kötél szakad akkor ebay-ről bármilyen fittinget megkapsz tűrhető áron.

Érdemes itt elolvasni a szakmai infokat a turborol, én letöltöttem mindet, nagyon hasznos kis cikkek!
http://www.nagygepmuhely.hu/pages/page. … 6f8b1275f4

JDM Primera GT, SR20DE

J@ni
useravatar
Offline
822 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Turbo

k0ri írta:

peet írta:

Azt hiszem ebből megint csatlakozóesztegálás lesz

Nem eszik azt olyan forrón wink T25 turbó vízcsatlakozók elvileg M14x1.5 banjo (átfolyó csavaros) megoldásúak:
http://www.sr20forum.com/custom-steel/1 … price.html

Bevásárlólista:
M14x1,5 átfolyó csavar:
http://www.langex.hu/shop/product_info. … tb68fo0ns3
14 mm gyűrűs tömlővég, ezen belül négyféle tömlőátmérőhöz, amilyen kell:
http://www.langex.hu/shop/index.php/cPa … /3a/page/1
Ja és 4 db 14 mm réz vagy alu alátét...

Ha ez a konfig mégsem jó, érdemes szétnézni a webáruházban, rengeteg fittinget árulnak. De ha minden kötél szakad akkor ebay-ről bármilyen fittinget megkapsz tűrhető áron.

Nem eszik forrón az tény.
De ebben az esetben nem jóízúen eszik.
A menet valami fa....m amerikai UNC menet a baj az hogy nagyobb mint az M14x1,5 es ami az eredeti menet.
A fejemben megszületett a megoldás már amivel meg tudom oldani gyári vízcsövekkel.
Ez a turbo valami Pontiac Sunbird turbo 2.0 benzines re való. Sajna nem nissan kompatibilis. (majd az lesz)

Nissan Silvia CA18ET
Nissan Sunny 1.6 SR

peet
Törzsgárda tag
useravatar
Offline
416 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Turbo

peet írta:

De ebben az esetben nem jóízúen eszik. A menet valami fa....m amerikai UNC menet a baj az hogy nagyobb mint az M14x1,5 es ami az eredeti menet.

Itt azt írja a srác hogy T25 Sunbird turbo olajlefolyó fittingje 9/16-18 UNF/UNC menettel bír, tegyük fel a vizes is ilyen:
http://uk.facebook08.com/redirect.php?t … o=lastpost

9/16-18 menetes átfolyó csavar itt árulnak, ehhez felfúrod a 14 mm gyűrűs tömlővéget kb. 14,3 mm-re és kész is, nem igaz?
http://www.ebay.com/itm/9-16-inch-9-16- … mp;vxp=mtr

De ha 9/16-24 a menet mint pl. az amcsi Holley karburátorokon (pl. Edd China műsorában vettek ilyen karbit vmi amerikai f.stalicskára) akkor komplett banjo fittinget is kapni ami AN6 tehát 1/2 collos azaz 12,7 mm belsejű  tömlőhöz jó:
http://www.ebay.com/itm/6-an-Male-Flare … mp;vxp=mtr

Különben itt írják hogy ez a Sunbird-be való T25 egy kisebb komp./turbinaházas darab, de 200 Le alatt igen jól teljesít:
http://www.miataturbo.net/diy-turbo-dis … bos-19310/

Primera P12 1.8 Elegance
Sunny N14 2.0 GTI SR20VE+R (Eaton M62 supercharged)

k0ri
useravatar
Offline
1300 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Turbo

Gyanítom hogy nekem nem fog 14 PSI-n menni a gép. A 12 is bőven elég lesz, a gyárinak az is majd a duplája örülök ha nem engednek el a hengerfejcsavarok.

A viz be és kimenet 17 mm ami elég nagy ha felfúrom a gyűrűs csatlakozót akkor elveszik a vízjárat a körbe a gyűrűn tehát az nem jó. 
A menet a táblázatok és mérések alapján 5/8" - 18 UNF nek néz ki


k0ri írta:

peet írta:

De ebben az esetben nem jóízúen eszik. A menet valami fa....m amerikai UNC menet a baj az hogy nagyobb mint az M14x1,5 es ami az eredeti menet.

Itt azt írja a srác hogy T25 Sunbird turbo olajlefolyó fittingje 9/16-18 UNF/UNC menettel bír, tegyük fel a vizes is ilyen:
http://uk.facebook08.com/redirect.php?t … o=lastpost

9/16-18 menetes átfolyó csavar itt árulnak, ehhez felfúrod a 14 mm gyűrűs tömlővéget kb. 14,3 mm-re és kész is, nem igaz?
http://www.ebay.com/itm/9-16-inch-9-16- … mp;vxp=mtr

De ha 9/16-24 a menet mint pl. az amcsi Holley karburátorokon (pl. Edd China műsorában vettek ilyen karbit vmi amerikai f.stalicskára) akkor komplett banjo fittinget is kapni ami AN6 tehát 1/2 collos azaz 12,7 mm belsejű  tömlőhöz jó:
http://www.ebay.com/itm/6-an-Male-Flare … mp;vxp=mtr

Különben itt írják hogy ez a Sunbird-be való T25 egy kisebb komp./turbinaházas darab, de 200 Le alatt igen jól teljesít:
http://www.miataturbo.net/diy-turbo-dis … bos-19310/

Nissan Silvia CA18ET
Nissan Sunny 1.6 SR

peet
Törzsgárda tag
useravatar
Offline
416 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Turbo

Hajmeresztőek ezek az amerikai szabványú menetek, meg úgy az egész angolszász mértékegység rendszer (habár ők lehet hogy a metrikus rendszerről vélekednek ugyanígy).
Mit találtál ki végül? Az amcsi menetet ki tudod esztergáltatni valahogy? CNC gép tud ilyet?

Primera P12 1.8 Elegance
Sunny N14 2.0 GTI SR20VE+R (Eaton M62 supercharged)

k0ri
useravatar
Offline
1300 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Turbo

CNC gép mindent tud de felesleges programot írni rá.
Van hozzá menetmetsző havernak.
Csinálok egy 19mm es hatszög anyagból egy szűkítőt
5/8"-18 külső menet és kicsit kintebb egy M14X1,5 belső menetes. 1 cm el kintebb kerül a gyűrős csatlakozó de annyit még enged a gyári csövezés. Az M14X1,5 furatos csavarból meg kicsit levágok hogy ne legyen olyan hosszú 5 menet bőven megfogja.

k0ri írta:

Hajmeresztőek ezek az amerikai szabványú menetek, meg úgy az egész angolszász mértékegység rendszer (habár ők lehet hogy a metrikus rendszerről vélekednek ugyanígy).
Mit találtál ki végül? Az amcsi menetet ki tudod esztergáltatni valahogy? CNC gép tud ilyet?

Nissan Silvia CA18ET
Nissan Sunny 1.6 SR

peet
Törzsgárda tag
useravatar
Offline
416 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Turbo

peet írta:

Csinálok egy 19mm es hatszög anyagból egy szűkítőt

Egyszerű és nagyszerű! Igazából az UNF menetvágás a kritikus művelet, a többi sima ügy.
(turbósítási ötletem elvetve, törölve)

Primera P12 1.8 Elegance
Sunny N14 2.0 GTI SR20VE+R (Eaton M62 supercharged)

k0ri
useravatar
Offline
1300 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Turbo

k0ri írta:

peet írta:

Csinálok egy 19mm es hatszög anyagból egy szűkítőt

Egyszerű és nagyszerű! Igazából az UNF menetvágás a kritikus művelet, a többi sima ügy.

Na csak kiderült hogy nem olyan menet vana turboban hanem 3/8 NPT.
A közdarab megvan sikeresen legyártódott de felütötte a probléma a fejét ismét kiderült hogy az olajmenet is más.
Ezt egyenlőre az előzők alapján 1/4 NPT nek nézem és a gyári T25 olajbemeneti menetét még nem néztem meg ( valahova elkevertem a menetfésűmet).
Szóval göngyölödik az ügy tovább és ez bonyolultabbnak néz ki  mint az előző.
Valakinek nincs infoja arról hogy a gyári nissan turboknak  milyen az  olaj nyomóoldali menete?
Asszem elértem addig a pontig hogy megcsinálom AN4 es csőből és fittingekből.

Nissan Silvia CA18ET
Nissan Sunny 1.6 SR

peet
Törzsgárda tag
useravatar
Offline
416 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Turbo

peet írta:

megcsinálom AN4 es csőből és fittingekből.

Kapni ebayen igen jó áron AN4  préselt fittinges fémszövetes teflon fékcsövet, ilyet használtam a külső VVL olajnyomó ághoz. Olaj nyomóoldalra nem tennék gumicsövet ha nem muszáj. Ja és 1/8 NPT menetfúrót tudok adni ha kell.

Primera P12 1.8 Elegance
Sunny N14 2.0 GTI SR20VE+R (Eaton M62 supercharged)

k0ri
useravatar
Offline
1300 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Turbo

Pár kedvesség:
http://www.sr20-forum.com/forced-induct … inage.html

S van, aki ezt is felismeri, értékeli smile
http://imageshack.us/f/204/imag0510j.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/823/imag0509n.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/82 … 252cl.jpg/

Az utólagos turbósitás során máshol elég nagy viták zajlanak arról, hogy honnan vegyék a turbóhoz az olajat, vizet. Mert ugye a blokkban valahonna valahová megfelelő keresztmetszeten, megfelelő mennyiség, megfelelő nyomással csurog, s egy ilyet meglékelni, hááát...

simigeri
Új tag
useravatar
Offline
70 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Fóruminfó

Fórum-statisztika:
 
témakör:
233
szavazás:
1
hozzászólás:
32419
mai hozzászólás:
1
Felhasználó infó:
 
felhasználók:
3719
legújabb felhasználó:
zoli65
vonalban levő tagok:
0
vonalban levő vendégek:
51

Vonalban: 
Jelenleg egy tag sincs vonalban

Jelmagyarázat:

 Témakör
 Új
 Lezárt
 Kiemelt
 Aktív
 Új/Aktív
 Új/Lezárt
 Új kiemelt
 Lezárt/Aktív
 Aktív/Kiemelt
 Kiemelt/Lezárt
 Kiemelt/Aktív/Lezárt

Móka Smile

- Mivé változik a villamos, ha megcsókolja a királylány?
- ???
- Békávé.

Friss hirdetések

Friss fórum hozzászólások

 Általános Almera topic (7146)
Beküldő: Jaca 
Ma 07:50:37
 Villamosság (355)
Beküldő: 1laciapu 
2018.10.14 20:07:40
 Primera P12 (1098)
Beküldő: Wzsolt 
2018.10.04 13:04:32
 Maxima (532)
Beküldő: palidevarga 
2018.09.26 21:16:54
 Rejtett hibák, azaz okuljunk egymás tapasztalataib... (88)
Beküldő: Igabor74 
2018.09.23 20:04:11