Nissan Fan Club - Hungary

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése
Home Fórum Típusspecifikus dolgok Primera Primera P11-144 1.6 rángat alul


Közösségi média: Neked egy kattintás, nekünk elismerés!
Hasznosnak ítéled az oldalt és ajánlanád ismerőseidnek? Tudod mit kell tenned. Wink

Primera P11-144 1.6 rángat alul

Primera P11-144 1.6 rángat alul

Sziasztok!

A napokban vettem egy Nissan Primera P11-144 1.6-ost, hazahoztam Pestről, a közel 200 km-es út alatt teljesen jól viselkedett. Aztán állt egy-két napot, tegnap mentem vele pár kilométert, és ~2500-ig rángatott, kicsit olyan volt, mintha 3 henger ment volna. Aztán egyszer csak megindult. Este olvasgattam a fórumot, láttam hasonló problémát, ahol az EGR szelepet hozták kapcsolatba a problémával, amit ha megtisztít az ember, akkor elméletben menni fog.
Egyrészt némi megerősítést kérek, illetve a kérdésem az, hogy merre találom ezt a szelepet, tisztításnál mire kell odafigyelni?

Köszönöm mindenkinek a segítséget!

flashman
Új tag
useravatar
Offline
7 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P11-144 1.6 rángat alul

flashman írta:

Sziasztok!

A napokban vettem egy Nissan Primera P11-144 1.6-ost, hazahoztam Pestről, a közel 200 km-es út alatt teljesen jól viselkedett. Aztán állt egy-két napot, tegnap mentem vele pár kilométert, és ~2500-ig rángatott, kicsit olyan volt, mintha 3 henger ment volna. Aztán egyszer csak megindult. Este olvasgattam a fórumot, láttam hasonló problémát, ahol az EGR szelepet hozták kapcsolatba a problémával, amit ha megtisztít az ember, akkor elméletben menni fog.
Egyrészt némi megerősítést kérek, illetve a kérdésem az, hogy merre találom ezt a szelepet, tisztításnál mire kell odafigyelni?

Köszönöm mindenkinek a segítséget!

Magán az EGR-en nem sok mindent tudsz puceválni. Én inkább a légtömegmérőre vagy a gyertyákra, kábelekre gyanakodnék. Ezeket könnyebb is ellenőrizni/takarítani.

Üdv, SAti (Primera P11-144 HB, QG18DE, 2001)

SAti
useravatar
Offline
958 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P11-144 1.6 rángat alul

SAti írta:

flashman írta:

Sziasztok!

A napokban vettem egy Nissan Primera P11-144 1.6-ost, hazahoztam Pestről, a közel 200 km-es út alatt teljesen jól viselkedett. Aztán állt egy-két napot, tegnap mentem vele pár kilométert, és ~2500-ig rángatott, kicsit olyan volt, mintha 3 henger ment volna. Aztán egyszer csak megindult. Este olvasgattam a fórumot, láttam hasonló problémát, ahol az EGR szelepet hozták kapcsolatba a problémával, amit ha megtisztít az ember, akkor elméletben menni fog.
Egyrészt némi megerősítést kérek, illetve a kérdésem az, hogy merre találom ezt a szelepet, tisztításnál mire kell odafigyelni?

Köszönöm mindenkinek a segítséget!

Magán az EGR-en nem sok mindent tudsz puceválni. Én inkább a légtömegmérőre vagy a gyertyákra, kábelekre gyanakodnék. Ezeket könnyebb is ellenőrizni/takarítani.

az egr szelep igenis el tud tömítődni, még hozzá korommal! a vissza vezetett kipufogó gáz ugyanis odakormol. A leömlőből vezet egy fém cső a szelepig, de elég nehéz leszerelni. kitisztíthatod, megpucolhatod, de szerintem se az lesz a baja. Nekem konkrétan 1éve le van kötve! (sokkal jobb nélküle, és tisztább a motor is big_smile) A gyertyákat cseréld ki. Bár én a te helyeden frissen vásárolt használt autonál mindent cserélnék (olaj,minden szűrő, gyertya, ékszíj stb.) ... utána nézelődj problémákért...
Na csao

JDM Primera GT, SR20DE

J@ni
useravatar
Offline
822 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P11-144 1.6 rángat alul

Sziasztok!

Köszönöm mindenkinek a segítségét, hamarabb megoldódott a gond, mint ahogyan azt reméltem.
( Frissen vásárolt használtautónál a kötelező teendőket tudom, így meg is tettem. )
Kicsiny hazánk szerelői messze földön ismertek sajnos, de azért akadnak hál' Isten üdítő kivételek, sőt mindjárt kettő.
Első körben egy ismerős által ajánlott szerelőhöz vittem, de mivel 7-nél hamarabb sosem érek haza, így az  otthonában nézett bele, szerszám hiányában sok mindent nem tudott kezdeni, de azért mindent szépen leellenőrzött, elmondta mi mikor lehet (gyertya,kábel,egr,  stb), és mivel alapjáraton nem csinálnta így mobil mérőeszközre lett volna szüksége, ami a munkahelyén sem volt. Félórányi ellenőrizgetés után semmit nem kért, amin meglepődtem. Másnap megkértem édesanyámat vigye el ahhoz a szerelőhöz, akit ajánlottak neki. A faszi egyből rohant a laptopjáért, hogy kiolvassa a hibakódot, persze az nem volt, és egyébként ő meg nem ér rá és nincs semmi baj egyébként sem, lehet menni nyugodtan bármerre, de előtte fizessük ki....

... lassan rátérek a lényegre..

...még aznap elvittem egy másik, ismeretlen szerelőhöz, de addigra tovább romlott a helyzet, alapjáraton már csak 3 henger ment. Veszi le a gyergyákat, hát az egyik csurom víz, féltem, hogy ez nagy baj. Nem kérdezett, nem nézett tovább semmit, egyből jött a "tudomány": hengerfejtömítés, másfélnap munka, és még csak vállalni sem tudta, mert "jobb dolga is volt ettől"... ránézésre tapasztalt, idősebb, szimpatikus ürge, modern műhellyel ....
Aztán eszembe jutott egy szerelő, akinél egyszer zöldkártyáztattam még az előző autómat.
Valahogy elgurultam odáig, ő épp nem volt bent, de a szerelői megnézték addig, és furcsa volt nekik az előző "kolléga" általi diagnózis, mivel nem forrt a víz, nem produkálta a hengerfejtömítés elengedésére utaló jeleket, ugyanakkor a gyertya tényleg vízben állt. Tanakodtak egy kicsit, de végül megvártuk a tulajt. Gyorsan végigfutotta a kötelező köröket, kérdezgetett, majd miután megtudta, hogy pont egy hete lett véve az autó, tudta mi lehet a baj.
A kereskedésben valószínűleg nagynyomásúval lemosták a motort is, és a víz bejutott és megállt valahogyan a gyertya körül, és ahogy melegedett a motor, úgy tágult és elérte a gyertya érintkezőjét. Onnantól kezdődtek a gondok. Tényleg így volt, hideg motornál teljesen normálisnak tűnt, aztán ahogy melegedett, ahogy telt az idő, úgy volt egyre rosszabb. Kifújta gyorsan nagynyomású levegővel a gyertya körül a vízet, és azóta (  hiba nélkül - lekopogom ) közel 3000 km-ert autóztam. Mindezt 1000 Ft javítási díjért!!!!

Remélem sok ilyen talpra esett szerelő van még, aki nem a gyors hasznot lesi, hanem szívvel és józan ésszel dolgozik. Ha ne adj' Isten valami gond lesz, hozzá viszem majd, és remélem nem fogok csalódni...

flashman
Új tag
useravatar
Offline
7 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P11-144 1.6 rángat alul

Minden jó, ha jó a vége! smile

flashman írta:

tudta mi lehet a baj.
A kereskedésben valószínűleg nagynyomásúval lemosták a motort is, és a víz bejutott és megállt valahogyan a gyertya körül, és ahogy melegedett a motor, úgy tágult és elérte a gyertya érintkezőjét. Onnantól kezdődtek a gondok. Tényleg így volt, hideg motornál teljesen normálisnak tűnt, aztán ahogy melegedett, ahogy telt az idő, úgy volt egyre rosszabb. Kifújta gyorsan nagynyomású levegővel a gyertya körül a vízet, és azóta (  hiba nélkül - lekopogom ) közel 3000 km-ert autóztam. Mindezt 1000 Ft javítási díjért!!!!

Remélem sok ilyen talpra esett szerelő van még, aki nem a gyors hasznot lesi, hanem szívvel és józan ésszel dolgozik. Ha ne adj' Isten valami gond lesz, hozzá viszem majd, és remélem nem fogok csalódni...

Toyo: http://images.spritmonitor.de/411288_5.png
SX: http://images.spritmonitor.de/411289_5.png

Adamo_sx
Budapest
useravatar
Offline
549 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P11-144 1.6 rángat alul

Adamo_sx írta:

Minden jó, ha jó a vége! smile

flashman írta:

tudta mi lehet a baj.
A kereskedésben valószínűleg nagynyomásúval lemosták a motort is, és a víz bejutott és megállt valahogyan a gyertya körül, és ahogy melegedett a motor, úgy tágult és elérte a gyertya érintkezőjét. Onnantól kezdődtek a gondok. Tényleg így volt, hideg motornál teljesen normálisnak tűnt, aztán ahogy melegedett, ahogy telt az idő, úgy volt egyre rosszabb. Kifújta gyorsan nagynyomású levegővel a gyertya körül a vízet, és azóta (  hiba nélkül - lekopogom ) közel 3000 km-ert autóztam. Mindezt 1000 Ft javítási díjért!!!!

Remélem sok ilyen talpra esett szerelő van még, aki nem a gyors hasznot lesi, hanem szívvel és józan ésszel dolgozik. Ha ne adj' Isten valami gond lesz, hozzá viszem majd, és remélem nem fogok csalódni...

Egyszer én is jártam így! nem magasnyomásúval hanem csak simán slaggal mostam az autót, és mivel lejtön volt, nem folyt le a víz a szelepfedél ről, hanem megállt a 3-4 es gyertya között. 1 napig nem mentem vele, aztán csak 3 henger...
mi fene...
meglepődtem! nos nekem is állt a víz a 3as gyetyafuratban, akkor 1böl beugrott a mosás. kicsavartam a gyertyát, a viz lefojt a dugohoz, pár perc járatás, kigözölte a kipuffogón, azután minden rendben volt.
Jó h ilyen apróságért nem ment rá a gatyád.

JDM Primera GT, SR20DE

J@ni
useravatar
Offline
822 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P11-144 1.6 rángat alul

Egyszer én is jártam így! nem magasnyomásúval hanem csak simán slaggal mostam az autót, és mivel lejtön volt, nem folyt le a víz a szelepfedél ről, hanem megállt a 3-4 es gyertya között. 1 napig nem mentem vele, aztán csak 3 henger...
mi fene...
meglepődtem! nos nekem is állt a víz a 3as gyetyafuratban, akkor 1böl beugrott a mosás. kicsavartam a gyertyát, a viz lefojt a dugohoz, pár perc járatás, kigözölte a kipuffogón, azután minden rendben volt.
Jó h ilyen apróságért nem ment rá a gatyád.

Igen, szerencsém volt... "Minden jó, a vége a jó!" ,-)

flashman
Új tag
useravatar
Offline
7 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P11-144 1.6 rángat alul

Sziasztok!

Pár napja csinálja hogy alulról nehezen húz az autó, közben dadog is, mintha 3 henger menne, (kigyorsításkor, 1000-2000 között 1-2 pillanatra van hogy másodpercekig is) nagyon zavaró. A jelenség csak akkor jön elő mikor bemelegszik az autó, illetve mikor alacsony fordulaton folyamatosan haladnék, vagy gyorsítanék, sebességfokozattól független. Ha bemelegszik akkor az alapjárat is ingadozik, kb 500 és 650 között, teljesen rendszertelen ugrálásokban, és ilyenkor visszadurrog az autó :S

Nem tudtam még rájönni az okára. EGR lekötve, már 1,5 éve, olaj nem fogy, nem vizes sehol, a gyujtás kábel az elosztónál megráz (ez normális?) de eddig is ezek a kábelek voltak, gyertyákat kivettem szépek és nem is régiek.

Ja és még 1 jelenség!: ha bekapcsolom a HunFlex Bioetanol átalakítót akkor ugye több málnát ad neki, és el is tűnik a probléma. Akkor most gyujtás, vagy üzemanyag adagolási problémák vannak? És miért csak melegen?
PLS HELP ME

JDM Primera GT, SR20DE

J@ni
useravatar
Offline
822 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P11-144 1.6 rángat alul

J@ni írta:

Sziasztok!

Pár napja csinálja hogy alulról nehezen húz az autó, közben dadog is, mintha 3 henger menne, (kigyorsításkor, 1000-2000 között 1-2 pillanatra van hogy másodpercekig is) nagyon zavaró. A jelenség csak akkor jön elő mikor bemelegszik az autó, illetve mikor alacsony fordulaton folyamatosan haladnék, vagy gyorsítanék, sebességfokozattól független. Ha bemelegszik akkor az alapjárat is ingadozik, kb 500 és 650 között, teljesen rendszertelen ugrálásokban, és ilyenkor visszadurrog az autó :S

Nem tudtam még rájönni az okára. EGR lekötve, már 1,5 éve, olaj nem fogy, nem vizes sehol, a gyujtás kábel az elosztónál megráz (ez normális?) de eddig is ezek a kábelek voltak, gyertyákat kivettem szépek és nem is régiek.

Ja és még 1 jelenség!: ha bekapcsolom a HunFlex Bioetanol átalakítót akkor ugye több málnát ad neki, és el is tűnik a probléma. Akkor most gyujtás, vagy üzemanyag adagolási problémák vannak? És miért csak melegen?
PLS HELP ME

Szerintem első körben cseréld ki azt a gyertyakábelt. wink
Lehet hogy eddig is ez volt, de nem kellene ráznia, tehát lehet hogy elfáradt rajta a szigetelés. Bagatell dolognak tűnik, de nem az! wink

Teebche
Törzsgárda tag
useravatar
Offline
287 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P11-144 1.6 rángat alul

Teebche írta:

Szerintem első körben cseréld ki azt a gyertyakábelt. wink
Lehet hogy eddig is ez volt, de nem kellene ráznia, tehát lehet hogy elfáradt rajta a szigetelés. Bagatell dolognak tűnik, de nem az! wink

Kivettem a gyertyákat, és mindegyik gyertyának meghúztam a trafóval érintkező kupakját, mert kézzel csavarható laza volt. levettem a gyujtáselosztó fedelet és a 4 érintkezőt a rotornál megpucoltam, mert korrodált volt... Na  most valamivel jobb a helyzet, mostmár nem rángat annyira (de közben légszűrő csöveket is cseréltem 2.0 esé az 1.6ra), de üzemi hőmérsékleten azért még csinálja, csak kevésbé, álló helyben viszont ugyan ugy visszadurrog és ugrál az alapjárat. Holnap a légtömegmérőt pucolom meg, hátha...

Ja és a 2.0 Gt légtömegmérőjét vajon tudja használni az 1.6 os ECU? mert ha azzal is jó akkor uzsgyi bele.

JDM Primera GT, SR20DE

J@ni
useravatar
Offline
822 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P11-144 1.6 rángat alul

A két motor légtömegmérője (is) teljesen különbözik egymástól.

J@ni írta:

Teebche írta:

Szerintem első körben cseréld ki azt a gyertyakábelt. wink
Lehet hogy eddig is ez volt, de nem kellene ráznia, tehát lehet hogy elfáradt rajta a szigetelés. Bagatell dolognak tűnik, de nem az! wink

Kivettem a gyertyákat, és mindegyik gyertyának meghúztam a trafóval érintkező kupakját, mert kézzel csavarható laza volt. levettem a gyujtáselosztó fedelet és a 4 érintkezőt a rotornál megpucoltam, mert korrodált volt... Na  most valamivel jobb a helyzet, mostmár nem rángat annyira (de közben légszűrő csöveket is cseréltem 2.0 esé az 1.6ra), de üzemi hőmérsékleten azért még csinálja, csak kevésbé, álló helyben viszont ugyan ugy visszadurrog és ugrál az alapjárat. Holnap a légtömegmérőt pucolom meg, hátha...

Ja és a 2.0 Gt légtömegmérőjét vajon tudja használni az 1.6 os ECU? mert ha azzal is jó akkor uzsgyi bele.

menyus
Parkváros
useravatar
Offline
639 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P11-144 1.6 rángat alul

J@ni írta:

Kivettem a gyertyákat, és mindegyik gyertyának meghúztam a trafóval érintkező kupakját, mert kézzel csavarható laza volt. levettem a gyujtáselosztó fedelet és a 4 érintkezőt a rotornál megpucoltam, mert korrodált volt... Na  most valamivel jobb a helyzet

Na ennek következtében már nem húz át a gyertyakábel, ma már nedves kézzel simogattam járó motornál, semmi kóboráram. gyujtás rendben.
A légtömegmérőt kivettem, tiszta retek volt. megpucoltam, és szinte tökéletes az alapjárat. csak szinte, mert még kicsit ingadozik, igaz nagyon ritkán. Amit észrevettem hogy ha a légtömegmérő csatit lehúzom és ugy indítom a gépet az alapjárat olyan mintha le lenne heggesztve smile
Holnap injektorpucolás, egyszer csak meg lesz a hiba..

JDM Primera GT, SR20DE

J@ni
useravatar
Offline
822 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P11-144 1.6 rángat alul

menyus írta:

A két motor légtömegmérője (is) teljesen különbözik egymástól.

Kicsit utánaolvastam, és pont itt a főoldalon találtam infót. A hogyan műkszik a nissan ECU 1részében:

"Ezen túl azonban, képes a tuning során felmerülő összes igényt kielégíteni. Szinte tetszőleges méretű injektor, légmennyiségmérő, turbó, vagy éppen vezérműtengely működtetését le tudja kezelni, mindenféle egyéb, külső számítógép (piggy-back és társai) nélkül.)"

Ha hiteles ez a cikk akkor már csak ki kell próbálnom smile

JDM Primera GT, SR20DE

J@ni
useravatar
Offline
822 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P11-144 1.6 rángat alul

J@ni írta:

menyus írta:

A két motor légtömegmérője (is) teljesen különbözik egymástól.

Kicsit utánaolvastam, és pont itt a főoldalon találtam infót. A hogyan műkszik a nissan ECU 1részében:

"Ezen túl azonban, képes a tuning során felmerülő összes igényt kielégíteni. Szinte tetszőleges méretű injektor, légmennyiségmérő, turbó, vagy éppen vezérműtengely működtetését le tudja kezelni, mindenféle egyéb, külső számítógép (piggy-back és társai) nélkül.)"

Ha hiteles ez a cikk akkor már csak ki kell próbálnom smile

Attól tartok a GA16DE motorra ez nem érvényes smile.

dokeee
Törzsgárda tag
useravatar
Offline
289 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P11-144 1.6 rángat alul

J@ni írta:

menyus írta:

A két motor légtömegmérője (is) teljesen különbözik egymástól.

Kicsit utánaolvastam, és pont itt a főoldalon találtam infót. A hogyan műkszik a nissan ECU 1részében:
"Ezen túl azonban, képes a tuning során felmerülő összes igényt kielégíteni. Szinte tetszőleges méretű injektor, légmennyiségmérő, turbó, vagy éppen vezérműtengely működtetését le tudja kezelni, mindenféle egyéb, külső számítógép (piggy-back és társai) nélkül.)"
Ha hiteles ez a cikk akkor már csak ki kell próbálnom smile

Értsd: a megfelelően módosított programmal "le tudja lekezelni".

Primera P12 1.8 Elegance
Sunny N14 2.0 GTI SR20VE+R (Eaton M62 supercharged)

k0ri
useravatar
Offline
1300 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P11-144 1.6 rángat alul

k0ri írta:

J@ni írta:

menyus írta:

A két motor légtömegmérője (is) teljesen különbözik egymástól.

Kicsit utánaolvastam, és pont itt a főoldalon találtam infót. A hogyan műkszik a nissan ECU 1részében:
"Ezen túl azonban, képes a tuning során felmerülő összes igényt kielégíteni. Szinte tetszőleges méretű injektor, légmennyiségmérő, turbó, vagy éppen vezérműtengely működtetését le tudja kezelni, mindenféle egyéb, külső számítógép (piggy-back és társai) nélkül.)"
Ha hiteles ez a cikk akkor már csak ki kell próbálnom smile

Értsd: a megfelelően módosított programmal "le tudja lekezelni".

Gyujtás rendben, Üzemanyag adagolás, nyomás, minden rendben, légtömegmérő is megpucolva, ugy tűnik minden rendben, de még mindig rángat...

Nos észrevettem hogy a GA16DE motoron van ugyebár a leömlőt védő alu borítás, amin va n egy luk, és ott kandikál a Lambda szonda, aminek a 4 vezetékéből 3 sérült, és szerintem 1 szakadt is. sajnos nagyon a szonda műanyag burkolatának felszínén van a sérülés, így csak ujra forrasztani lehet, de egész biztos nem kap megfelelően áramot, és nem ad jól vagy egyáltalán jelet.

Azért gondoltam a lambda szondára, mert csak akkor rángat mikor hirtelen nagyobb gázt adok de az is csak egy bizonyos tartományban (ford: alapjárat->2500 ig kb), gondolom a keverék szegényedik. ha lehellet finoman gyorsítok, vagy tartom a tempot nem csinálja. alapjárat se életbiztosítás big_smile
Addig megyek míg ki nem derítem a hiba okát smile

JDM Primera GT, SR20DE

J@ni
useravatar
Offline
822 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P11-144 1.6 rángat alul

J@ni, egy sérült/szakadt vezetékes lambda szonda simán produkálhat ilyen hibát, javításra esetleg gondoltál már? smile Forrasztani valszeg nem fogod tudni, de ha kivágod a szakadt részt, roppantós csatlakozóval és zsugorcsővel szépen elhárítható a hiba. Fogyasztásod nem szállt el az egekbe? Csekkendzsin nem világít?

Primera P12 1.8 Elegance
Sunny N14 2.0 GTI SR20VE+R (Eaton M62 supercharged)

k0ri
useravatar
Offline
1300 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P11-144 1.6 rángat alul

k0ri írta:

J@ni, egy sérült/szakadt vezetékes lambda szonda simán produkálhat ilyen hibát, javításra esetleg gondoltál már? smile Forrasztani valszeg nem fogod tudni, de ha kivágod a szakadt részt, roppantós csatlakozóval és zsugorcsővel szépen elhárítható a hiba. Fogyasztásod nem szállt el az egekbe? Csekkendzsin nem világít?

Check Engine soha nem villant még fel, csak gyujtás ráadásnál. Fogyasztásom? hát megmondom őszintén nem tudom, az elmult hetekben csak közeli helyekre (20-30km) mentem sürün, sok városi részben. fogalmam sincs mennyit eszik, de mostmár megmérem (azelőtt 7,5 -8 körül)

JDM Primera GT, SR20DE

J@ni
useravatar
Offline
822 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P11-144 1.6 rángat alul

Ez már nem csak alul rángat! Hanem mindenhol.

Hát gyerekek jól megszivattam magam. Szétszedtem az egész motort mert az a gyanu merült fel hogy a 4 es hengerben nem jó az égés valahogy, gyujtás ok, szikra szép, üzemanyagot kap, elvileg stimm minden, mégis valami nemjó. Olyan mintha három henger menne. de alapjáraton lehuzom a 4es injektor csatit, semmi nem változik, ugyanugy 3 henger feeling, bármelyik másikat lehuzom, áll le a gép, a négyes mindegy rajta van vagy nincs.
Nos viszont ha rádugom hallom a kis kattogásokat hogy dolgozik benne a mágnesszelep, ettől független mintha nem kapna üzemanyagot. vagy elmenne valahol a cucc. ebből jött az ötlet (mert már vol ilyen) szelepégés.... hogy derítem ki? jött a következő ötlet: beállítom a motort ugy hogy a 4es henger szelepjei zárva legyenek és a dugattyúja felső holtponton, aztán a gyertyafuraton át vizet töltök bele (ugyis szétszedem elven) és meglátom ha gyorsan elfolyik a víz akkor az csak a szelepeken át mehet, merthogy nincs 1 évesek a gyűrűk. ok, víz csurig a gyertyafuratban, szépen lassan elfolyik 1 centi, 2 centi, 1 cigi és lefolyt mindd. mondom 2 irányba mehet, vagy a kipufogo szelepen van égés, vagy a szívószelepen, valahova elfolyt az a víz. megnéztem ugyanígy a többi hengert is, mindenhonnan nagyonlassan elfolyt a víz. Hát ilyen nincs bakker h mind a 4 hengernél valami szelephiba van, szátszedtem blokkig lecsupaszítottam a dolgot, semmi baja a szelepeknek.
És akkor esik le a tantusz. bakker hideg motornál néztem ezt a tömítettségi vizsgálatot, persze hogy lefolyik pár perc alatt a gyertyafuratból, csakhogy nem a szelepeknél jön ki a hengerből, hanem szépen a dugónál lefolyik a tágulási hézagon. Azt a felismerést hogy 2 teli napom ment rá hogy szereljek, és semmi értelme!!! sebaj összeraktam, legalább kipucoltam (a szinte semmit,1 év alatt alig volt valami kis minimális koksz), az olajteknőnél ugyis volt egy kis tömítetlenség, most megcsináltam.
Ma összeraktam, minden faja. Próbakör: (ugyanaz a tünet mint 3 napja) nagyon gyenge gyorsítással szépen jár a motor, húz is amennyire kell, lepadlozom és befullad, dadog, 3 henger feeling. alapjárat is 3 hengeres játkék. Odaáig jutottam a filózással hogy: A hengereket megnéztem minden ok, szelepek is jól zárnak, szikra, gyujtás jó mind1ik hengernél, de az a 4es injektor csak nem változtat a dolgon ha lehúzom a csatit ha nem. vezetékek ellenőrizve (lebontottam a burkolatot a kötegről jó a vezeték). Az ecu a 3 napos szórakozásom idejáre le volt huzva a csatijáról, elvileg a hibakodok is törlödtek.
Akkor mi a hiba? Lehet h eltömődik az injektor? dolgozik az szerencsétlen kattog halkan ahogy kell, ha rárakom a csatit tehát áramot kap, mégiscsak 3 hengerben jó az égés. És miért van hogy ha finoman gyorsítok minden jó? ha picit jobban nyomom be a pedált,az épphogytól egy hangyaszőrszálnyival bejjebb big_smile akkor meg olyan változó az elkapja huz rendesen és a megtorpan közt változik, a pedál továbbnyomása tragédia, lassulás, stb. Segítsetek már mi lehet a baja. hogy nézem meg hogy spriccol e az injektor? már begolyózom ettől, és a boltba is biciglivel kellett menjek, megőrülök big_smile

JDM Primera GT, SR20DE

J@ni
useravatar
Offline
822 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P11-144 1.6 rángat alul

J@ni írta:

Akkor mi a hiba? Lehet h eltömődik az injektor? dolgozik az szerencsétlen kattog halkan ahogy kell, ha rárakom a csatit tehát áramot kap, mégiscsak 3 hengerben jó az égés. És miért van hogy ha finoman gyorsítok minden jó? ha picit jobban nyomom be a pedált,az épphogytól egy hangyaszőrszálnyival bejjebb big_smile akkor meg olyan változó az elkapja huz rendesen és a megtorpan közt változik, a pedál továbbnyomása tragédia, lassulás, stb. Segítsetek már mi lehet a baja. hogy nézem meg hogy spriccol e az injektor? már begolyózom ettől, és a boltba is biciglivel kellett menjek, megőrülök big_smile

És a vezérműtengelyek rendben vannak?
Nem lehet hogy az kopott?
Esetleg túlnyúlhatott a lánc is annyira hogy elment vele a vezérlés. Bár azt asszem 11-es hibakóddal szokta díjazni. Ha jól emlékszem...

Teebche
Törzsgárda tag
useravatar
Offline
287 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P11-144 1.6 rángat alul

J@ni írta:

Ez már nem csak alul rángat! Hanem mindenhol.

Hát gyerekek jól megszivattam magam. Szétszedtem az egész motort mert az a gyanu merült fel hogy a 4 es hengerben nem jó az égés valahogy, gyujtás ok, szikra szép, üzemanyagot kap, elvileg stimm minden, mégis valami nemjó. Olyan mintha három henger menne. de alapjáraton lehuzom a 4es injektor csatit, semmi nem változik, ugyanugy 3 henger feeling, bármelyik másikat lehuzom, áll le a gép, a négyes mindegy rajta van vagy nincs.
Nos viszont ha rádugom hallom a kis kattogásokat hogy dolgozik benne a mágnesszelep, ettől független mintha nem kapna üzemanyagot. vagy elmenne valahol a cucc. ebből jött az ötlet (mert már vol ilyen) szelepégés.... hogy derítem ki? jött a következő ötlet: beállítom a motort ugy hogy a 4es henger szelepjei zárva legyenek és a dugattyúja felső holtponton, aztán a gyertyafuraton át vizet töltök bele (ugyis szétszedem elven) és meglátom ha gyorsan elfolyik a víz akkor az csak a szelepeken át mehet, merthogy nincs 1 évesek a gyűrűk. ok, víz csurig a gyertyafuratban, szépen lassan elfolyik 1 centi, 2 centi, 1 cigi és lefolyt mindd. mondom 2 irányba mehet, vagy a kipufogo szelepen van égés, vagy a szívószelepen, valahova elfolyt az a víz. megnéztem ugyanígy a többi hengert is, mindenhonnan nagyonlassan elfolyt a víz. Hát ilyen nincs bakker h mind a 4 hengernél valami szelephiba van, szátszedtem blokkig lecsupaszítottam a dolgot, semmi baja a szelepeknek.
És akkor esik le a tantusz. bakker hideg motornál néztem ezt a tömítettségi vizsgálatot, persze hogy lefolyik pár perc alatt a gyertyafuratból, csakhogy nem a szelepeknél jön ki a hengerből, hanem szépen a dugónál lefolyik a tágulási hézagon. Azt a felismerést hogy 2 teli napom ment rá hogy szereljek, és semmi értelme!!! sebaj összeraktam, legalább kipucoltam (a szinte semmit,1 év alatt alig volt valami kis minimális koksz), az olajteknőnél ugyis volt egy kis tömítetlenség, most megcsináltam.
Ma összeraktam, minden faja. Próbakör: (ugyanaz a tünet mint 3 napja) nagyon gyenge gyorsítással szépen jár a motor, húz is amennyire kell, lepadlozom és befullad, dadog, 3 henger feeling. alapjárat is 3 hengeres játkék. Odaáig jutottam a filózással hogy: A hengereket megnéztem minden ok, szelepek is jól zárnak, szikra, gyujtás jó mind1ik hengernél, de az a 4es injektor csak nem változtat a dolgon ha lehúzom a csatit ha nem. vezetékek ellenőrizve (lebontottam a burkolatot a kötegről jó a vezeték). Az ecu a 3 napos szórakozásom idejáre le volt huzva a csatijáról, elvileg a hibakodok is törlödtek.
Akkor mi a hiba? Lehet h eltömődik az injektor? dolgozik az szerencsétlen kattog halkan ahogy kell, ha rárakom a csatit tehát áramot kap, mégiscsak 3 hengerben jó az égés. És miért van hogy ha finoman gyorsítok minden jó? ha picit jobban nyomom be a pedált,az épphogytól egy hangyaszőrszálnyival bejjebb big_smile akkor meg olyan változó az elkapja huz rendesen és a megtorpan közt változik, a pedál továbbnyomása tragédia, lassulás, stb. Segítsetek már mi lehet a baja. hogy nézem meg hogy spriccol e az injektor? már begolyózom ettől, és a boltba is biciglivel kellett menjek, megőrülök big_smile

cseréld ki azt az injektort. volt itt akinek már cserélni kellett

NISSAN16V
Veterán tag
useravatar
Offline
3058 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P11-144 1.6 rángat alul

NISSAN16V írta:

cseréld ki azt az injektort. volt itt akinek már cserélni kellett

Megnéztem az injektorokat is, levettem a benzinhidat, az injektorok végére kis zacsi tasakokat ragasztottam és többször is indítóztam.  mindegyik kis zacsiba ugyananniy üzemanyag került, tehát a 4 es injektor is jó. Gyújtás hibát kizártam, Üzemanyagellátás hibát kizártam, hengerfejhibát kizártam, már csak 1 maradt. dugyttyúgyűrű. csak voltam olyan hülye hogy mikor csak a blokk volt az autóban, nem húztam ki a dugót :S hogy megnézzem
most kezdhetem elölről sad
Alulról ki lehet huzni a dugót úgy hogy a főtengely ottmarad?

JDM Primera GT, SR20DE

J@ni
useravatar
Offline
822 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P11-144 1.6 rángat alul

J@ni írta:

NISSAN16V írta:

cseréld ki azt az injektort. volt itt akinek már cserélni kellett

Megnéztem az injektorokat is, levettem a benzinhidat, az injektorok végére kis zacsi tasakokat ragasztottam és többször is indítóztam.  mindegyik kis zacsiba ugyananniy üzemanyag került, tehát a 4 es injektor is jó. Gyújtás hibát kizártam, Üzemanyagellátás hibát kizártam, hengerfejhibát kizártam, már csak 1 maradt. dugyttyúgyűrű. csak voltam olyan hülye hogy mikor csak a blokk volt az autóban, nem húztam ki a dugót :S hogy megnézzem
most kezdhetem elölről sad
Alulról ki lehet huzni a dugót úgy hogy a főtengely ottmarad?

A kérdésedre a választ nem tudom, de: próbáld ki azt, hogy a 4-es henger cuccait felcseréled másik henger cuccaival, de nem egy az egyben, hanem gyertyát: 4<->3, trafót: 4 <-> 2, injektort: 4 <-> 1.
Persze másképp is variálhatsz.
Ha a hiba nem vándorol, akkor biztos, hogy máshol lesz a probléma, ha meg több henger is leáll (de a 4. megy), akkor meg a három alkatrész közül több is hibás.

Üdv, SAti (Primera P11-144 HB, QG18DE, 2001)

SAti
useravatar
Offline
958 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P11-144 1.6 rángat alul

J@ni írta:

NISSAN16V írta:

cseréld ki azt az injektort. volt itt akinek már cserélni kellett

Megnéztem az injektorokat is, levettem a benzinhidat, az injektorok végére kis zacsi tasakokat ragasztottam és többször is indítóztam.  mindegyik kis zacsiba ugyananniy üzemanyag került, tehát a 4 es injektor is jó. Gyújtás hibát kizártam, Üzemanyagellátás hibát kizártam, hengerfejhibát kizártam, már csak 1 maradt. dugyttyúgyűrű. csak voltam olyan hülye hogy mikor csak a blokk volt az autóban, nem húztam ki a dugót :S hogy megnézzem
most kezdhetem elölről sad
Alulról ki lehet huzni a dugót úgy hogy a főtengely ottmarad?

Szerintem meg valamiért elszegényedik a keveréked, ki kéne azt mérni rendesen menet közben.

dokeee
Törzsgárda tag
useravatar
Offline
289 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P11-144 1.6 rángat alul

Gyerekek!!

Erre semelyikőtök nem jött volna rá (látatlanban)! Megvan a hiba forrása! és most ütöm a fejem hogy 2 szer szedtem le a hengerfejet fölöslegesen!

Na akkor a lényeg: Ugye megnéztem ma hogy nem e dugattyúgyűrű törött a 4es hengerben. hát nem az vol, mért is lenne, 1 éves gyűrűk, tökéletesek. Valahol pedig elmegy a nafta, mert 3 hengeres a tünet, de csak melegen igazán. Mivel le volt véve a hengerfej, elkezdtem kiszedegetni a szelephimbákat, hát nem a 15-ik volt az ami hibás? dehogynem! a 4es henger 1 ik szelephimbája eltört alul (ezért nem láttam előzőleg) és olyan nehezen is jött ki a furatból. a deformálódott himba hidegen jól elfért a saját furatjában (mikor néztem a szelepeket és a szelephézagot tökéletseek voltak, mert hideg volt), mikor bemelegedett ugye a hőtágulás és a deformáltság miatt megszorult, és egy kis hézag maradt a kipufogószelepnél. na ott vészett el a kompresszió!
És az is megvan hogy miért olyan rendszertelenül csinálta: hát mert a deformáltság miatt már kimart magának egy kis helyet a hengerfejben. mivel a himba elforoghat a furatában, így mikor a marás helyére ment a himba deformált része, ugy már zárt a szelep, és jo, mikor továbbfordul ujbol szorult a görbülete miatt. Holnap összerakom, és holnapután proba. mostmár jónak kell lennie. de ha erre hamarabb rájövök, vagy körültekintőbben vizsgálom, akkor nem megy rá 5 napom, és 2 értelmetlen hengerfejlevétel. big_smile big_smile big_smile

itt egy pár kép hogy ti is láthassátok mit történt:
http://kepfeltoltes.hu/110519/szereles_ … es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/110519/szereles_ … es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/110519/szereles_ … es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/110519/szereles_ … es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/110519/szereles_ … es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/110519/szereles_ … es.hu_.jpg

JDM Primera GT, SR20DE

J@ni
useravatar
Offline
822 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Fóruminfó

Fórum-statisztika:
 
témakör:
233
szavazás:
1
hozzászólás:
32459
Alvó:
Felhasználó infó:
 
felhasználók:
3719
legújabb felhasználó:
zoli65
vonalban levő tagok:
0
vonalban levő vendégek:
42

Vonalban: 
Jelenleg egy tag sincs vonalban

Jelmagyarázat:

 Témakör
 Új
 Lezárt
 Kiemelt
 Aktív
 Új/Aktív
 Új/Lezárt
 Új kiemelt
 Lezárt/Aktív
 Aktív/Kiemelt
 Kiemelt/Lezárt
 Kiemelt/Aktív/Lezárt

Móka Smile

- Miért nincs a Kékestetőn halászcsárda?
- ???
- Kéne lennie, hiszen ott van az ország legmagasabb pontya.

Friss hirdetések

Friss fórum hozzászólások

 Általános Almera topic (7180)
Beküldő: egonca 
2018.12.05 18:44:15
 Adok-veszek (Primera) (1240)
Beküldő: Blo107 
2018.11.23 23:16:46
 Általános kérdések (Primera) (5204)
Beküldő: Blo107 
2018.11.23 23:15:05
 Nissan Almera fordulati problémák (92)
Beküldő: deco 
2018.11.13 18:03:45
 Primera P12 (1099)
Beküldő: Vlad 
2018.10.16 19:35:17