Nissan Fan Club - Hungary

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése


Közösségi média: Neked egy kattintás, nekünk elismerés!
Hasznosnak ítéled az oldalt és ajánlanád ismerőseidnek? Tudod mit kell tenned. Wink

P12 gázosítás

P12 gázosítás

Sziasztok!

A mindenki által ismert okokból rászántam magam én is, hogy utánajárok a gázos témakörnek. (2003 WP12, QG18DE, 140ekm)
Az Almera topikban van egy ilyen thread, de kifejezetten a QG18DE motorral kapcsolatban egymásnak ellentmondó véleményeket olvasok a weben:

1. Egyes források szerint nem lehet gázosítani semelyik 98- Primera motort (sic!) mert a szelepülékek nem bírják a nagyobb hőterhelést és kiégnek.
2. Mások több tízezer kilométert mentek már LPG-vel (pl ez a litván srác)
3. QG18DEN motorkóddal volt gyári gázos P12 is

Mi a véleményetek, érdemes lenne belevágni az LPG-s kalandba?

Hic
Új tag
useravatar
Offline
3 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: P12 gázosítás

hamár gáz akkor érdemesebb a cng-ben gondolkodni márha elférnek a tartályok

NISSAN16V
Veterán tag
useravatar
Offline
3058 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: P12 gázosítás

Szia!

az hogy benzinnel 350Ftért megy 100km az nem semmi.. smile   (  1,13 EUR/100km  )
gázzal meg:  1775Ft/ 100km   5,79 EUR/100km  1,02 l/100km 
Így elég jó mert nekem egy pesti út csak 4000Ft lenne, oda vissza meg 8 az nem rossz a mostani 20.000 Ft képest

Hic írta:

Sziasztok!
A mindenki által ismert okokból rászántam magam én is, hogy utánajárok a gázos témakörnek. (2003 WP12, QG18DE, 140ekm)

2. Mások több tízezer kilométert mentek már LPG-vel (pl ez a litván srác)
3. QG18DEN motorkóddal volt gyári gázos P12 is

roli
Debrecen, Tóci
Megszállott tag
useravatar
Offline
655 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: P12 gázosítás

A CNG-t egyelőre magánszemélyeknek el kell felejteni, a beépítése az LPG beépítésnek a duplája, kb. 400 ezertől indul és ugyanannyiba kerül vele járni, mint az LPG-vel. Ráadásul kb. három helyen lehet tankolni. Persze a lakossági gáz olcsóbb, mert nem tartalmaz jövedéki adót, de ugyanez elmondható a tartályos fűtésre szánt PB gázról (LPG) is. Az otthoni CNG töltögetésből már volt súlyos baleset, életveszélyes, mert a tartályokba kb. 200 bar nyomással kel belepréselni a gázt (mert a metán gázhalmazállapotban tárolódik a palackban, nincs folyadékfázisa a használati hőmérséklet-tartományban), ezt biztonságosan drága berendezésekkel lehet.

Kigyűjtöttem pár adatot:
100 km autózás egy átlagos személygépkocsival 2011 novemberében:
bezinnel 3200 Ft
gázolajjal 2600 Ft
LPG-vel 2000 Ft
CNG-vel 2000 Ft

A CNG autók előnyei és hátrányai
Előnyei:
- olcsó
- tökéletes égés
- nagyon kedvező a környezeti terhelésük
Hátrányai:
- fosszilis energiahordozó
- nem szívesen autózik az ember 4 darab 2-300 báros gáztartályon
- A magyar sajátosságok torzító hatásai:
-hazánkban nincs kiépített kúthálózat Mindössze 3 kút (nyilvános )Győr PuskásT u 39. 06h-13h45 ig H-P.   Szeged:Vásárhrlyi P.u  0h-24h .
BP 10 ker. Mázsa Tér : MOL kúton 0-24h.
Szükséges lenne hazánkban is megalkotni a megfelelő jogszabályi hátteret, hasonlóan más európai országokhoz mint pl.: Csehország saját környezetvédelmi és gazdasági érdekünkben.

Az LPG hajtású autók előnyei és hátrányai
Előnyei:
- az LPG a legolcsóbb
- az egyik legkörnyezetbarátabb alternatív üzemanyag
- a jármű hatótávolsága megnő
- viszonylag sűrű kúthálózat (hazánkban is)
Hátrányai:
- az LPG fosszilis energiahordozó
- beszerelési költsége nagy, típustól függően akár több százezer forint
- szélsőséges átalakításokkal jár, melynek nyomait nem lehet eltűntetni
- drágább, szigorúbb bonyolultabb műszaki vizsga, folyamatos bevizsgálás
- nagy helyet foglal el a csomagtartóból
- egyes parkolóházakba, földalatti garázsokba gázüzemű autóval tilos behajtani
- némi többletfogyasztás a benzines autókhoz képest ugyanazon teljesítmény eléréséhez

A korábbi kérdésre válaszolva, igen a QG (és QR) motorok esetén okozhat gondot a tartós LPG használat. Mivel a bejuttatott autógáz nem tartalmaz kenőanyagot (a benzinben van), ezért nem keni a szelepeket. Általában a szelepülőke kopik ki, a szelephézag először eltűnik, majd a szelepek nem zárnak le teljesen és megégnek. Ha van hidrotőke, az ki tudja ezt kompenzálni. De mivel a fenti motorok szelephézagjai alátétekkel vannak beállítva, sűrűbben kell ellenőrizni a szelephézagokat. Persze van megoldás erre is. Felsőkenő rendszer, mely bejuttat kis mennyiségű spec. olajat a szelepek számára. De modernebb rendszerek LPG üzemmódban is fecskendeznek be szükség szerint benzint. Azért összességében az LPG  jobban igénybe veszi a motort és a kipufogórendszert.

Ha tudom javasolni, ne a legolcsóbb rendszert válaszd, mert később ez visszaüthet. A pótkeréktartály praktikus, nem veszi el a csomagteret.

NISSAN16V írta:

hamár gáz akkor érdemesebb a cng-ben gondolkodni márha elférnek a tartályok

menyus
Parkváros
useravatar
Offline
639 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: P12 gázosítás

Köszönöm a válaszokat!

Megpróbálok utánajárni a témának több forrásból. A szelepeknél szerintem is a szegény keverék lehet a gond, ha rendesen be van állítva a keverékképzés, akkor talán nem olyan rossz a helyzet. Mondjuk, lehet, hogy egyébként 500 ezer km-ig nem kellene megbontani a blokkot, gázzal ez meg lemegy 300-ra, azt még el fogom viselni....   Utánanézek a felsőkenő rendszernek is, ami elvben megoldja a szelepkopás problémát.

Hic
Új tag
useravatar
Offline
3 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: P12 gázosítás

Valamit nagyon férreértettél, a kopás pl. dús LPG-s beállításnál ugyanígy van, nem a keverék szegénysége, vagy dússága a felelős. Ezt az autógáz nulla kenési képessége okozza. A benzin maga is folyadék és tartalmaz oldva némi olajszármazékot, ezért tudja kenni a szelepeket.

Evidens, hogy gázzal sem szabad (méginkább nem) erősen szegény keverékes üzemben használni a motort, mert a kipuffogógázok hőmérséklete nagyon megnő, károsítva az alkatrészeket.

Elfelejtettem, de fontos. Az autógáz más fizikai tulajdonságai miatt a bejuttatott gáz-levegő keveréknek nagyobb a szigetelő képessége, mint a benzin-levegő keveréknek. Ez abban nyilvánul meg, hogy megnő a gyújtáshoz szükséges feszültség. Emiatt a gyújtási rendszer hamarabb elfárad, a kábelek, a trafó áthúz. Persze erre is van megoldás, kábelek, trafó erősebbre való cseréje. Vagy Iridium gyertyák használata, mert ennél kisebb feszültségen történik a szikra képződés. Esetleg lehet csökkenteni a gyújtúgyertya hézagot.

Hic írta:

Köszönöm a válaszokat!
A szelepeknél szerintem is a szegény keverék lehet a gond, ha rendesen be van állítva a keverékképzés, akkor talán nem olyan rossz a helyzet.

menyus
Parkváros
useravatar
Offline
639 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: P12 gázosítás

menyus írta:

Valamit nagyon férreértettél, a kopás pl. dús LPG-s beállításnál ugyanígy van, nem a keverék szegénysége, vagy dússága a felelős. Ezt az autógáz nulla kenési képessége okozza. A benzin maga is folyadék és tartalmaz oldva némi olajszármazékot, ezért tudja kenni a szelepeket.

Ok, elvileg erre lenne a felsőkenő rendszer, ami mindig juttat kevés kenőanyagot a szelepekhez. A Flashlube 25.000 Ft, nem túl vészes, bár ahhoz képest, milyen primitív megoldás, tulajdonképp egész pofátlan ár smile Mindenesetre, nem automatikus szelepállítás esetén mindenképpen javasolják a japán motorokhoz (pl. a QG18DE is korongos megoldás). Valszeg berakatom én is majd.

Gyakorlatilag egy méretezett fúvóka a szívócső vákuumnak megfelelően adagolja az anyagot. (magyarul, a vákuum szívja ki az anyagot a tartályból) Ezzel csak az a bajom, hogy a vákuum alapjáraton a legnagyobb, teljesen nyitott pillangószelepnél meg a legkisebb, pedig szerintem logikusan pont akkor kellene több kenés, amikor csutkán van a gáz... Nyilván, ha a benzinüzemet nézem, ott a kenés arányos a fordulattal - nagy fordulaton több benzin megy a hengerbe. Persze a padlógáz átlagban elég ritka, gondolom kíméletesen hajtva a gépet talán elegendő kenést ad a rendszer.

Az a baj ezzel az egésszel, hogy mindenki mást mond. Van aki esküszik a Flashlube-ra, van aki azt mondja, az egész felsőkenő rendszer felesleges. Pl. a Toyotás fórumon volt egy srác, akinek a Flashlube ellenére szétégtek a szelepek. Ráadásul az hidrotőkés motor volt. Mások ugyanolyan motorral több tízezret futottak már gond nélkül. Csak az marad, hogy az egész tulajdonképp a konkrét körülményektől függ (anyagok, beszerelő, vezetési stílus stb.).

Ahol utánakérdeztem, ott már több Primera-t csináltak szekvenciális rendszerrel, és állításuk szerint semmi probléma nem fordult elő (mondjuk, én sem teregetném a szennyest, még ha lenne is....). Van valakinek tapasztalata az Autógáz Ász Kft-vel?  (www.autogazasz.hu)

Hic
Új tag
useravatar
Offline
3 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: P12 gázosítás

Hát igen ez a vákuumos bejuttatás nem a tökély, sokkal több olaj kerül be, mint kellene, igazából csak annyi kellene, hogy egy vékony olajfilm képződjön. Az olajfilm nem tűnik el rögtön, ezért nem gond, hogy nem állandó az anyagmennyiség, legfeljebb pazarló alapjáraton és kis fordulaton. Persze van erre is megoldás, elektronikus vezérlésű cucc:
http://www.flashlube.com/component/cont … cle/8.html
http://www.youtube.com/watch?v=NEXD1YkPcAY
Fifikás, az injector vezetékéről szedi le a jelet, ez alapján adagolja az anyagot. Még az adott motorhoz is lehet igazítani a mennyiséget. Nagyobb mechanika, több anyag.

Az egyszerű talán olcsóbban is elérhető:
http://racing-bazar.hu/alkatresz/szuro- … be_adagolo
http://www.autogaz-szerviz.hu/autogaz/portal/termekek

Modern gáz vezérlőknek van olyan szolgáltatásuk, hogy a kenéshez gáz üzemmódban is fecskendeznek be benzint, pl. 5%. Hogy mennyit segít azt nem tudom.

Őszintén megvallva nekem sincs a Mitsuban ilyen felsőkenő rendszer, de a készülő utódjában valószínű már lesz valamilyen (vagy esetleg fix 20%-os benzin befecskendezés). A Mitsu motorja elég egyszerű, a típusnál a szelepállítás nem gond, csavarokkal gyorsan beállítható. Kb. 20-30 ezer gázzal megtett km után lecseréltem a hengerfejét (nem hiba okán, hanem modernebb, több szelepes került rá). Ennyi idő után a szelepek csont szárazak voltak, sehol se volt korom, de a szelepek aljára vastag, kemény krétapor szerű anyag rakódott. Ha lett volna kenőanyag valószínű ez nem nőtt volna rá.

A gáz beépítő cégekről csak annyit, hogy annak idején nagyon ajánlották a Szappanos autógázt, hogy jól dolgoznak és tűrhető az áraik. Ennek ellenére úgy csinálták meg, hogy két nap múlva vissza kellett mennem hozzájuk Tabra, mert gázelvétel után a fordulatszám felpörgött, ahelyett, hogy leesett volna alapjáratra. Egy fél napot szórakoztak vele, majd visszaadták, hogy nem tudják megcsinálni. Végül otthon én egy vákuum szelep kiiktatásával megjavítottam magam.

menyus
Parkváros
useravatar
Offline
639 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: P12 gázosítás

P12 Pimera 2002-es 1.8benzin 130 000 km- nél gázositottam jelenleg 306 000 km van benne eddig semmi probléma pedig hosszú utakra használom 1000km egyhuzamban nem kimélem 150-160km/óra sebesség ezalatt már majdnem megspórolta az autó árát

pabiyubi
Új tag
useravatar
Offline
2 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: P12 gázosítás

pabiyubi írta:

P12 Pimera 2002-es 1.8benzin 130 000 km- nél gázositottam jelenleg 306 000 km van benne eddig semmi probléma pedig hosszú utakra használom 1000km egyhuzamban nem kimélem 150-160km/óra sebesség ezalatt már majdnem megspórolta az autó árát

Nekem pont egy hónap múlva szerelik a Maximába a gázt.
A párom Volvojába tavaly már beszereltettem, de amiért írok, azaz, hogy múlt héten találtam kimondottan gázhoz való gyertyát:
http://www.brisk.biz/page.php?page=2600

Az S40-esnél érezhető a különbség. Előtte ez volt benne:
http://www.brisk.biz/page.php?page=2800

Üdv:
Primera_P11
Maxima A33 V6 3.0 24V LPG
http://www.modelljeim.hu/

Primera_P11
useravatar
Offline
419 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Fóruminfó

Fórum-statisztika:
 
témakör:
233
szavazás:
1
hozzászólás:
32449
eheti hozzászólások:
3
Felhasználó infó:
 
felhasználók:
3727
legújabb felhasználó:
siragnoebrad
vonalban levő tagok:
0
vonalban levő vendégek:
95

Vonalban: 
Jelenleg egy tag sincs vonalban

Jelmagyarázat:

 Témakör
 Új
 Lezárt
 Kiemelt
 Aktív
 Új/Aktív
 Új/Lezárt
 Új kiemelt
 Lezárt/Aktív
 Aktív/Kiemelt
 Kiemelt/Lezárt
 Kiemelt/Aktív/Lezárt

Móka Smile

Piroska sétál az erdőben, előugrik a farkas és azt mondja:
- Nem félsz Piroska?
- Miért félnék? Pénzem nincsen, dugni meg szeretek.

Friss hirdetések

Friss fórum hozzászólások

 Nissan Almera fordulati problémák (92)
Beküldő: deco 
2018.11.13 18:03:45
 Általános Almera topic (7173)
Beküldő: Gyarmati_ 
2018.11.10 12:49:26
 Általános kérdések (Primera) (5203)
Beküldő: Blo107 
2018.11.07 21:41:17
 Primera P12 (1099)
Beküldő: Vlad 
2018.10.16 19:35:17
 Villamosság (355)
Beküldő: 1laciapu 
2018.10.14 20:07:40