Nissan Fan Club - Hungary

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése


Közösségi média: Neked egy kattintás, nekünk elismerés!
Hasznosnak ítéled az oldalt és ajánlanád ismerőseidnek? Tudod mit kell tenned. Wink

Primera P12

Primera P12

Helló!
A motor beindítása után nehezen indul el az autó, nehezen pörög fel és hosszú időbe telik míg sebesség fokozatokat tudok váltani.A gázpedálra gyanakszom. Csak az érzékelőt ki lehet cserélni vagy az egész szerkezetet kéne leváltani. Ha valakivel is előfordult ilyen gond, hogyan oldotta meg a problémát?  Előre is köszönöm a válaszokat.

elemerbp
Új tag
useravatar
Offline
3 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P12

Helló! A gond az EGR szelep volt. Kitisztítottam aztán autóztam egyet, hogy a rendszer kitisztuljon. Kb 100 km 4000 fordulaton. Ment mint állat, de másnap reggel villogott az olaj. Kirepedt a turbófeltöltő cső és itt kidobta sz egész olajat. Nem értem hogyan került az olaj ide? Mit javasoltok mit kéne még ellenőriznem? KösziSad

elemerbp
Új tag
useravatar
Offline
3 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P12

Melyik csöved repedt ki pontosan?

Toyo: http://images.spritmonitor.de/411288_5.png
SX: http://images.spritmonitor.de/411289_5.png

Adamo_sx
Budapest
useravatar
Offline
549 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P12

Kissé megkésve, de a helyzetet megoldottam. A levegőhűtő utáni gumicső..., az olaj azért került oda mert a turbina tengelyének nagy játéka volt. Ezért felújítottam a turbót és lecseréltem a rossz gumicsövet. Most jól működik a motor és az autó rendesen gyorsul . Köszi smile

elemerbp
Új tag
useravatar
Offline
3 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P12

Sziasztok,
Nekem is hasonló a problémám. Egyik pillanatról a másikra elment a turbó. Autó nem húz 2000 fordulat fölött, ahogy szokott. P12 Primera 2.2TD.

Nem tudtam kiolvasni hibakódot. A szoftver régi valószínű. Felemeltük, meglestük a gumicsöveket. Minden cső a helyén és rendben van. A központi kijelző nem jelez semmi hibát. Egyszerűen nem húz ahogy kell. Semmi fura hangja nincs.

Olyan már volt, hogy cserélni kellett az üzemanyagszűrőt. Olyan is volt, hogy lenyomta az egyik vastag csövet.

Most valami mást érzékelek.

Az EGR szelepet fogom még szétszedni és befújni, hátha... csak nagyon pici hely van a kis csavaroknál...

A szervíz üzemmódot többen emlegették. Ezt ki lehet valahogy kapcsolni? (mint pl. a szervízlámpát a gombokkal)

Anyway
Új tag
useravatar
Offline
6 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P12

BRÉKINGNYÚZ: EGR szelepnek semmi baja, szétszedtem, de csilli-villi.

Viszont!

Fura jelenséget találtam, ami egyben a megoldás is.
A levegőszűrőt (utángyártott, nem fémhálós) szó szerint beszippantotta és kilyukasztotta a légtömegmérő.

Kivettem hát a levegőszűrőt, lehúztam a légtömegmérőről a kábelt és megy az autó. (na nem repít)

Szóval kell vennem egy légtömegmérőt és egy GYÁRI levegőszűrőt.

Tanulság: csak gyári levegőszűrőt szabad betenni a gépbe, mert az utángyártott nincs fémhálózva keresztül-kasul, így beszippantja a motor, ami a légtömegmérő halálát jelenti.

Esetleg tud valaki légtömegmérőt olcsón? P12 2.2TD

Anyway
Új tag
useravatar
Offline
6 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P12

Ejha, de durva. hmm

Anyway írta:

Fura jelenséget találtam, ami egyben a megoldás is.
A levegőszűrőt (utángyártott, nem fémhálós) szó szerint beszippantotta és kilyukasztotta a légtömegmérő.

Toyo: http://images.spritmonitor.de/411288_5.png
SX: http://images.spritmonitor.de/411289_5.png

Adamo_sx
Budapest
useravatar
Offline
549 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P12

Anyway írta:

BRÉKINGNYÚZ: EGR szelepnek semmi baja, szétszedtem, de csilli-villi.

Viszont!

Fura jelenséget találtam, ami egyben a megoldás is.
A levegőszűrőt (utángyártott, nem fémhálós) szó szerint beszippantotta és kilyukasztotta a légtömegmérő.

Kivettem hát a levegőszűrőt, lehúztam a légtömegmérőről a kábelt és megy az autó. (na nem repít)

Szóval kell vennem egy légtömegmérőt és egy GYÁRI levegőszűrőt.

Tanulság: csak gyári levegőszűrőt szabad betenni a gépbe, mert az utángyártott nincs fémhálózva keresztül-kasul, így beszippantja a motor, ami a légtömegmérő halálát jelenti.

Esetleg tud valaki légtömegmérőt olcsón? P12 2.2TD

Jó sztori, lényeg a hepiend. smile Az Apró menüben árul valaki (bigiboj), próbáld megkeresni, hátha.

Milyen az a fémhálós légszűrő? Tudom mi a direktszűrő - nekem is az van -, de a tádéban nem papírszűrő van?

Üdv, SAti (Primera P11-144 HB, QG18DE, 2001)

SAti
useravatar
Offline
958 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P12

Gondolom a légszűrő alján van egy fémháló, ami - mintegy eloszlatva a szívóerőt - megakadályozza, hogy a motor beszippantsa a papírszűrő közepét.

fecskozoli
Tag
useravatar
Offline
206 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P12

fecskozoli: Bingó! Pontosan azért van. Olyan bivalyerős a turbó a P12-ben, hogy simán el tudom képzelni. Ezért ajánlotta a helyi 'szakember' nyomatékosan, hogy mindenképpen gyári fémhálós szűrőt vegyek bele.

Amúgy kellemes nyulat mindenkinek! smile

SAti: köszi, bigibojt keresem.

Anyway
Új tag
useravatar
Offline
6 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P12

Sziasztok!
Van itt még valaki? esetleg akinek 2,2dci p12 van? köszönöm elore is!

janos.s
Új tag
useravatar
Offline
24 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P12

janos.s írta:

Sziasztok!
Van itt még valaki? esetleg akinek 2,2dci p12 van? köszönöm elore is!

Én nem tudok róla, de ha van jelentkezzen.
P12 Wagon 2.2 dci vásárlását tervezem éppen, minden tapasztalat érdekelne a típussal kapcsolatban!

100nx & Wp12

VerteNX
useravatar
Offline
322 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P12

VerteNX írta:

janos.s írta:

Sziasztok!
Van itt még valaki? esetleg akinek 2,2dci p12 van? köszönöm elore is!

Én nem tudok róla, de ha van jelentkezzen.
P12 Wagon 2.2 dci vásárlását tervezem éppen, minden tapasztalat érdekelne a típussal kapcsolatban!

nekem van, csak szeretnek egy dolgot egyeztetni, hogy az normalis-e vagy sem...

janos.s
Új tag
useravatar
Offline
24 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P12

janos.s írta:

VerteNX írta:

janos.s írta:

Sziasztok!
Van itt még valaki? esetleg akinek 2,2dci p12 van? köszönöm elore is!

Én nem tudok róla, de ha van jelentkezzen.
P12 Wagon 2.2 dci vásárlását tervezem éppen, minden tapasztalat érdekelne a típussal kapcsolatban!

nekem van, csak szeretnek egy dolgot egyeztetni, hogy az normalis-e vagy sem...

És titok? wink

Üdv, SAti (Primera P11-144 HB, QG18DE, 2001)

SAti
useravatar
Offline
958 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P12

SAti írta:

janos.s írta:

VerteNX írta:

janos.s írta:

Sziasztok!
Van itt még valaki? esetleg akinek 2,2dci p12 van? köszönöm elore is!

Én nem tudok róla, de ha van jelentkezzen.
P12 Wagon 2.2 dci vásárlását tervezem éppen, minden tapasztalat érdekelne a típussal kapcsolatban!

nekem van, csak szeretnek egy dolgot egyeztetni, hogy az normalis-e vagy sem...

És titok? wink

Dehogy titok, csak lustaság fél egészség alapon, lusta voltam legepelni.
tortenet az annyi, hogy van egy 2002-es P12-es 2,2dci primera a csaladban.
Én kb 6 éve hasznalom, azota ez a jelenseg fennall, de nem igazan foglalkoztam vele.
Minden mukodik tokeletesen, de a klima szerintem nem ugy mukodik mint kellene.
Szerintem nem hut megfeleloen. Nyom be valamennyi hideg levegot, de ilyen idoben (30'C felett) kb 2-2,5 ora kell neki folyamatosan, ha maxon megy a klima, hogy viselheto 20-22fok legyen az autoban.

Voltam vele klimas szakembernel, ő azt mondta, hogy maga a klima tokeletesen mukodik, hutokozeg megfelelo menynisegu van benne, a befujt levego is megfeleloen homersekletu. Egyeduli problema amit ő emlitett, de nem volt benne biztos, hogy ennél az autonal hogy is kene mukodnie, az az, hogy ha a klima be van kapcsolva, akkor a 2db ventilator alacsony fordulaton forog, és nem is hajlando magasabb fordulatra kapcsolni.

Voltam vele nissan szervizben, ahol szamitogeppel megneztek, es azt mondtak, hogy minden tokeletesen mukodik.

Most, hogy bejott ismet a meleg ido, megint zavaro tényezo lett ez a dolog, es nekialltam kicsit bogaraszni.. odaig jutottam, hogy 4db relé van ami a ventillatorokat "vezerli". A 4 relet kiprobaltam, mind a 4 tokeletesen mukodik, illetve a szervizkonyvben megadott leiras alapjan a rele aljzat, es vent. motorok kozti kapcsolatokat is ellenoriztem, azok is tokeletesek.

Jelen pillanatban (és évek ota) az auto a kovetkezo modon mukodik:
1. ha nincs bekapcsolva a klima, a ventillatorok nem forognak, a motor homersekletetol fuggetlenul
2. ha be van kapcsolva a klima, a ventillatorok alacsony fordulaton forognak (allo helyzetben) egy ideig, majd egyszercsak kikapcsol a klima, leallnak a ventillatorok, es kb 10-15percig nem mukodik a klima.

A szervizkonyvben irnak olyat, hogy a motor homerseklet erzekelo szenzorrol huzzam le a csatit, es egy 150Ohm-os ellenallast rakjak be a szenzor helyere, ekkor magas fordulaton kell forogniuk a ventilatoroknak. Ezt a lepest megtettem, a klimát azonnal kikapcsolja, és a 2 alacsony fordulatu ventilator helyett, csak 1db (szembol nezve a bal oldali) ventillator kezd el magas fordulaton forogni.

van a 2db 4lábas relé, ami elmeletileg a 2 ventillatort kapcsolgatja. Probaltam "manualisan" kapcsolni a ventilatorokat. Ha csak az egyik relé huz be (mindegy melyik) akkor alacsony fordulaton forog mindkét ventillator. Ha mindkét relé behúz, akkor szintén csak szemből a bal oldali ventillator forog magas fordulatszamon.

Ezzel kapcsolatban merultek fel bennem az alábbi kérdések:
1. normalis-e hogy klima hasznalat mellett, mindkét ventillator csak alacsony fordulaton hajlando mukodni?
2. ha nem normalis, akkor miert lehet az, hogy amikor külső erő hatására (relét behuzatom, vagy motorszenzort ellenállással kiváltom) csak 1 ventillator forog magas fordulaton, a masik leall?
3. én olyanra gondolok, hogy a klima rendszerben, van egy nyomásérzékelő és egy hőmérő. Szerintem a hőmérő által adott jel alapjan kéne a ventillatorok sebességét szabályozni, illetve, ha egy kritikus nyomást átlép a hutokozeg, akkor pedig leallitja a klimát teljesen. ugy gondolom, hogy (ha tényleg igy mukodik a klima ebben az autoban) a klima rendszerben talalhato homero jelado nem mukodik, vagy nem megfeleloen.

hozzáteszem, nem vagyok se autoszerelo, se klimaszerelo, se semmi, ha valahol nem megfeleloen fejeztem ki magam, elnezest kerek smile

janos.s
Új tag
useravatar
Offline
24 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P12

Üdv!
Segítséget kérnék!
Barátom primeraja megmakacsolta magát.
Nehezen indul be erőtlen ,de ha magasabb fordulatot elér ott megy .
Nem akar húzni a gép (2.0 benzines)
Üzemanyag szűrőt szeretnénk kicserélni ,de még nem sikerült megtalálni smile esetleg ha valaki segítene ebben a kérdésben ,hogy hol találjuk vagy valami tippet adna a hibára.
Autószerelő azt mondta nincs benne szűrő ,de ezt nem hiszem el manapság mindenbe van ,vagy nem jól tudomSmile.
Köszönöm!!

popey
Új tag
useravatar
Offline
2 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P12

popey írta:

Üdv!
Segítséget kérnék!
Barátom primeraja megmakacsolta magát.
Nehezen indul be erőtlen ,de ha magasabb fordulatot elér ott megy .
Nem akar húzni a gép (2.0 benzines)
Üzemanyag szűrőt szeretnénk kicserélni ,de még nem sikerült megtalálni smile esetleg ha valaki segítene ebben a kérdésben ,hogy hol találjuk vagy valami tippet adna a hibára.
Autószerelő azt mondta nincs benne szűrő ,de ezt nem hiszem el manapság mindenbe van ,vagy nem jól tudomSmile.
Köszönöm!!

Elfelejtettem hogy a gép egy kombi primera 2002-es

popey
Új tag
useravatar
Offline
2 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P12

Sziasztok!
Egy WP12(2002) ben szerelték a légkondit, mert csak meleg levegőt fújt. Ha jól emlékszem a kompresszort tekercselték újra (bocs nem vagyok különösebben technikai zseni), illetve mivel kevesebbnek mondta a srác a gázt azt is utánatöltötte. Ugyanakkor azt mondta a nyomást megtartja - csak kevesebb volt benne a gáz. Viszont azóta lényegében egyfolytában megy a légkondi ventilátora. A szerelés előtt kb. 32 foknál kapcsolt csak be, most meg 24 fokban is szinte azonnal elindul ha megy a kondi.
Kérdésem, hogy ez normális jelenség? Nem baj-e hogy rátöltött még gázt, mondván kevesebb volt benne, ugyanakkor a nyomással nem volt baja?

Parledol
Új tag
useravatar
Offline
43 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P12

Sziasztok
Következő a problémám
Amikor beindítom a motort vagy elfordítom a gyújtáskapcsolót, akkor nem mindig működik a kis A/C kapcsológomb illetve az információ kérő (Info) gomb és a középső navigációs gomb se reagál a fel-le húzgálásnak ..Ha gyorsan el és vissza fordítgatom a kulcsot akkor néha megjavul és minden gomb működik. Én a gyújtáskapcsolóra gyanakszom. Esetleg valaki járt már így
Az autó: P12-es 2.0 benzines
Előre is köszi a segítségeteket!

kakszi
Új tag
useravatar
Offline
1 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P12

Helló!
Van egy2002-es 1.6-os p12-es primerám fjtószelep tisztítás után nem megy az autó, nem pörög 4000-nél többet,világít a chek lámpa. Szervízbe újra programozták,  hibakódot törölték, egy pár napig jó volt aztán megint előjött ugyan ez a hibajelenség. Tud valaki valamílyen megoldást!!!

balogh81
Új tag
useravatar
Offline
1 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P12

Szia !
Ha nem tankoltál "szutykos benzint"...akkor valószínűleg légtömegmérő, vagy FHP-jeladó problémája lesz az autódnak. Tegyétek rá műszerre és mérjetek lambda és CO-értéket ! Mennyi valós Km van a járgányban ?

bigiboj
Új tag
useravatar
Offline
42 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P12

janos.s írta:

SAti írta:

janos.s írta:

VerteNX írta:

janos.s írta:

Sziasztok!
Van itt még valaki? esetleg akinek 2,2dci p12 van? köszönöm elore is!

Én nem tudok róla, de ha van jelentkezzen.
P12 Wagon 2.2 dci vásárlását tervezem éppen, minden tapasztalat érdekelne a típussal kapcsolatban!

nekem van, csak szeretnek egy dolgot egyeztetni, hogy az normalis-e vagy sem...

És titok? wink

Dehogy titok, csak lustaság fél egészség alapon, lusta voltam legepelni.
tortenet az annyi, hogy van egy 2002-es P12-es 2,2dci primera a csaladban.
Én kb 6 éve hasznalom, azota ez a jelenseg fennall, de nem igazan foglalkoztam vele.
Minden mukodik tokeletesen, de a klima szerintem nem ugy mukodik mint kellene.
Szerintem nem hut megfeleloen. Nyom be valamennyi hideg levegot, de ilyen idoben (30'C felett) kb 2-2,5 ora kell neki folyamatosan, ha maxon megy a klima, hogy viselheto 20-22fok legyen az autoban.

Voltam vele klimas szakembernel, ő azt mondta, hogy maga a klima tokeletesen mukodik, hutokozeg megfelelo menynisegu van benne, a befujt levego is megfeleloen homersekletu. Egyeduli problema amit ő emlitett, de nem volt benne biztos, hogy ennél az autonal hogy is kene mukodnie, az az, hogy ha a klima be van kapcsolva, akkor a 2db ventilator alacsony fordulaton forog, és nem is hajlando magasabb fordulatra kapcsolni.

Voltam vele nissan szervizben, ahol szamitogeppel megneztek, es azt mondtak, hogy minden tokeletesen mukodik.

Most, hogy bejott ismet a meleg ido, megint zavaro tényezo lett ez a dolog, es nekialltam kicsit bogaraszni.. odaig jutottam, hogy 4db relé van ami a ventillatorokat "vezerli". A 4 relet kiprobaltam, mind a 4 tokeletesen mukodik, illetve a szervizkonyvben megadott leiras alapjan a rele aljzat, es vent. motorok kozti kapcsolatokat is ellenoriztem, azok is tokeletesek.

Jelen pillanatban (és évek ota) az auto a kovetkezo modon mukodik:
1. ha nincs bekapcsolva a klima, a ventillatorok nem forognak, a motor homersekletetol fuggetlenul
2. ha be van kapcsolva a klima, a ventillatorok alacsony fordulaton forognak (allo helyzetben) egy ideig, majd egyszercsak kikapcsol a klima, leallnak a ventillatorok, es kb 10-15percig nem mukodik a klima.

A szervizkonyvben irnak olyat, hogy a motor homerseklet erzekelo szenzorrol huzzam le a csatit, es egy 150Ohm-os ellenallast rakjak be a szenzor helyere, ekkor magas fordulaton kell forogniuk a ventilatoroknak. Ezt a lepest megtettem, a klimát azonnal kikapcsolja, és a 2 alacsony fordulatu ventilator helyett, csak 1db (szembol nezve a bal oldali) ventillator kezd el magas fordulaton forogni.

van a 2db 4lábas relé, ami elmeletileg a 2 ventillatort kapcsolgatja. Probaltam "manualisan" kapcsolni a ventilatorokat. Ha csak az egyik relé huz be (mindegy melyik) akkor alacsony fordulaton forog mindkét ventillator. Ha mindkét relé behúz, akkor szintén csak szemből a bal oldali ventillator forog magas fordulatszamon.

Ezzel kapcsolatban merultek fel bennem az alábbi kérdések:
1. normalis-e hogy klima hasznalat mellett, mindkét ventillator csak alacsony fordulaton hajlando mukodni?
2. ha nem normalis, akkor miert lehet az, hogy amikor külső erő hatására (relét behuzatom, vagy motorszenzort ellenállással kiváltom) csak 1 ventillator forog magas fordulaton, a masik leall?
3. én olyanra gondolok, hogy a klima rendszerben, van egy nyomásérzékelő és egy hőmérő. Szerintem a hőmérő által adott jel alapjan kéne a ventillatorok sebességét szabályozni, illetve, ha egy kritikus nyomást átlép a hutokozeg, akkor pedig leallitja a klimát teljesen. ugy gondolom, hogy (ha tényleg igy mukodik a klima ebben az autoban) a klima rendszerben talalhato homero jelado nem mukodik, vagy nem megfeleloen.

hozzáteszem, nem vagyok se autoszerelo, se klimaszerelo, se semmi, ha valahol nem megfeleloen fejeztem ki magam, elnezest kerek smile

Helló,
Új vagyok a fórumon, mivel a klímához egy kicsit értek, igaz nem autó klímás vagyok de a működési elv az ugyan az, a következőt tudom "okoskodni" a problémádra. Ha a klíma elindul, mindkét ventilátor a maximum fordulaton kéne menjen, hogy egy idő után meg áll a klíma az azért van mert a ventilátor nem hűti rendesen a kondenzátort (az a kinti hűtő) és nagy nyomásra kikapcsol a klíma. Ha eltudod érni, hogy nagy fordulaton menjenek a ventilátorok, szerintem a klíma is jobban fog működni. Érdekesség képpen az otthoni kis klímáknál is ez előfordulhat ha a kültéri hűtőrácsa (kondenzátor) megtelik nyárfalevél magvaival vagy mással, és nincs hűtése, akkor kikapcsol az is. A klíma nyomás kapcsolóját ne babráld mert az védi az egész rendszert!

cerb
Új tag
useravatar
Offline
1 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P12

cerb írta:

janos.s írta:

SAti írta:

janos.s írta:

VerteNX írta:

janos.s írta:

Sziasztok!
Van itt még valaki? esetleg akinek 2,2dci p12 van? köszönöm elore is!

Én nem tudok róla, de ha van jelentkezzen.
P12 Wagon 2.2 dci vásárlását tervezem éppen, minden tapasztalat érdekelne a típussal kapcsolatban!

nekem van, csak szeretnek egy dolgot egyeztetni, hogy az normalis-e vagy sem...

És titok? wink

Dehogy titok, csak lustaság fél egészség alapon, lusta voltam legepelni.
tortenet az annyi, hogy van egy 2002-es P12-es 2,2dci primera a csaladban.
Én kb 6 éve hasznalom, azota ez a jelenseg fennall, de nem igazan foglalkoztam vele.
Minden mukodik tokeletesen, de a klima szerintem nem ugy mukodik mint kellene.
Szerintem nem hut megfeleloen. Nyom be valamennyi hideg levegot, de ilyen idoben (30'C felett) kb 2-2,5 ora kell neki folyamatosan, ha maxon megy a klima, hogy viselheto 20-22fok legyen az autoban.

Voltam vele klimas szakembernel, ő azt mondta, hogy maga a klima tokeletesen mukodik, hutokozeg megfelelo menynisegu van benne, a befujt levego is megfeleloen homersekletu. Egyeduli problema amit ő emlitett, de nem volt benne biztos, hogy ennél az autonal hogy is kene mukodnie, az az, hogy ha a klima be van kapcsolva, akkor a 2db ventilator alacsony fordulaton forog, és nem is hajlando magasabb fordulatra kapcsolni.

Voltam vele nissan szervizben, ahol szamitogeppel megneztek, es azt mondtak, hogy minden tokeletesen mukodik.

Most, hogy bejott ismet a meleg ido, megint zavaro tényezo lett ez a dolog, es nekialltam kicsit bogaraszni.. odaig jutottam, hogy 4db relé van ami a ventillatorokat "vezerli". A 4 relet kiprobaltam, mind a 4 tokeletesen mukodik, illetve a szervizkonyvben megadott leiras alapjan a rele aljzat, es vent. motorok kozti kapcsolatokat is ellenoriztem, azok is tokeletesek.

Jelen pillanatban (és évek ota) az auto a kovetkezo modon mukodik:
1. ha nincs bekapcsolva a klima, a ventillatorok nem forognak, a motor homersekletetol fuggetlenul
2. ha be van kapcsolva a klima, a ventillatorok alacsony fordulaton forognak (allo helyzetben) egy ideig, majd egyszercsak kikapcsol a klima, leallnak a ventillatorok, es kb 10-15percig nem mukodik a klima.

A szervizkonyvben irnak olyat, hogy a motor homerseklet erzekelo szenzorrol huzzam le a csatit, es egy 150Ohm-os ellenallast rakjak be a szenzor helyere, ekkor magas fordulaton kell forogniuk a ventilatoroknak. Ezt a lepest megtettem, a klimát azonnal kikapcsolja, és a 2 alacsony fordulatu ventilator helyett, csak 1db (szembol nezve a bal oldali) ventillator kezd el magas fordulaton forogni.

van a 2db 4lábas relé, ami elmeletileg a 2 ventillatort kapcsolgatja. Probaltam "manualisan" kapcsolni a ventilatorokat. Ha csak az egyik relé huz be (mindegy melyik) akkor alacsony fordulaton forog mindkét ventillator. Ha mindkét relé behúz, akkor szintén csak szemből a bal oldali ventillator forog magas fordulatszamon.

Ezzel kapcsolatban merultek fel bennem az alábbi kérdések:
1. normalis-e hogy klima hasznalat mellett, mindkét ventillator csak alacsony fordulaton hajlando mukodni?
2. ha nem normalis, akkor miert lehet az, hogy amikor külső erő hatására (relét behuzatom, vagy motorszenzort ellenállással kiváltom) csak 1 ventillator forog magas fordulaton, a masik leall?
3. én olyanra gondolok, hogy a klima rendszerben, van egy nyomásérzékelő és egy hőmérő. Szerintem a hőmérő által adott jel alapjan kéne a ventillatorok sebességét szabályozni, illetve, ha egy kritikus nyomást átlép a hutokozeg, akkor pedig leallitja a klimát teljesen. ugy gondolom, hogy (ha tényleg igy mukodik a klima ebben az autoban) a klima rendszerben talalhato homero jelado nem mukodik, vagy nem megfeleloen.

hozzáteszem, nem vagyok se autoszerelo, se klimaszerelo, se semmi, ha valahol nem megfeleloen fejeztem ki magam, elnezest kerek smile

Helló,
Új vagyok a fórumon, mivel a klímához egy kicsit értek, igaz nem autó klímás vagyok de a működési elv az ugyan az, a következőt tudom "okoskodni" a problémádra. Ha a klíma elindul, mindkét ventilátor a maximum fordulaton kéne menjen, hogy egy idő után meg áll a klíma az azért van mert a ventilátor nem hűti rendesen a kondenzátort (az a kinti hűtő) és nagy nyomásra kikapcsol a klíma. Ha eltudod érni, hogy nagy fordulaton menjenek a ventilátorok, szerintem a klíma is jobban fog működni. Érdekesség képpen az otthoni kis klímáknál is ez előfordulhat ha a kültéri hűtőrácsa (kondenzátor) megtelik nyárfalevél magvaival vagy mással, és nincs hűtése, akkor kikapcsol az is. A klíma nyomás kapcsolóját ne babráld mert az védi az egész rendszert!

Szia,
Köszönöm a valaszod, sajnos nem jutottam elorebb a dologgal azota sem. Alacsony fordulaton mukodik a ventilator,  valamiert nem vált át magas fordulatra. Kis idore sem, holott az altalam elerheto alkatreszeket kiprobaltam (erzekelok, relek), es azok szepen mukodnek. Hibakodot nem dob a szamitogep.

janos.s
Új tag
useravatar
Offline
24 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P12

janos.s írta:

Köszönöm a valaszod, sajnos nem jutottam elorebb a dologgal azota sem. Alacsony fordulaton mukodik a ventilator,  valamiert nem vált át magas fordulatra. Kis idore sem, holott az altalam elerheto alkatreszeket kiprobaltam (erzekelok, relek), es azok szepen mukodnek. Hibakodot nem dob a szamitogep.

Ha nem jutsz előre, akkor kösd át úgy a hűtőventilátorokat, hogy ha a klíma be van kapcsolva, akkor maximális teljesítményen menjenek a ventilátorok, úgy, mint a régebbi típusoknál volt. Ezt úgy tudod elérni, hogy megkeresed azt a szálat, mely a klímakompresszor behúzómágneséhez megy és avval vezérled a beépített plusz reléket. Ennél persze jobb megoldás az, ha azt a jelet keresed meg, mely a klíma egységből jön és még a védelmi cuccok (pl. védelmi nyomáskapcsoló) előtt van. Így, ha a hűtő nagy melegben mégis túlmelegszik, akkor hamarabb hűl vissza. Mert ilyenkor leválasztódik a klímakompresszor és a hűtőventilátorok visszakapcsolnának alacsonyabb fordulatra.

menyus
Parkváros
useravatar
Offline
639 hozzászólás
Felhasználói infó a hozzászólásokban
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Re: Primera P12

menyus írta:

janos.s írta:

Köszönöm a valaszod, sajnos nem jutottam elorebb a dologgal azota sem. Alacsony fordulaton mukodik a ventilator,  valamiert nem vált át magas fordulatra. Kis idore sem, holott az altalam elerheto alkatreszeket kiprobaltam (erzekelok, relek), es azok szepen mukodnek. Hibakodot nem dob a szamitogep.

Ha nem jutsz előre, akkor kösd át úgy a hűtőventilátorokat, hogy ha a klíma be van kapcsolva, akkor maximális teljesítményen menjenek a ventilátorok, úgy, mint a régebbi típusoknál volt. Ezt úgy tudod elérni, hogy megkeresed azt a szálat, mely a klímakompresszor behúzómágneséhez megy és avval vezérled a beépített plusz reléket. Ennél persze jobb megoldás az, ha azt a jelet keresed meg, mely a klíma egységből jön és még a védelmi cuccok (pl. védelmi nyomáskapcsoló) előtt van. Így, ha a hűtő nagy melegben mégis túlmelegszik, akkor hamarabb hűl vissza. Mert ilyenkor leválasztódik a klímakompresszor és a hűtőventilátorok visszakapcsolnának alacsonyabb fordulatra.

Sziasztok, köszönöm a sok hozzászolást, és tanácsot.
Találtam egy ilyen képet az autora vonatkozoan, ez alapjan tokeletesen mukodik minden, es magas fordulatra csak akkor kapcsolnak a ventilatorok, ha a motor homerseklete 100'C fole megy. Esetleg valakinek még hasznos lehet smile

https://dl.dropboxusercontent.com/u/23069706/hutes.jpg

janos.s
Új tag
useravatar
Offline
24 hozzászólás
Az adminisztrátor letiltotta a nyilvános hozzászólás beküldést.

Fóruminfó

Fórum-statisztika:
 
témakör:
233
szavazás:
1
hozzászólás:
32449
eheti hozzászólások:
3
Felhasználó infó:
 
felhasználók:
3727
legújabb felhasználó:
siragnoebrad
vonalban levő tagok:
0
vonalban levő vendégek:
46

Vonalban: 
Jelenleg egy tag sincs vonalban

Jelmagyarázat:

 Témakör
 Új
 Lezárt
 Kiemelt
 Aktív
 Új/Aktív
 Új/Lezárt
 Új kiemelt
 Lezárt/Aktív
 Aktív/Kiemelt
 Kiemelt/Lezárt
 Kiemelt/Aktív/Lezárt

Móka Smile

Ma kezdődik életed hátralevő része.

Friss hirdetések

Friss fórum hozzászólások

 Nissan Almera fordulati problémák (92)
Beküldő: deco 
2018.11.13 18:03:45
 Általános Almera topic (7173)
Beküldő: Gyarmati_ 
2018.11.10 12:49:26
 Általános kérdések (Primera) (5203)
Beküldő: Blo107 
2018.11.07 21:41:17
 Primera P12 (1099)
Beküldő: Vlad 
2018.10.16 19:35:17
 Villamosság (355)
Beküldő: 1laciapu 
2018.10.14 20:07:40